پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:20:04 - دوشنبه 15 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فروش سکه‌های تقلبی در برخی نقاط شهر تهران/ “نیم سکه” و “ربع سکه” تقلبی هم آمد
مدتی است که تعدادی افراد سودجو در برخی از نقاط شهر تهران اقدام به فروش سکه های تقلبی می‌کنند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اخیرا تعدادی  افراد سودجو در برخی از نقاط شهر تهران اقدام به فروش سکه های تقلبی می‌کنند.

عرضه این سکه های تقلبی در مراکز خرید و فروش غیرقانونی در برخی نقاط شهر تهران بیشتر مشهود بوده و کیفیت تقلب در این سکه ها به حدی تخصصی و با ظرافت بوده که در نگاه اول حتی کارشناسان حوزه سکه و مسکوکات قادر به تشخیص نیستند.

البته در گذشته نیز مسئله تقلب در “سکه های تمام” گزارش شده بود اما این بار، دامنه جعل و ضرب تقلبی به حوزه “نیم سکه” و “ربع سکه” سرایت کرده است.

بر اساس اطلاعات خبرنگار ما این سکه های تقلبی با قیمت ارزان در مراکزی که دلالان و خریداران سکه و مسکوکات تجمع می‌کنند، توزیع و فروخته می‌شوند.

البته بر اساس اطلاعات به دست آمده تا کنون چند باند که اقدام به این کار می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند و مراحل قضایی رسیدگی به جرایم آن ها در حال انجام شدن است و قرار است که این موضوع به زودی به طور کامل رسانه ای شود.

شنیده شده که تعدادی از این سکه ها به دلیل ظاهر موجه و فریبنده این افراد متخلف در برخی صرافی ها نیز به فروش رسیده است.

لازم به ذکر است که در سطح تهران و حومه نزدیک به ۲۰۰ مرکز مجاز به عرضه سکه وجود دارد که دارای وکیوم و هولوگرام های خاص هستند و بنابر این نیاز است که خرید و فروش سکه در این مراکز مجاز انجام شود.

همچنین با توجه به دستور اداره اماکن ،کلیه واحد های صنفی باید جواز خود را در معرض دید مشتریان قرار دهند تا موارد تخلف را بتوان از مبادی ذیربط پیگیری کرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب