پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:39:04 - شنبه 6 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ترمیم دندان در ماه رمضان مانعی ندارد
یک دندانپزشک گفت: ترمیم دندان در ماه رمضان نه تنها مانعی برای روزه‌داران ندارد بلکه مانع خرابی بیشتر دندان نیز می‌شود.

به گزارش” صبح رابر” دکترمحسن محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، چکاپ دندان در هر شش ماه یکبار ضروری دانست و اظهار کرد: چکاپ به موقع ما را از خرابی دندان برای اقدام به موقع ‌آگاه می‌کند.

این عضو انجمن دندان پزشکی کشور بااشاره به اصلاح تغذیه و نقش آن در سلامت دندان‌‍‌ها گفت: باتوجه به وضعیت تغذیه‌های ناسالم که در برخی خانواده‌ها وجود دارد بهتر است برای پیشگیری از خرابی دندان‌ها تغذیه خود را اصلاح کنیم و به جای مصرف نوشابه‌ها، فست فود‌ها، و مواد قندی فراوان از لبنیات برای محکم شدن استخوان دندان استفاده کنیم.

محمدی درباره سلامت دندان در ماه رمضان گفت: توصیه ما این است که در ماه رمضان پس از خوردن سحری، مسواک فراموش نشود تا مواد غذایی لابه لای دندان باقی نماند و در طول روز هم در صورت خشکی بسیار دهان، بزاق دهان را تحریک و محیط دهان را مرطوب نگه می‌دارد.

وی امتناع برخی افراد برای درمان دندان‌های خود در ماه رمضان را اشتباه دانست و افزود: متاسفانه برخی بیماران به دلیل روزه‌داری در ماه رمضان از ترمیم دندان‌های خود امتناع می‌ورزند که این کار اشتباهی است و باید گفت اقدام برای درمان دندان‌ها با رعایت اصول نه تنها روزه را باطل نمی‌کند بلکه مانع از خرابی بیشتر دندان می‌شود.

این داندانپزشک تاکید کرد: خرابی دندان اگر به موقع درمان نشود باعث آبسه کردن دندان می‌شود و به تبع آن وارد جریان خون می‌شود و ممکن است در دریچه قلب تاثیر منفی بگذارد و در صورت وخیم‌تر شدن بیمار با تحلیل لثه و عفونت ناشی از آن مواجهه می‌شود که هزینه‌های سنگین‌تری را باید پرداخت کند.

محمدی مواد غذایی فیبردار را مانند یک مسواک در سلامت دندان‌ها موثر دانست و گفت: مواد غذایی فیبر دار مثل سیب، هویج که خود تمییز کننده دهان و دندان هستند همانند یک مسواک در دهان عمل می‌کنند و در سطح کلاژن عروق و مخاط لثه تاثیر مثبت می‌گذارند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب