پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:03:43 - شنبه 4 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف سلیمی هنرمند موسیقی نواحی کشور درگذشت /آوای گیس گل برای همیشه ماندگار شد+عکس
یوسف سلیمی هنرمند فقید عرصه موسیقی نواحی ایران و خواننده محبوب اشعار سنتی جنوب کرمان که از ۳ روز قبل به دلیل سکته مغزی و نارسایی ریه در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت بستری شده بود در سن ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  دقیانوس ، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت:بسیار متاثر شدم و هم اکنون با همکاران و خانواده وی در حال برنامه ریزی برای تدفین و تشییع جنازه این هنرمند محبوب و فقید هستیم و پیکر وی شنبه صبح ساعت ۹ از مقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در میدان سپاه جیرفت تشییع و سپس جهت تدفین به شهرستان زادگاهش “فاریاب” منتقل خواهد شد.

سلیمی

وی افزود:یوسف سلیمی برادر شهید بزرگوار یدالله سلیمی یکی از ۳۶ استاد بزرگ موسیقی نواحی کشور محسوب می شود که بارها در جشنواره های نواحی به عنوان بهترین خواننده نواحی از وی تجلیل شده است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: چهار آلبوم کویرانه، آلبوم حیرت آهنگ، خوانندگی موسیقی فیلم بانوی گل سرخ با آهنگسازی محمد رضا درویشی و فیلم سینمایی پهلوان با آهنگسازی فواد توحیدی از آثار این هنرمند موسیقی نواحی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: یک فیلم به نام ‘راست پنجگاه’ به کارگردانی امیر عابدین پور از زندگی این هنرمند پیشکسوت ساخته و اکران شده است.

وی گفت: این هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی در هفته های فرهنگ رضوی جنوب کرمان و در گرمای بالای ۴۰ درجه این منطقه پا به پای کاروان فرهنگ رضوی و به عشق امام رضا (ع) اقدام به اجرای برنامه کرد.

“دانلود ترانه معروف محلی گیس گل با صدای یوسف سلیمی”

متن شعر گیس گل:

صد تا سواره گیس گل

صدتاسواره گیس گل

سینه گداره گیس گل

سینه گداره گیس گل

بابات خبرکن گیس گل

برنو تو وارن (۱) گیس گل

گله رو بردن گیس گل

بابات خبرکن گیس گل

یوسف سلیمی (5) copy یوسف سلیمی (7) copy یوسف سلیمی (6) copyسلیمی 3

یوسف سلیمی (3) copy

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب