پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:13:44 - چهارشنبه 11 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کارخانه ای که آلودگی جان مردم جبالبارز جنوبی به خطر می اندازد
کارخانه فرو منگنز افت ولتاژشدید برق و آلودگی هوا را برای مردم جبالبارز جنوبی به ارمغان آورده است . به گزارش ”صبح رابر“، کارخانه فرو منگنز زمانی که کلنگش به زمین خورد عده ای وعده هایی مثل تولید هزاران شغل ،صنعتی شدن بخش جبالبارزجنوبی می دادند. اما حالا فقط دود های سیاه ، سهمگین و […]

کارخانه فرو منگنز افت ولتاژشدید برق و آلودگی هوا را برای مردم جبالبارز جنوبی به ارمغان آورده است .

به گزارش ”صبح رابر“، کارخانه فرو منگنز زمانی که کلنگش به زمین خورد عده ای وعده هایی مثل تولید هزاران شغل ،صنعتی شدن بخش جبالبارزجنوبی می دادند.
اما حالا فقط دود های سیاه ، سهمگین و فروکش کردن ولتاژبرق به خاطر سوخت برقی بالای این کارخانه و سوختن وسایل برقی مردم و گرمای طاقت فرسا نصیب مردم جبال بارز جنوبی شده است .
مسئولین اداره برق شهرستان عنبرآباد که با زحمات فراوان دور افتاده ترین نقاط منطقه را برق رسانی کرده اند ،پس چرا به فکر کیفیت ومطلوب شدن برق رسانی به بخش جبالبارزجنوبی نیستید.
بخش جبالبارزجنوبی یکی از بزرگ ترین بخش های استان کرمان از لحاظ وسعت می باشد شغل اکثریت مردم این بخش دامپروری و کشاورزی می باشد این کارخانه با توجه به نزدیک بودن به محل زندگی مردم روستاهای (زاخت ،ملک اباد،شهرمردهک،گرم،حاجی اباد،کغارکی)  اسیب های جدی به سلامت، بهداشت انسانها و دام های انها می رساند و با توجه به رعایت نشدن فاصله قانونی کارخانه با شهر و روستاهای اطراف که کمتر از۴۰۰متر می باشد تهدیدی جدی برای مردم منطقه می باشد.
این کارخانه که هنوز هیچ فیلتری برای کم کردن الاینده های ناشی از بازخورد کارخانه بر روی آن نصب نشده است بصورت کاملا غیر قانونی شب ها شروع به فعالیت می کند و دود حاصل از آن باعث ترس و ایجاد استرس فراوان در دل احالی منطقه شده است.
متاسفانه  انتظاراتی که از مسئولین می رفت تا از احداث کارخانه در مجاورت شهر جلوگیری کنند به جای نرسید .

اما اکنون انتظار می رود مسئولین این کارخانه یا انگل بهداشتی را مجبور به مجهز کردن خود به سیستم های پیش رفته تهویه یا فیلتر دودکش نمایند و ارتفاع دود کش های ان به اندازه استاندارد ارتقا یابد ، تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

منبع: سفیر جنوب

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب