پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:16:21 - جمعه 14 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازار داغ سفر خارجی‌ها به ایران پس از انتخابات
عضو جامعه تورگردانان ایران گفت: تقاضا برای سفر به ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری، حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است. به گزارش”صبح رابر “افشین عزیزی با اشاره به تغییر وضعیت ورود گردشگران خارجی‌ به ایران با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا برای سفر به ایران افزایش […]

عضو جامعه تورگردانان ایران گفت: تقاضا برای سفر به ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری، حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش”صبح رابر “افشین عزیزی با اشاره به تغییر وضعیت ورود گردشگران خارجی‌ به ایران با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا برای سفر به ایران افزایش داشته است؛ ولی یکسری مشکلات وجود دارد که اگر اجازه دهد، امسال می‌توانیم درصد زیادی از گردشگران خارجی را به ایران جذب کنیم. این مشکل بیشتر به زیرساخت برمی‌گردد، چرا که ما هتل مناسب به اندازه‌ی کافی برای گردشگران نداریم.

وی اضافه کرد: نبود زیرساخت مناسب و کافی سبب شده است تاریخ ورود گروه‌ها را مدام جابجا کنیم تا از امکانات موجود بتوان بیشترین بهره‌برداری را کرد؛ ولی اگر تعداد گردشگران زیاد شود حتما با مشکل مواجه می‌شویم.

عزیزی ادامه داد: هم‌اکنون همکاری خوبی از سوی وزارت خارجه‌ِ ایران برای صدور روادید صورت می‌گیرد، حتا در روزهای برپایی انتخابات ریاست جمهوری هم این همکاری‌ها خیلی خوب بود و وضعیت آرامی داشتیم.

این تورگردان همچنین با تاکید بر ضرورت بازاریابی و بهبود آن در بازارهای قدیم و جدید در شرایط کنونی، گفت: تقاضا از بازارهایی چون آلمان، فرانسه، ژاپن، تایوان و هنگ‌کنگ که در گذشته کاهش یافته بود، دوباره افزایش پیدا کرده، برای همین لازم است بازاریابی و تبلیغ را تقویت کنیم.

او همچنین به شرایط اقتصادی کشور که روی سفر گردشگران خارجی تاثیرگذاشته است، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اوضاع ورود گردشگران خارجی به ایران خوب است؛ ولی معمولا وقتی شرایط مساعد می‌شود، عده‌ای در هتل‌ها،‌ ناوگان حمل ونقل و موزه‌ها هوس می‌کنند قیمت‌ها را چند برابر کنند،‌ اگر به این مشکلات فائق آییم اوضاع حتما بهتر از حالا می‌شود.

همچنین فرناز حسین‌زاده مدیر بخش تورهای ورودی یکی دیگر از دفاتر خدمات مسافرتی نیز گفت: درحال حاضر نوعی خوش‌بینی در میان آژانس‌ها و گردشگران خارجی که علاقه‌مندند با ایران ارتباط داشته باشند، بوجود آمده است، باید منتظر ماند تا اوضاع ورود گردشگران بهتر شود، شاید حالا خیلی زود باشد که در این‌باره با قطعیت صحبت کنیم.

او در عین حال اظهار کرد: تا پیش از این بسیاری از آژانس‌ها و گردشگران خارجی فکر می‌کردند بعد از انتخابات،‌ امکان سفر به ایران محدود شود، برای همین ابتدای امسال تقاضا برای سفر زیاد بود. در واقع می‌توان گفت؛ روند ورود گردشگران خارجی به کشور، امسال بهتر از سال پیش است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب