پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:51:14 - دوشنبه 10 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از انتقاد شدید نماینده جیرفت به استاندار کرمان تا حذف سخنرانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان
راه اندازی مجدد فرودگاه جیرفت با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور با حاشیه‌هایی همراه بود که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش ” صبح رابر“، دقیانوس نوشت:

فرج الله عارفی نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد که به عنوان یکی از سخنرانان جلسه شورای اداری پشت تریبون رفت در خلال صحبت های خود  انتقادهای شدیدی در حضور وزیر کشور به استاندار داشت و گفت جنوب کرمان در حالی که یک میلیون نفر از جمعیت سه میلیون نفری استان را در خود جای داده است هیچ سهمی در مدیریت کلان و تصمیم گیری های استان ندارد و نخبگان و اساتید این منطقه کنار زده شده اند و استقلال جنوب با وجود مستقل شدن بسیاری از ادارات کل خواسته اصلی مردم این منطقه است که هم در دولت های قبل و هم در دولت کنونی به آن بی توجهی می شود که این قسمت از سخنان وی با تشویق حضار مواجه شد.

افتتاح-فرودگاه-جیرفت-9-copy

وی افزود: استان کرمان بسیار بزرگ است و باید برای پایان بخشیدن به محرومیت‌های جنوب این استان، با استقلال شهرستان‌های جنوبی کرمان موافقت شود.

عارفی با اشاره به اینکه  زندگی کشاورزان جنوب کرمان در حال مصادره شدن است، افزود: مدل اقتصادی استاندار کرمان باید با فرهنگ جنوب استان کرمان مطابقت داده شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا امیری نماینده مردم کهنوج ، رودبار ، منوجان ، فاریاب و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی هم گفت :حق مردم جنوب کرمان در حوزه تقسیمات کشوری تضییع شده است و در حال حاضر بخش‌های جازموریان و بلوک زمینه برای ارتقا را به سبب توسعه زیرساخت‌ها دارند.

وی اداکه داد: انتظار می‌رود جنوب کرمان به عنوان یک منطقه عملیاتی محسوب شود و هر ساله تعدادی از فرزندان این مرز و بوم در راستای ایجاد امنیت به شهادت می‌رسند، گفت: باید امکانات و تجهیزات برای برقراری امنیت در جنوب کرمان افزایش یابد.

استاندار نیز پس از نماینده جیرفت پشت تریبون رفت و در پاسخ به اظهارات عارفی گفت: ما با نمایندگان قرار گذاشتیم که در مسائل دولت دخالتی نداشته باشند و با استقلال شمال و جنوب استان کرمان مسئله‌ای حل نمی‌شود امروز مرزهای جغرافیایی از جهان رخت بربسته و مهم تنها همدلی و وفاق است.

گفتنی است اظهارات مهندس رزم حسینی به مذاق بعضی از اعضاء مجمع نمایندگان استان خوش نیامده و پس از پایان جلسه در دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به استاندار گفته اند که کار نمایندگان دخالت در دولت نیست بلکه آنها نظارت دارندو….

افتتاح-فرودگاه-جیرفت-2-copy

حجت‌الاسلام افشارمنش امام جمعه کهنوج هم  با تاکید بر اینکه سهم جنوب کرمان از صدا و سیما بسیار کم است گفت:باید رادیوی صدای جنوب ویژه مناطق جنوبی استان کرمان راه‌اندازی شود و انتظار مردم جنوب استان استقلال دستگاه‌های فرهنگی از قبیل اوقاف، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی در جنوب استان کرمان است.

در حاشیه محل برگزاری جلسه شورای اداری جنوب استان موسیقی محلی به اجرا گذاشته شده بود و نمایشگاه توانمندی های کشاورزی و صنایع دستی منطقه در ۱۱ غرفه برپا گردید و وزیر کشور ضمن بازدید از این نمایشگاه از نمونه هایی از نان روغنی محلی میل نمود.

رحمانی فضلی همچنین در شورای اداری استان شهرستان جیرفت را یک گنجینه در کشور دانست و افزود: این شهرستان می تواند با افزایش خطوط هوایی ، انبار و سردخانه ها بازارهای کشور را در دست بگیرد.

از دیگر حواشی بازدید وزیر کشور از جیرفت می توان به  لغو سخنرانی دکتر سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان که از قبل در سین برنامه ها جای داده شده بود و به دلایل نامعلومی حذف شد اشاره کرد که  وی در کنفرانس خبری روز بعد در حضور خبرنگاران به این موضوع اشاره کرد و گفت :به دلیل اینکه وزیر کشور رئیس ستاد بحران کشور نیز است قصد داشتم مشکلات کشاورزان را بیان کنم و حداقل پرداخت بدهی وامهای کشاورزان را به تمدید کنم که نگذاشتند صحبت کنم .

موسوی کشاورزی را رکن اصلی منطقه جنوب کرمان ذکر و عنوان کرد: این منطقه و کشاورزان آن بسیار مظلوم واقع شده‎اند، همان طور که در جلسه روز گذشته افتتاح فرودگاه جیرفت که با حضور وزیر کشور برگزار شد از سخنرانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی منطقه جلوگیری به عمل آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه بسیار متأسف هستم که نتوانستم از جایگاه این سازمان دفاع کنم، گفت: با وجود دستور اکید استاندار کرمان سخنرانی من را از برنامه حذف کردند که امیدوارم به صورت سهوی باشد.

بنرها و پیام های متعدد تشکر تشکر از استاندار نیز که در جای جای فرودگاه و مسیر تردد نصب شده بود در جای خود قابل توجه بود و تعجب افراد حاضر من جمله مهندس رزم حسینی را برانگیخته بود.

 انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب