پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:41:45 - دوشنبه 7 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاهش تصدیگری دولت در اقتصاد باعث کارایی و اثربخشی بیشتر می شود/لغو تحریم ها تنها ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ما را برطرف می کند
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : کاهش تصدیگری دولت در امور اقتصادی باعث کارایی و اثربخشی بیشتر می شود و شرایط مطلوبتری برای کشور فراهم می کند.

به گزارش” صبح رابر”  محمدرضا پور ابراهیمی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار “ پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” در واکنش به تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران گفت : بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم ها نیست و ما به دلیل رفتارهای خاصی که سالها در اقتصاد ایران داشته ایم از جمله اینکه ما شاهد وجود نرخ تورم در اقتصاد کشور و همچنین متکی بر دلارهای متروکه در قبل و بعد از انقلاب بوده ایم و افزایش و کاهش قیمت دلار بر نقدینگی کشور ما تاثیر گذار بوده است .

کاهش تصدیگری دولت در اقتصاد باعث کارایی و اثربخشی بیشتر می شود

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود : تصدیگری دولت در اقتصاد و عدم توجه دولت به این موضوع باید مد نظر قرار گیرد و کاهش تصدیگری در امور اقتصادی باعث کارایی و اثربخشی بیشتر می شود و شرایط مطلوبتری برای کشور فراهم می کند.

وی ادامه داد : متاسفانه بیش از ۸۰ درصد بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور مستقیم و غیرمستقیم توسط دولت اداره می شود و این یکی از موضوعات مهم و اساسی در موضع مباحث اقتصادی کشور است.

عدم اجرای قوانین در دولت های مختلف یکی از مشکلات اساسی کشور است 

پورابراهیمی یکی از موضوعات مهم دیگر را در اقتصاد کشور عدم اجرای قوانین دانست و عنوان کرد : در مباحث تولید ، کارآفرینی و فضای کسب و کار کشور و امثال اینها قوانینی مصوب گردیده است اما به دلایلی در دولت های مختلف اجرایی و عملیاتی نشده است و به نظر می رسد همین موضوع یکی از مشکلات اساسی کشور را تشکیل می دهد .

نماینده مردم کرمان و راور تاکید کرد : یکی از مهمترین قوانین که اخیرا در مجلس ابلاغ شده است قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که با گذشت چهارده ماه از ابلاغ آن هنوز متاسفانه به دلیل ننوشته شدن آیین نامه های اجرایی توسط دولت اجرا نشده است و ما سالانه شاهد ورود۲۰تا ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور هستیم و این به اندازه بیش از فروش نفت خام کشور ماست .

اقتصاد کشور ما هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد

وی خاطر نشان کرد : اقتصاد کشور ما هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد و تحریم ها علیه کشور ما یک اقدام کاملا ظالمانه است که بر اساس مطالبات قانونی جمهوری اسلامی باید پیگیری شوند و در کنار آن هم باید ساختارهای اقتصادی را از درون پیدا کنیم.

پورابراهیمی اذعان کرد : با توجه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اساس اقتصاد کشور می تواند با رویکرد اقتصاد مقاومتی تبدیل به یک اقتصاد پویا شود که اثراتش در بخش های اقتصادی مشهود باشد.

لغو تحریم ها تنها ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ما را برطرف می کند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت : لغو تحریم ها تنها ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ما را برطرف می کند و ریشه مشکلات اقتصادی کشور در گرو ساختارهای معیوب اقتصاد ایران در طی سالهای قبل از انقلاب تا به امروز ، تصدیگری دولت در اقتصاد و عدم اجرای قوانین در فضای کسب و کار است .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب