پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:35:12 - پنجشنبه 20 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مادر اسوه ای از صبر و ایثار
مادرفرشته ای که مهربانی و سخاوتش در قالب روز،ماه و سال نمی گنجد، به همین دلیل باید امروز را بهانه ای دانست برای آن که فراموش نکنیم، روز مادر است.

به گزارش ” صبح رابر ” سلام بر یاس خوشبوی نبوی که با شکفتنش رایحه سبز ایمان تکرار و واژگان نور میان کلام جهانیان جان گرفت و صلوات مهمان چشمان عاشقان شد و در منزل وحی شوری برپا شد ، بشارت باد بر اهالی زمین که سیب سرخ بهشت جوانه زده است .

سالروز میلاد اسوه زهد و تقوا ، نازدانه آل کسا ، اقیانوس علم و حلم ، چشمه سارنجابت ، صابره عصمت عصاره ، مدافع ولایت و همچنین میلاد فرزند عزیزش خمینی کبیر بر رهپویان طریقش مبارک

امروزه شاهد اسطوره های صبر و ایثار، معلمان فداکاری و جهادگران عرصه شدیم ،انسان های وارسته و به خدا پیوسته ای که بهترین سرمایه زندگی خود را در راه اسلام و قرآن هدیه کرده اند و به این هدیه که همانا بازگرداندن امانت الهی به دست صاحبش است، افتخار می کنند.

روز مادر بهانه ای شد تا از مادر و مقام زن این اسوه های صبر و استقامت گوییم و مادر واژه ای ستودنی است عشق یعنی مادرو مادر یعنی صبر ،گذشت، ایثار، مهربانی و اسوه والگوی تمام دختران ، مادر یعنی از خود گذشتگی یعنی از تمام وجود وجان خود برای فرزندانش مایه می گذارد وحاضراست تمام سختی ها رامتحمل شود وهیچ گونه سختی شامل حال فرزندان خود نشود. مادر مانند نخ تسبیح است زیرا دانه های  تسبیح معلوم نمی شوند ولی اگر نباشد تمام دانه ها پخش خواهد شد .

با فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهراو روز مادر نیز فرصتی شده است که بوسه بر دستان تمامی مادران این سرزمین دلاورمردی ها ایثار و گذشت بزنیم واز تمامی زحمات آنها قدر دانی کنیم ،هرچندکه نمی توانیم محبت های مادران خود را جبران کنیم ،باید همیشه قدردان مادران خود باشیم و تا زنده اند آنها را دریابیم وخدای نکرده وقتی از دست شان دهیم تازه می فهمیم که چه چیز با ارزش وگران بهایی را از دست دادیم که دیگر جبران پذیر نیست .

آبروی اهل ایمان خاک پای مادر است هرچه دارند این جماعت از دعای مادر است.

پاکی قدومش، صفای وجودش، سنگینی سکوتش، نجابت و غرورش و با زمزمه کلامش در جذبه محراب، گستره وسیع جنت بود و من فقط مادر می‌خوانمش.

شیرازه جان تو را به سرنوشت فرزندانت سنجاق کرده ‏اند و دست‏هایت، مثل دو جلدِ کتاب، صفحه‏ های ورق ورقِ پریشانی فرزندانت را جمع می‏کند تا نجات دهدشان از خطرات باشی؛ دل نگرانی‏ ات را هیچ‏ گاه زمین نگذاشته ‏ای. با بدرقه هر صبح، با سفره هر ظهر، با انتظار هر شب، چشم ‏های نگرانت، خیره مانده است.

هیچ سایه‏ ای نمی‏ تواند جای نوازش‏ های تو را بگیرد و هیچ دایه‏ ای نمی‏ تواند پای فداکاری‏ های تو بایستد.زندگی، با مدیریت چشم‏ های تو اداره می‏ شود از شیره وجودت، تا آخرین قطره احساست را به من بخشیده ‏ای. حتی اگر سال‏ها از کودکی‏ ام گذشته باشد، باز تو همان حامی همیشگی هستی؛ کوله‏ بار دردهای بشریت، بر دوش توست که سنگینی می‏ کند. تو، یادْبودِ خاطره‏ هایی برای امروز و یادداشتِ آرزوهایی برای فردا.

لبیک بر گیسوان سپید مادر از غم فراق و مردانگی، لبیک بر دلی تنگ و مالامال از اندوه زمانه‌اش، لبیک بر دستان خالی و چروکیده و انگشتان لرزانش که تنها در تب و تاب دعای تو، قامت راست کرده. لبیک یا شهیدا لبیک! زنان، در راستای همان رسالتی ایفای وظیفه می‌کنند که خالق انسان‌ها برای آنان قرار داده است و معمار انقلاب، حضرت امام خمینی رحمه الله علیه آن را به خوبی تبیین کرد و فرمود: «شغل اصلی زن شغل مادری و همسری است و مهم‌ترین کار زن مادری است.» و در جای دیگری فرمودند: «انبیاء آمدند انسان بسازند، شغل مادرها همین است».

به هر حال، حرکت در صراط مستقیم و تقرب زن به سوی پروردگار، جز از طریق ایفای نقش بسیار کلیدی و مؤثر مادری و تربیت فرزندان نیست.

درود خداوند بر مادرانی که در سایه‌سار ذکر و نیایش به درگاه حضرت دوست و بهره‌مندی از خاندان با کرامت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) در دامان پرمهر خویش فرزندانی را پرورش داد که افتخار این مرز و بوم و رهبر شدند.

یادآن قلب پر از مهر وصفای مادران خوب عالم زمین را گرامی می داریم امید داریم که همیشه دعای خیر والدین بدرقه راهمان باشد .

 

امید که هیچ مادری دور از فرزند و هیچ فرزندی دور از مادر نباشد ، حضرت فاطمه (س) کمک همه جوانان کند وعفت وحیا را پشت وپناه مادران ودختران این مرزو بوم قرار دهد .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب