پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:12:33 - جمعه 9 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جانشین ستاد احیای امر به معروف کرمان : رسانه‌ها می‌توانند نقش کلیدی در اصلاح دولتمردان داشته باشند
انشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش کلیدی در قوام و دوام دولت و اصلاح دولتمردان داشته باشند.

 به گزارش” صبح رابر” به نقل از  ” پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی بوتیا “، مهدی عسگرپور صبح امروز در نخستین نشست تخصصی امر به معروف و نهی‌ازمنکر در فضای مجازی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو ضمن گرامی داشت هفته ی امر به معروف و نهی از منکر گفت : امام حسین (ع) بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر است و فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و فلسفه صلح امام حسن (ع) امر به معروف بود.

وی بیان داشت: جامعه ما مانند یک کشتی می‌ماند که جمعیتی بر این کشتی سوار هستند و در مسیر خود در عمق آب‌های خلیج فارس متوجه می‌شوند، فردی در حال سوراخ کردن کشتی است، حال اینکه نقش افراد در برابر این افراد چیست.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان ادامه داد: ابتدا باید با نصیحت خیرخواهانه و تذکر و در نهایت متخصصان، مسئولان و نیروهای امنیتی از این موضوع پیشگیری کنند و در صورت نیاز برخورد جدی صورت گیرد.

عسگرپور با بیان اینکه جامعه هم مانند کشتی است، تصریح کرد: در زمان بروز منکر ابتدا باید اصل را بر ناآگاهی گذاشت، بعد تذکر لسانی و در مرحله آخر تذکر یدی صورت گیرد که جزو وظایف دولت است.

وی بیان داشت: نیروی انتظامی ضابط قوه قضاییه است همان طور که بعضی از سازمان‌ها ضابط قوه قضاییه هستند.

عسگرپور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دولت بر مردم، مردم بر دولت و مردم بر مردم است، افزود: نظارت مردم بر مردم دعوت به صلح، خیر، مهربانی و رعایت قانون است.

وی اضافه کرد: امر به معروف دولت بر مردم شامل عملکرد دولت در امر به معروف و نهی از منکر است و دولت باید در برابر اقدامات جامعه توسط عاملان به منکر اقدام کند.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان عنوان کرد: وقتی مردم با تذکر نتوانستند، جلوی منکر را بگیرند، دولت و حاکمیت باید جلوی منکر را بگیرد.

عسگرپور گفت: زمینه امنیت برای سایر شهروندان باید ایجاد شود و این امنیت باید پایدار باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا امنیت در ایران وجود دارد، اظهار داشت: جامعه ما به عنوان جزیره امن دنیای امروز است، ما در جامعه امن هستیم در حالی که در کشورهای اطراف ما با جنگ و درگیری مواجه هستند.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان ادامه داد: با بصیرت و تیزبینی رهبر معظم انقلاب اسلامی جامعه ما در امنیت کاملی است و احساس امنیت می‌کنیم.

عسگرپور بیان داشت: اما مشکلات و اشتباهاتی هم در جامعه ما هست که نمی‌توان آن را انکار کرد، زیرا ممکن است، چالش‌هایی از سوی بعضی افراد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: نظارت مردم بر دولت این است که باید امر به معروف بر دولت توسط مردم روی دهد و مردم نسبت به دولت انتقادها، مسائل و مطالب خود را مطرح کنند.

عسگرپور رسانه‌ها را یکی از ابزار نظارت مردم بر دولت دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش کلیدی در قوام و دوام دولت و اصلاح دولتمردان داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر در اداره‌ای کار مردم به‌خوبی انجام نمی‌شود یک منکر است و یک رسانه و خبرنگار می‌تواند این برخورد را به چالش بکشد.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان افزود: نقش رسانه‌ها، علما، نویسندگان و مردم کوچه و بازار در احیای امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه قرار گیرد.

عسگرپور ادامه داد: امام خمینی (ره) دستور تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر را دادند که بتواند دولتمردان را بازخواست کند، اما بنا به دلایلی تاکنون اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: اصل هشتم قانون اساسی بحث امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کرده و در جای‌جای قرآن بحث امر به معروف آمده است، اما آنچه ائمه معصوم (ع) و قرآن کریم درباره امر به معروف و نهی از منکر گفته بر زمین مانده است.

عسگرپور بیان کرد: مقام معظم رهبری از نخستین روزهایی که منصب ولایت را بر دوش می‌کشند در زمینه فرهنگ و امر به معروف و نهی از منکر مطالبی را فرموده‌اند.

وی اضافه کرد: در روزهایی که طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی در حال طراحی و مطرح است، می‌بینید، دشمن برای زیرسئوال بردن این مسئله تلاش می‌کند.

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۳۶ مورد مشابه با اسیدپاشی روی داده در اصفهان طی سال گذشته در انگلستان بوده است و در سایر کشورها هم اسیدپاشی وجود دارد، تصریح کرد: دشمن از این موضوع استفاده و بهره‌برداری کلی کرد.

عسگرپور عنوان کرد: نقش رسانه مخرب هم در بحث اسیدپاشی مشخص شد، زیرا دشمن بلافاصله بعد از اسیدپاشی در اصفهان از بیرون یک بازتاب گسترده‌ای را آغاز کرد و در داخل کشور هم رسانه‌های همسو با دشمن دست به موضوعی زدند که بسیاری از ارزش‌های ما را زیرسئوال برد.

وی افزود: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید «ما در عراق با سلاح نظامی وارد شدیم، اما در ایران باید با سلاح رسانه وارد شویم».

جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان یادآور شد: دشمن به این نتیجه رسیده است، جنگ رسانه‌ای بهترین راه برای انحراف نسل جوان از مسیر انقلاب اسلامی است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب