پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:03:14 - یکشنبه 9 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تجاوز رژیم سعودی به یمن یک بازی خطرناک برای منطقه خلیج فارس است / سازمان ملل با اشاره آمریکا ساکت مانده است
یک کارشناس مسایل غرب آسیا تجاوز رژیم سعودی به یمن را یک بازی خطرناک برای کل منطقه خلیج فارس دانست گفت: سازمان ملل متحد مدتی ساکت می ماند تا عربستان به اهداف خود برسد و بعد از آن موضع گیری می کند.

به گزارش ” صبح رابر”محمد صالح صدقیان کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ” بوتیا ” در خصوص تحولات یمن اظهار داشت: تصرف عدن توسط نیروهای مردمی نشان داد بمباران های رژیم سعودی نتوانسته است خللی در حرکت مردم یمن ایجاد کند.

وی با اعلام اینکه زمین و ابتکار عمل در دست نیروهای مردمی یمن است، تشریح کرد: عربستان نمی تواند نیروهای زمینی خود را وارد یمن کند چرا که نیروهای مردمی یمن به دلیل روحیه جهادی و دفاع از وطن خود ، قوی تر از ارتش سعودی هستند.

این کارشناس مسایل غرب آسیا تجاوز رژیم سعودی به یمن را یک بازی خطرناک برای کل منطقه خلیج فارس دانست و ابراز داشت: معادله یمن یک معادله چند مجهولی است و با دخالت نظامی کشورهای عربی اوضاع بسیار پیچیده تر از گذشته شده است.

وی با بیان اینکه در میان اعراب یمن به الحفر السعودیه مشهور است ، گفت: موقعیت یمن برای رژیم سعودی یک موقعیت سوق الجیشی است و تشکیل یک دولت مستقل در یمن برای کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار خطرناک است.

صدقیان با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم سعودی ، تصریح کرد: سازمان ملل متحد مدتی ساکت می ماند تا عربستان به اهداف خود برسد و بعد از آن موضع گیری می کند.

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب