پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:24:13 - سه شنبه 14 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فکر میکردیم غربی ها ایران را آباد کرده اند اما دیدیم که خود مردم ایران باعث پیشرفت هستند
فرانس آمان اندیشمند و بازنشسته سوئیسی گفت : بعد از پیروزی انقلاب فکر میکردیم غربی ها ایران را آباد کرده اند اما دیدیم با چشم خود که این کشور را خود مردم ایران آباد کرده اند و من بعنوان مهمان ایرانیان خیلی خوشحالم در کشوری بودم که مقابل زورگوهای دنیا ایستادگی کرده است.

به گزارش ” صبح رابر”؛ فرانس آمان اندیشمند و محقق بازنشسته ی سوئیسی که به همراه ۱۵ کاروان محقق وارد کرمان شده بود در گفتگو با سرویس بین الملل ” آرمان کرمان” ؛ در رابطه با ایران و ایرانیان گفت: من زمانی به ایران آمدم به شوق آمدم از این همه زیبایی و تنوع طبیعت و تاریخ و فرهنگ غنی ایران لذت برم ؛ من در مشهد حرم امام رضا (ع) را دیدم و ولی اجازه ورود به ما ندادند.

رسانه ها غربی بر علیه ایران تبلیغات منفی زیادی می کنند

وی در پاسخ به اینکه دیدگاه شما نسبت به ایران قبل از این سفر چه بود؛ گفت: رسانه ها غربی بر علیه ایران تبلیغات منفی زیادی می کنند؛ آن زمان که مردم ایران علیه شاه قیام کردند برای ما سورپرایز نبود چون میدانستیم شاه یک عروسک برای غربی ها بود و بعد از پیروزی انقلاب فکر میکردیم غربی ها ایران را آباد کرده اند اما دیدیم با چشم خود که این کشور را خود مردم ایران آباد کرده اند.

photo_2015-10-06_12-35-54

وی افزود : در سال ۱۹۷۱به ایران آمدم آن زمان من متخصص بارگیری هوایی بودم و برای ایران تجهیزات خط لوله از میلان بارگیری کردیم و در آبادان تخلیه کردیم و البته باز هم موقعیت پیش بیاید به ایران سفر میکنم.

وی در خصوص اینکه آیا اخبار منطقه خاورمیانه شما را ترسانده است ؛ گفت: وقتی من ترس داشته باشم برای سفر پس نباید در خود اروپا هم سفر کنم چون در آنجا هم جریانات زیادی وجود دارد.

photo_2015-10-06_12-35-59

جالبترین مکان تاریخی در استان کرمان یخدان مویدی است

این توریست سوئیسی جالبترین مکان تاریخی در استان کرمان را یخدان مویدی نام برد و گفت: برایم حیرت انگیز بود با این ارتفاعی که استان کرمان از سطح دریا دارد ولی در تایستان ها مردم بدون یخ نبوده اند. پته دوزی، قوتو و بازار مسگری نیز واقعا برایم جالب بود.

ایرانی ها قطعا مهربانترین مردمی هستند که من دیدم

فرانس آمان در پاسخ یه اینکه اگر به کشورتان برگردید از ایران و مردم ایران چه تعریفی میکنید؛ توضیح داد: ایرانی ها قطعا مهربانترین مردمی هستند که من دیدم،من زمانی به کشورم برگردم بخواهم از ایران بگویم اول درباره زیر ساخت های کشور می گویم مانند نظام آموزشی و از سیستم سلامت و خدمات بیمه برای شهروندان.

photo_2015-10-06_12-36-02

خیلی خوشحالم در کشوری بودم که مقابل زورگوهای دنیا ایستادگی کرده است

وی در پایان به مردم ایران گفت: از مردم ایران تشکر می کنم که تلاشی کرده اند و ایران را ساخته اند تا پیشرفت کند و وابسته نباشد و برای من بعنوان مهمان ایرانیان خیلی خوشحالم در کشوری بودم که مقابل زورگوهای دنیا ایستادگی کرده است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب