پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:44:04 - چهارشنبه 19 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زهرای اطهر بزرگترین معلم در ترویج مکتب پیامبر است
امروزه دشمن با بهره گیری از امپراطوری رسانه ای، سلاح اصلی خود برای مبارزه با جبهه حق را فروپاشی بنیان خانواده از راه برهم زدن بنیان حیا و عفت خانواده قرار داده است.

به گزارش” صبح رابر“به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ خواهران بسیجی دانشگاههای استان آذربایجان غربی به مناسبت میلاد حضرت صدیقه الکبری فاطمه الزهرا سلام الله علیها بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیر است:

قال النبی – صلّی الله علیه و آله : اَوَّلُ شخصٍ تدْخُلُ الجنهَ فاطمهُ.
«بحار الانوار، ج ۴۳، ص ۴۴»
پیامبر اکرم – صلّی الله علیه و آله – فرمود: اولین کسی که داخل بهشت می‌شود، فاطمه است

بسم الله الرحمن الرحیم

هنگامى که از حضرت زهرا(ع) یاد مى کنیم و او را در سالروز ولادتش به یاد مى‏ آوریم یا در رحلت جانگدازش که بیانگر جاى گرفتن در ملکوت خداوندى، در کوتاه‏ترین فاصله پس از رحلت پدر است، در مى‏یابیم که او از جاده‏ى جوانى نگذشته و در حین جوانى زندگانى را وداع گفته است.هنگامى که از او سخن مى‏گوییم، او را انسانى مى‏بینیم که در عمل، روح، اندیشه، دانش، زهد، عبادت، صلابت و قدرت، رسالتى پویا و پیامى متحرک در مسیر حق بوده است.زمانى که از صدیقه‏ى طاهره یاد مى‏کنیم، مى‏بینیم فاطمه همه‏ى وجودش به تمام معناى کلمه، پاکى، طهارت، عصمت و حقیقت بوده است. همان انسانى است که از کودکى‏اش شدیدترین دشوارى‏ها را دید. و رنج او حتى در زمانى که همسر على(ع) بود، همراه با دشوارى‏هایى در خانه و اجتماع که بر شانه‏اش سنگینى مى‏کرد، ادامه یافت.از دست دادن پدر، رنج دیگرى را بر او تحمیل کرد. پدرى که برایش به منزله‏ى جوهر و خلاصه‏ى عقل، روح و حیات بود. با این مصیبت با تمام وجود در خانه، در جان و در آرمان بزرگى که از آن جانانه دفاع کرد، زندگى نمود. مقام معظم رهبری در سخنان خود تأکید بسیاری بر ترویج فرهنگ زندگی اسلامی و پیاده کردن سبکی جدید بر مبنای آموزه های اسلامی در خانواده های ایرانی داشته اند.

جریان نزول ۷۵ یا ۹۵ روزه حضرت جبرئیل بر فاطمه زهرا(س) و بیان اخبار از علم ماکان و مایکون و حوادث آینده به ایشان که از سوی امیرالمؤمنین(ع) به کتابت در آمد اشاره به همین نکته دارد و حضرت امام خمینی(ره) نیز در یکی از بیانات خود فرمودند: «در فضیلت بی نظیر فاطمه(س) همین یک نکته کفایت می کند».

به همین دلیل است که ما اعتراف می کنیم علم و عقلمان از درک حقیقت ابعاد وجودی حضرت فاطمه(س) قاصر است؛ به طوری که در روایتی آمده: «امام صادق در پاسخ به سؤالی که چرا پیامبراعظم(ص) دخت گرامی خود را {فاطمه} نامیدند؟ فرمود: به خاطر این که خلق خدا به جز معصومین از درک معرفت حضرت فاطمه(س) قاصرند «لأن الخلق فطمو عن معرفتها»

در حقیقت حضرت فاطمه(س) تجلی کاملی از مکارم و اخلاق عظیم الهی پیامبر(ص) و عینیت تمام درس‌های مکتب متعالی اوست و از این جهت اسوه و الگویی کامل برای وصول به حیات طیبه است. حقا که حضرت زهرا(س) بهترین شاگرد مکتب پیامبر اعظم(ص) بوده و این مسأله را سایر ائمه اطهار(ص) بیان کرده اند که زهرای اطهر بهترین شاگرد و بزرگترین معلم عالمیان در ترویج مکتب پیامبر (ص) است.

زهرای اطهر(س) الگویی برای زندگی متعالی در ابعاد مادی و معنوی است که باید به آن مراجعه و سبک زندگی را فرا گیریم. زهرا(س) در زمان خردسالی، در زمان همسری، در زمان مادری، در زمان احساس مسؤولیت در عرصه اجتماع برای حراست از امامت تلاش می کند؛ در جنبه فردی، اجتماعی، عبادی، خانه داری و همه عرصه ها نسخه ای نجات بخش برای دریافت بهترین سبک زندگی اجتماعی است چنانکه سلاله زهرا(س)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره می فرماید: « اسلام، فاطمه (س) آن عنصر برجسته و ممتاز ملکوتی را به عنوان نمونه و اسوه زن معرفی می کند، آن زندگی ظاهری، جهاد و مبارزه و دانش و سخنوری و فداکاری و شوهرداری، مادری و همسری و مهاجرت و حضور در همه میدان های سیاسی و نظامی و انقلابی و برجسته همه جانبه او که مردهای بزرگ را در مقابلش به خضوع وادار می کرد.

حجاب، عفاف و حیا از مبانی اصلی بنای جامعه متعالی است. رسول اکرم(ص) می فرماید: بهترین چیز برای زنان این است که بیگانگان او را نبینند. حفظ حریم محرم و نامحرم توصیه دینی و الهی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و والدین باید به دقت در این خصوص به فرزندان آموزش دهند. نمونه آن را در زندگی حضرت زهرا(س) می بینیم آنجا که حضرت از پیرمردی نابینا و نامحرم روی می گرداند تا مبادا با آن نامحرم تلاقی داشته باشد؛

امروزه دشمن با بهره گیری از امپراطوری رسانه ای، سلاح اصلی خود برای مبارزه با جبهه حق را فروپاشی بنیان خانواده از راه برهم زدن بنیان حیا و عفت خانواده قرار داده است. اکنون فیلم های فارسی زبان شبکه های ماهواره ای خیانت در حریم خانواده را ترویج می دهند و تنها راه خنثی کردن تلاش دشمن، اقتدا کردن به سبک زندگی زهرای اطهر(س) است و مطمئنا سیاست ترویج سبک زندگی حضرت زهرا(س) در جامعه خنثی شده کننده این توصیه شده است.

ما دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه‌های استان آ.غربی شیوه زندگی خانم فاطمه زهرا (س) را در تمام مراحل زندگی خود الگو قرار خواهیم داد و از همه خواهران تقاضا داریم در تمام مراحل زندگی به خانم فاطمه زهرا(س) اقتدا نمایند و شیوه زندگی وی را سرمشق تمامی مراحل زندگی خود قرار دهند تا زندگی پر از برکت و سلامت و سرشار از معنویت را در تمام مراحل زندگی احساس نمایند.

دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه های استان آذربایجان غربی

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب