پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:23:21 - جمعه 22 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تمدید تحریم ها جایزه اوباما به نتانیاهو است/روند تحریم ها ادامه خواهد داشت
کارشناس امور بین الملل بیان کرد: تمدید تحریم ها جایزه اوباما به نتانیاهو است و روند تحریم ها ادامه خواهد داشت .

به گزارش ” صبح رابر“حسن هانی زاده،کارشناس امور بین الملل در گفت گوی اختصاصی با “آرمان کرمان”، در رابطه با تمدید تحریم ها علیه ایران توسط غرب ابراز کرد: تحریمات غرب علیه جمهوری اسلامی ایران نتیجه رفتار اخیر نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است و این تحریمها صرفا جایزه ی از سوی کاخ سفید به گروه هایی از رژیم صهیونیستی برای تبلیغات در انتخابات است .

وی با بیان اینکه ثابت شده است که آمریکایی ها نمی توانند خارج از اراده صهیونیست، تصمیمات سرنوشت ساز اتخاذ کنند ؛ افزود:هر تصمیمی که در رابطه با سیاست خارجی آمریکا از سوی جمهوری خواه هان و دموکراتها اتخاذ می شود، قطعا منافع رژیم صهیونستی در آن مورد توجه قرار می دهد.

هانی زاده خاطرنشان کرد: بعد از آغاز روند مثبت مذاکرات و نزدیکی هوشمندانه تیم مذاکره کننده ایرانی به اهداف جمهوری اسلامی، یک جبهه عبری – عربی علیه ایران تشکیل شده و فعالیت های گسترده سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد که در این جبهه عربستان صعودی و رژیم صهیونیستی به طور هماهنگ عمل می کنند.

کارشناس امور بین الملل با اشاره به اینکه عربستان نقش بازوی فشار اقتصادی و رژیم صهیونیستی نقش بازوی سیاسی را بازی می کنند؛ تشریح کرد: عربستان برای ضربه اقتصادی به ایران ۲ میلیون بشکه نفت به صادرات خود افزود و در نتیجه قیمت نفت به کمتر از نصف کاهش یافت و رژیم صهیونستی به لحاظ سیاسی تمام امکان و ظرفیتهای خود را برای فشار به دولت و کنگره آمریکا به کار گرفت.

هانی زاده در پایان با تاکید بر اینکه این جبهه عبری -عربی است که به آمریکا برای تمدید تحریم ها فشار می آورد، بیان کرد: لذا به نظر می آید که اروند تحریم ها ادامه پیدا کند اما در هرصورت، جمهوری اسلامی ایران از گزینه های خود در زمان مناسب استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب