پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:54:53 - دوشنبه 13 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جزئیات تماس تلفنی رهبر معظم انقلاب با عضو ستاد استهلال سیرجان
وحید خضری، استاد دانشگاه و عضو ستاد استهلال شهرستان سیرجان در پی رویت هلال ماه شوال با چشم غیر مسلح توسط وی، طی تماس تلفنی با رهبر معظم انقلاب گفت و گو کرد و معظم له جزئیات رویت هلال را جویا شدند.

به گزارش  ” صبح رابر”  به نقل از “سیرجان خبر”، اعضای ستاد استهلال شهرستان سیرجان به سرپرستی امام جمعه سیرجان بعدازظهر روزهای یکشنبه ۲۹ و دوشنبه ۳۰ ماه مبارک رمضان برای رؤیت هلال ماه شوال در قالب چند گروه به مناطق اطراف سیرجان اعزام شدند. بر پایه این گزارش بعد از ظهر روز ۳۰ ماه مبارک رمضان با وجود اینکه پایان ماه محرز و فردای آن روز حتما عید فطر بود اما به دستور مقام معظم رهبری گروه های استهلال در سراسر کشور رصد هلال ماه شوال را بر عهده داشتند و در سیرجان نیز دو گروه به مناطق اطراف شهرستان اعزام شدند.

وحید خضری از اعضای گروه تخصصی نجوم ستاد استهلال شهرستان سیرجان که حدود ۸ سال است در این ستاد عضویت دارد به خبرنگار ما گفت:  بعد از ظهر دوشنبه سی ام ماه مبارک رمضان به اتفاق دو نفر از دوستان برای رصد هلال ماه شوال به روستای «مسجدوئیه» واقع در منطقه «گدار خانه سرخ» رفتیم، حدود ساعت ۱۹/۳۰  بود که به منطقه رسیدیم و در یک نقطه مرتفع تجهیزات مان را مستقر کرده و مشغول رصد شدیم.

در حال رصد آسمان با تلسکوپ بودم که آقای افشین (یکی از اعضای گروه) گفت: هلال ماه را با چشم میبینم، من نیز به آنجا نگاه کردم و براحتی و با چشم غیر مسلح هلال اول شوال را در ساعت ۱۹:۵۳ دقیقه رؤیت کردیم و بدون فوت وقت با آقای ایران نژاد تماس گرفتم و رؤیت هلال با چشم غیر مسلح را گزارش کردم.

وی ادامه داد: پس از ارائه گزارش، مشخصات هلال را یادداشت کردیم و برای صرف افطار پایین رفتیم. دقایقی نگذشته بود که متوجه شدم یکی از قطعات تلسکوپ را بالای تپه جا گذاشته ام. برگشتم که آن قطعه را بیاورم، به محض اینکه بالا رسیدم تلفن همراهم زنگ خورد وقتی نگاه کردم دیدم شماره ای با پیش شماره تهران است، وقتی جواب دادم گفتند که از دفتر مقام معظم رهبری هستند و سؤالاتی راجع به هلال رؤیت شده پرسیدند. پس از این سؤالات گفتند: «گوشی را نگه دارید «آقا» با شما کار دارند. من که اصلا انتظار نداشتم با مقام معظم رهبری صحبت کنم حسابی دستپاچه شده بودم و نمی دانستم چه باید بگویم، فقط به سؤالات فنی و تخصصی که ایشان می پرسیدند پاسخ می دادم و البته حواسم جمع بود که دقیق پاسخ بگویم.

وحید خضری ادامه داد: حضرت آقا از شکم هلال، قوس هلال، زمان دقیق رؤیت، ساعت غروب هلال، درخشندگی هلال و همچنین زمان دقیق اذان مغرب در سیرجان پرسیدند و در نهایت در حال تشکر و تبریک عید بودند که خط از دسترس خارج و تماس قطع شد. کمی جابجا شدم تا آنتن برگشت و منتظر ماندم شاید دوباره تماس بگیرند که تماسی گرفته نشد. خودم با آقای قاضی میرسعید مدیر گروه غیرحرفه ای رؤیت هلال دفتر مقام معظم رهبری که از قبل با ایشان ارتباط داشتم تماس گرفتم. ایشان گفت: «در گزارش های رسیده فعلا سیرجان تنها شهری است که با چشم غیر مسلح هلال را دیده اند و در چند شهر دیگر هم هلال با تلسکوپ رؤیت شده است».

وحید خضری گفت: هنوز هم باورم نمی شود با حضرت آقا صحبت کرده ام، آن شب از خوشحالی تا صبح خواب نرفتم و آهنگ صدای دلنشین و مهربان آقا هنوز گوشم را نوازش می دهد واین روزها حال و هوای متفاوتی دارم.

سیدجمال ایران نژاد سرپرست گروه نجوم ستاد استهلال شهرستان سیرجان نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: شهرستان سیرجان یکی از قویترین گروه های استهلال کشور را در اختیار دارد و نیروهای متخصص بسیاری در این گروه وجود دارند.

وی در رابطه با دقیق بودن استهلال در کشور گفت: در کشورهایی همچون عربستان رویت هلال زیاد مطرح نیست اما در فقه شیعه رویت ملاک است و این در حالی است که هرگاه خبر رویت هلال در هر نقطه از کشور به دفتر مقام معظم رهبری گزارش شود پس از اطمینان از رویت تمام مشخصات با نرم افزار دقیقی که در اختیار دارند چک می شود و اگر مغایرتی وجود نداشت آنگاه رویت برای مقام معظم رهبری محرز شده و از طرف ایشان اعلام می شود.

ایران نژاد درباره رویت هلال ماه شوال در سیرجان گفت: وقتی آقای خضری تماس گرفتند ما به همراه امام جمعه محترم در منطقه «کفه خیرآباد» مشغول رصد هلال بودیم. بلافاصله خبر را به امام جمعه دادم و ایشان نشانه هایی از موقعیت هلال پرسیدند و پس از اثبات رؤیت برای ایشان، با ستاد استهلال کشور تماس گرفته و خبر رؤیت را اعلام کردند. دقایقی نگذشته بود که از دفتر مقام معظم رهبری با امام جمعه محترم تماس گرفتند و پس از تأیید سلامت و صداقت گروه سه نفره مستقر در منطقه «گدار» از سوی امام جمعه، شماره تماس آنها را گرفتند. اینجا بود که ما با هدف آمادگی بچه ها برای تماس احتمالی از دفتر معظم له با آنها تماس گرفتیم اما مثل اینکه آنها از بلندی پایین آمده بودند و تلفن هیچ کدامشان در دسترس نبود.

وی در پایان گفت: در گذشته اتفاق افتاده بود که برای اطمینان از رویت هلال از دفتر مقام معظم رهبری با اعضای ستاد استهلال شهرستان تماس گرفته شود و ما نیز همیشه با آقای میر سعید در ارتباط هستیم اما تا کنون پیش نیامده بود که مقام معظم رهبری شخصا با اعضا ستاد صحبت کنند و ماهم انتظار این موضوع را نداشتیم، بنده وقتی از موضوع تماس تلفنی رهبری با آقای خضری با خبر شدم بسیار از این موضوع متعجب شدم و آن لحظه آرزو می کردم که ای کاش من بجای آقای خضری بودم و برای یک لحظه هم که شده با معظم له صحبت می کردم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب