پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:16:19 - جمعه 30 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قلب محل وحی الهی است و اگر بیمار شود؛محل وسوسه شیطانی خواهد شد
خطیب جمعه کرمان: قلب بیمار از یاد و ذکر خدا ملول و آزرده و خود محور می‌گردد و اصرار بر گناه دارد و نسبت به آن حریص می‌شود. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از ” بوتیا “، امام جمعه موقت کرمان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به جوانان توصیه نمود […]

خطیب جمعه کرمان: قلب بیمار از یاد و ذکر خدا ملول و آزرده و خود محور می‌گردد و اصرار بر گناه دارد و نسبت به آن حریص می‌شود.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از ” بوتیا “، امام جمعه موقت کرمان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به جوانان توصیه نمود این فرصت را قدر دانسته و از مساجد و برنامه‌های قرآنی بهره بجویند و مساجد پایگاه جوانان باشد.

حجت الاسلام مهدی عرب‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان افزود: جوان‌ها در مجلس جمع‌خوانی قرآن کریم حضور بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به هفته بهداشت و غبار روبی مساجد که در هفته‌ی آخر ماه شعبان قرار دارد؛ اظهار داشت: مساجد باید در طول سال نظیف و تمیز باشد و در این هفته نیز هیئت امنای مساجد نیز همت کنند تا مساجد معطر و تمیز باشد تا دیگران بیشتر رغبت کنند به مسجد بیایند.

خطیب جمعه کرمان افزود: در ماه مبارک رمضان گرایش مردم برای حضور در مسجد و اقامه نماز جماعت بیشتر است لذا ائمه جماعات با برنامه‌ریزی از این فرصت استفاده کنند و به نشر احکام اسلام بپردازند.

حجت الاسلام عرب‌پور در ادامه سلسله مباحث ارزش‌های اخلاقی، به قلب بیمار و غیر بهداشتی اشاره و خاطر نشان کرد: قلب محل وحی الهی است و اگر بیمار شود؛محل وسوسه شیطانی خواهد شد.

وی در بیان ویژگی‌های قلب بیمار اظهار داشت: قلب بیمار از یاد و ذکر خدا ملول و آزرده و خود محور می‌گردد و اصرار بر گناه دارد و نسبت به آن حریص می‌شود.

حجت الاسلام عرب‌پور در ادامه گفت: قلب بیمار خشوع را از انسان می‌گیرد و اضطراب و پریشانی می‌آورد و انسان را از ژرف اندیشی  به سطحی‌نگری وادار می‌کند و همچنین انسان را به فرار از دفاع و جهاد ترغیب می‌نماید.

امام جمعه موقت کرمان سالروز شهادت شهید دکتر چمران را نیز گرامی داشت و گفت: شهید چمران معلمی متعهد، زاهدی عارف و جنگجویی شجاع بود که اگر بخواهیم الگویی از تعهد، مسوولیت شناسی و شجاعت را ارایه دهیم یکی از این الگوها شهید چمران است.

وی با اشاره به خدمات ارزنده شهید چمران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جوانان توصیه کرد: امثال شهید چمران را الگوی زندگی خود قرار دهند و شرح زندگی و فعالیت های آن شهید والامقام را در جبهه های نبرد و دفاع مقدس مطالعه کنند.

امام جمعه موقت کرمان همچنین به جنایات گروه تروریستی داعش در عراق اشاره کرد و گفت: انتظار و دعای مردم شریف ایران این است که خداوند شر گروه های تکفیری و داعشی ها را از سر ملت های مسلمان سوریه و عراق کوتاه کند و مکرشان را به آنها برگرداند.

حجت الاسلام عرب پور افزود: امیدواریم به همت مردم عراق و فتوای جهاد مرجعیت هرچه زودتر شاهد پیروزی دولت و ملت عراق و برچیده شدن عوامل اجاره ای و مزدور استکبار باشیم.

وی روز اول تیر را که روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نام دارد؛ مورد اشاره قرار داد و افزود: در این روز به فرمان امام خمینی(ره) سازمان تبلیغات اسلامی برای فعالیت در عرصه تبلیغات دینی تاسیس شد و همواره به صورت خاموش با اعزام به ایفای نقش می‌پردازد.

حجت الاسلام عرب‌پور از اعزام ۲۵۰۰ روحانی در ماه مبارک رمضان امسال به مناطق مختلف استان برای امر تبلیغ و ترویج احکام اسلامی خبر داد و گفت: توجه به تشکل‌های دینی و قرآنی، گفتمان‌های دینی؛ نشر کتاب در فضای مجازی از جمله فعالیت‌های این نهاد است.

وی در ادامه به ۵ تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: امروز بعد از سه بحران فقر؛ نابودی محیط زیست و هسته‌ای؛ مواد مخدر بحران چهارم جهان است که ضمن از هم پاشیدن خانواده‌ها؛ به تجارت سودآوری برای استکبار جهانی تبدیل شده و بر خلاف شعارهایی که می‌دهند؛ به دنبال کسب سود از این تجارت هستند.

حجت الاسلام عرب پور گفت: مافیاهایی که برای تولید و توزیع موادمخدر تشکیل می شوند در حمایت استکبار هستند.

وی به شرایط افغانستان پس از حمله نظامی به این کشور اشاره و اظهار کرد: با وجود آن که افغانستان سرزمین به نسبت پرآبی است اما به جای کشت محصولاتی مانند گندم با ترغیب استکبار تمام زمین های آنجا زیر کشت خشخاش رفته است.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: به همین کار هم راضی نیستند و کارگاه های تولید مواد مخدر صنعتی سودهای زیادی برای آنها دارد.

وی لزوم کاهش تقاضا با کار فرهنگی  و افشای عواقب شوم مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب