پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:23:58 - سه شنبه 4 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مردمی بودن ویژگی شاخص دولت شهید رجایی بود
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ساده زیستی و مردمی بودن ویژگی شاخص دولت شهید رجایی بود.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈعسگر دیربازˈ روز یکشنبه با تبریک ایام هفته دولت افزود: دولت شهید رجایی نخستین دولت برگرفته از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی اظهار کرد: زمان دولت شهید رجایی با آغاز جنگ تحمیلی و حمله مسلحانه گروههای معاند برای براندازی نظام مصادف بود اما وی با تمام توان توانست کشور را اداره و خدمات شایانی ارائه کند.

وی ادامه داد: زدودن غبار محرومیت و فقر از چهره جامعه مهمترین اقدام دولت شهید رجایی بود او با وجود همه مشکلات و قرار گرفتن کشور در وضعیت بحرانی افقی امیدبخش در برابر قشر محروم جامعه گشود.

عضو خبرگان رهبری افزود: امروز نیز حاصل تلاشهای دولت شهید رجایی را در جامعه می توان دید چنانچه طرح شهید رجایی یکی از ماندگارترین خدمات این شهید والامقام است که هنوز بخش عظیمی از جمعیت نیازمند جامعه از این خدمت بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه بدون شک شهید رجایی می توانست تحولی بزرگ در ایران بوجود آورد گفت: آینده نگری و درک مشکلات جامعه و مهمتر از همه تعلق وی به طبقه زجر کشیده جامعه بدون تردید از عوامل مهمی بود که توانست این رییس جمهوری مردمی را هرچه بیشتر در دل مردم جای دهد.

حجت الاسلام دیرباز اضافه کرد: شهید رجایی در سیاست خارجی نیز پایبندی به انقلاب و نظام را سرلوحه خود قرار داد و گفتمانش همواره پایبندی به انقلاب بود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: دولت شهید رجایی تصویری حقیقی از حکومت اسلامی ارائه کرد و عصاره حکومت اسلامی را به مردم زجر کشیده جامعه چشاند.

شهید محمدعلی رجایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا مسوولیت وزارت آموزش و پرورش را برعهده گرفت سپس در سال ۱۳۵۹ به نمایندگی مردم تهران وارد مجلس شورای اسلامی شد.

۲۰ مرداد ۱۳۵۹ مسوولیت نخست وزیری را بر عهده گرفت و پس از عزل بنی صدر از مقام ریاست جمهوری در انتخابات دوم مرداد ۱۳۶۰ با کسب بیش از ۱۳ میلیون رأی مردم به عنوان دومین رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

شهید رجایی به همراه شهید محمدجواد باهنر نخست وزیر در هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ با انفجار دفتر نخست وزیری به شهادت رسید.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب