پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:35:01 - پنجشنبه 24 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فاز نخست تصفیه خانه سد مخزنی بافت به بهره برداری رسید
به گزارش ” صبح رابر“فاز اول تصفیه خانه آب شرب بافت ظهر امروز با حضور قائم مقام وزیر نیرو، استاندار کرمان و مسوولان شهرستانی و محلی در این شهرستان افتتاح شد. علیرضا منظری توکلی بعدازظهر امروز در آیین افتتاح فاز نخست تصفیه خانه سد مخزنی شهرستان بافت، با اشاره به اینکه کلنگ احداث این سد […]

به گزارش ” صبح رابر“فاز اول تصفیه خانه آب شرب بافت ظهر امروز با حضور قائم مقام وزیر نیرو، استاندار کرمان و مسوولان شهرستانی و محلی در این شهرستان افتتاح شد.

علیرضا منظری توکلی بعدازظهر امروز در آیین افتتاح فاز نخست تصفیه خانه سد مخزنی شهرستان بافت، با اشاره به اینکه کلنگ احداث این سد در دهه فجر سال ۱۳۸۸ کلید خورد ، اظهار کرد: براساس برنامه زمان‌بندی شده، طی ۴۲ ماه این تصفیه خانه می‌بایست به بهره‌برداری برسد، اما بعد از ۴۲ ماه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی که داشت، به سبب کمبود اعتبارات افتتاح آن با وقفه مواجه شد.

 

وی با بیان اینکه در تیرماه سال گذشته با افت منابع زیرزمینی چاه‌های منطقه دشتاب، ستاد بحران در شهرستان‌های بافت و رابر تشکیل شد، افزود: مراتب بلافاصله به استانداری کرمان، ستاد بحران کشور و نیز وزارت نیرو ابلاغ شد، اما به‌علت مشکلات بودجه‌ای کار به‌خوبی پیش نرفت و بودجه اختصاص داده نشد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیریهای استاندار سابق و فعلی کرمان تکمیل پروژه از وزارت نیرو و ستاد بحران کشور ، پس از ۲۱ تذکر کتبی، دو نطق و سه تذکر شفاهی برای تکمیل تصفیه‌خانه آب بافت ارائه داد، تصریح کرد : با مدیریت جهادی و دلسوزی استاندار کرمان اعتبار ۷ میلیارد تومانی در تیر ماه سال جاری اختصاص یافت.که با تلاش شبانه روزی مدیریت آب منطقه‌ای کرمان و نیز ناظر و مشاور پروژه، فاز نخست تصفیه خانه سد مخزنی بافت آماده بهره‌برداری شد.

منظری توکلی با اشاره به بحران کم آبی در شهرهای بافت، رابر و بزنجان، گفت: این بحران در تابستان امسال در شهر رابر بیش از شهرهای بافت و بزنجان بود، به گونه‌ای که مردم این شهر در طول شبانه روز حتی یک ساعت آب نیز نداشتند.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعی آب رابر، بافت و ارزوئیه سوژه برای شبکه‌های معاند شده بود و امروز این سوژه از دست آنها گرفته شد.

وی آب سد بافت را بسیار با کیفیت و دارای قابلیت بسته‌بندی و صادرات دانست و گفت: انتظار می‌رود با تکمیل فاز دوم سد مخزنی بافت، چاه‌های آب شرب منطقه دشتاب خاموش شوند.

منظری‌توکلی عنوان داشت: تصفیه‌خانه آب بافت مدرن است و فقط سه تصفیه‌خانه به این شکل در کشور ساخته شده است.

 

وی خواهان تخصیص اعتبار به پروژه آبرسانی منطقه زردشت شد و بیان کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر کار مطالعاتی پروژه سد مرادآباد ارزوئیه نیز به پایان برسد تا از این طریق مانع از خروج آب‌های سطحی به استان‌های همجوار شویم.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه با تانکر آبرسانی می‌شوند ،گفت: دولت در نظر دارد ۵۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای انتقال آب به روستاهای فاقد آب آشامیدنی اختصاص دهد.

فرماندار بافت نیز با اشاره به عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه سد مخزنی بافت گفت: پس از شش سال با مدیریت جهادی استاندار کرمان و پیگیری مسوولان شهرستان به پایان رسید.

فتحعلی حمزه جواران این تصفیه خانه را در جهت تأمین آب آشامیدنی شهرهای بافت، رابر و بزنجان دانست و افزود : بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث تصفیه خانه بافت هزینه شده که با پیگیری های استاندار کرمان، ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مخزن دوم این طرح اختصاص یافت که تا اسفند امسال احداث این مخزن هم به اتمام می رسد.

فرماندار در مورد طرح پیشنهادی مثلث توسعه استاندار بیان داشت: مثلث توسعه استان کرمان شامل سه ضلع مدیران دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارآفرینان است و در سایه وحدت و همدلی شاهد افتتاح پروژه فاز نخست تصفیه‌خانه سد بافت هستیم

 

فتحعلی حمزه جواران گفت: از نماینده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه خواست تا طرح مثلث توسعه استاندار کرمان را در مجلس شورای اسلامی مطرح کند تا به قانون تبدیل شود و در سراسر کشور به مرحله اجرا درآید.

این تصفیه خانه قابلیت تصفیه ۱۲۵ لیتر بر ثانیه را دارد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب