پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:50:13 - دوشنبه 2 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شایعاتی که محور اصلی اعتراضات مس قرار گرفت
مدیر روابط عمومی مس سرچشمه در رابطه با محور اصلی اعتراضات اخیر ابراز کرد : شایعاتی مبنی بر اینکه قرار است تغیراتی در بحث حقوق ومزایا به دلیل کاهش قیمت مس رخ دهد نشر یافته بود لذا مدیر عامل این شرکت همان ابتدای جلسه کذب بودن این شایعات را عنوان کرد.

به گزارش ” صبح رابر” میر افضلی در گفتگوی اختصاصی با” پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان “در رابطه با اعتراض کارگران مجتمع مس سرچشمه در روز گذشته ، گفت : باید برای نشر اخبار در فضای مجازی حدودی را در نظر گرفت که سبب تشویش در اذهان عمومی و ایجاد فرصت طلبی برای سود جویان نکند.
مدیر عامل شرکت مس به درخواست معترضان به سرچشمه آمد
مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه افزود :تعدادی از همکاران ما در این مجموعه به بعضی از مسائل کاری  که برایشان ایجاد سئوال کرده بود معترض شدند و درخواست هایی داشتند که  یکی ازآن ها  صحبت با مدیر عامل کل بود.
وی در ادامه اذعان کرد :  بعد از اعتراض چند ساعته درقسمت تغلیظ ودرخواست همکاران معترض مقرر شد تا  روز گذشته یکشنبه احمد مراد علی زاده مدیر عامل کل شرکت های مس کشوردر جمع آنان حضور پیدا کند وبه سئوالات آنان پاسخ دهند.
احمدمراد علی زاده در جمع معترضان حاضر شد
این مقام مسئول با بیان اینکه درخواست کارگران مبنی بر حضور مدیر عامل  در روز یکشنبه  بود، اظهار کرد : مراد علی زاده مدیر عامل مس در این مجتمع حضور پیدا کرد تا دریک جلسه پرسش و پاسخ به کلیه سوالاتی که برای کارگران شبهه شده بود پاسخ دهد و رفع مشکل نماید.
میر افضلی با اشاره به اینکه در این گردهمایی تریبون برای  پرسش هر نوع سوالی آزاد بود ، گفت : این جلسه صبح روز گذشته با حضور ۸۰۰ نفر از همکاران  در نمازخانه برای مطرح شدن نقطه نظرات آنان تشکیل شد.
در جهت رفع مشکلات کارگران مس جلسه تریبون آزاد برگزار شد
وی در رابطه با افرادی که در پشت درب  ورودی مجتمع جمع شده بودند ، تصریح کرد : بعضی از  افراد حاضر در این جمع  کاملا ناشناخته  ونزدیک به ۵۰یا ۶۰نفربودند که دراواسط جلسه وارد نمازخانه شدند وبا سر دادن شعارهایی وپرتاب مهر نماز این جلسه را به انحطاط کشاندند.
روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه درابطه با نشر خبر ضرب وشتم مدیرعامل این شرکت ، تشریح کرد : ضرب وشتمی رخ نداد وبعضی از همکاران حاضر در جلسه  برای جلوگیری از تنش با این معترضین درگیر نشدند اما با این حرکت حرمت نمازخانه شکسته شد وبا سوت ، کف وسر دادن شعار به مدیر عامل توهین کردند.
هدف اصلی اختشاشگران گفتگو وحل مشکل نیست
میرافضلی با بیان اینکه این حرکت اغتشاش گرانه هدفی در جهت  گفتگو برای حل این مشکل نداشت ، ابراز کرد : افراد معترض خود ، خواهان حضور مدیر عامل شده بودند وبه محض ورود وی با سر دادن شعار و برهم زدن نظم جلسه ایجاد مشکل کردند.
وی درباب ادامه این جلسه گفت : اغتشاش گران برق نمازخانه را قطع کردند وعملا امکان ادامه صحبت وجود نداشت و نشان ازعدم توجه این معترضین به صحبت های مدیر عامل داشت لذا افراد دیگری هم که قصد داشتند دیدگاه هایشان را مطرح کنند فرصتی برای ادامه بحث پیدا نکرده وبسیار دلخور شدند.
 تحرکات  اخیر یک اعتراض صنفی  برای اختشاشگران نیست
مدیر روابط عمومی مس سرچشمه اظهار کرد : افراد حاضر درجلسه  بعد از برهم خوردن این گردهمایی کارگران صفشان را از اغتشاش گران جدا کردند ومشخص شد که عده کمی  بودند که قصدایجاد  آشوب وتخریب فضا را دارند وهدفی برای  اصلاح امور ندارند.
شایعاتی مبنی برتغییر در حقوق وحق امتیاز محور اصلی اعتراضات مس است
وی در رابطه با محور اصلی اعتراضات اخیر ابراز کرد : شایعاتی مبنی بر اینکه  قرار است تغیراتی در بحث حقوق ومزایا به دلیل کاهش قیمت مس رخ دهد نشر یافته بود لذا مدیر عامل  این شرکت در همان ابتدای جلسه کذب بودن این شایعات را عنوان کرد  و گفت : قصد تغییر یا اقدامی  بر این مبنا نخواهیم داشت .
مدیر روابط عمومی مس سرچشمه در واکنش  به انتشار اعلامیه شماره ۳ کارگران گفت : نباید مبنای کار نشر اخبار اطلاعیه های باشد که درشبکه های اجتماعی وفضای مجازی نشر پیدا می کند .
جمعت کارکنان مس سرچشمه قریب به ۶۵۰۰نفر تخمین زده می شود
وی با اشاره به اینکه جمعت کارکنان مس سرچشمه قریب به ۶۵۰۰نفر تخمین زده می شود ، ابراز کرد : افرادی که در جلسه پرسش وپاسخ شرکت کردند حدود ۸۰۰ نفر بودند وافرادی که این جلسه را به انحراف کشاندند ۵۰ نفر هستند لذا چطور این افراد می توانند نماینده کل جمعیت مس باشند و طوماری را برای  همه امضا کنند.
میر افضلی دررابطه با  امضای طومارکارگری اظهار کرد : کارگرانی که دیروز در جلسه شرکت داشتند وبه دنبال رفع موانع و مشکلاتشان بودند اما جلسه ناتمام ماند دیشب طوماری را در محکوم کردن این رفتار اغتشاشگران امضا نمودند و خواستار شناسایی این افراد  از سوی مسئولین شدند.
این مقام مسئول با بیا ن اینکه اصل این مطالبه صنفی بود  تصریح کرد :اغتشاش گران در حاشیه هستند و خواسته های صنفی ندارند لذا پرداختن به حواشی اینگونه مسائل تنها برای بهره برداری سیاسی دشمنان ودلسردی کارگران برای احقاق حقی در یک زمان دیگر خواهد شد .
نباید اعتراضات به حق کارگران به سر خوردگی آنان منجر شود 
مدیر روابط عمومی مس سرچشمه در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه حضور مراد علی زاده عجله ای و زود هنگام بوده است ، ابراز کرد : اگر مدیر کل یک قسمتی بیاید وبه حوزه کاری خودش سر بزند آیا این حرکت غیر منتظره وخارج از نرم کاری است ، ضمن اینکه وی هر دوهفته یا ده روز یکبار به مس سرچشمه می آیند.
میر افضلی ادامه داد وگفت: دود اینگونه مسائل به چشم کارگرانی خواهد رفت که دوست دارند د رفضایی کاملا دوستانه وصمیمی مشکلاتشان رفع شود لذا نباید شرایط به گونه ای رقم بخورد که سر خوردگی برای کارگر ایجاد شود و بین کارفرما وکارگریک رابطه  نادرست شکل بگیرد.
گردانندگان اصلی اعتصابات واختشاشات  درمجموعه مس فعالیت ندارند
این مقام مسئول اذعان کرد: گردانندگان اصلی اعتصابات واختشاشات اخیربه نظر می آید از سوی افرادی باشد که اصلا در مس فعالیت ندارند و قصد دارند یک جریان سیاسی درست کنند .
وی در پایان خاطر نشان کرد: تحرکات به حق کارگران در رفع موانع ومشکلات تولید را نباید به محیطی ناامن تبدیل کرد لذا رسانه ها باید نگاهی واقع بینانه تر به این گونه مسائل داشته باشند.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب