پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:19:18 - چهارشنبه 6 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شروط ۹ گانه رهبر معظم انقلاب راه نفوذ دشمن از طریق روزنه‌های برجام را بست
کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت: مقام معظم رهبری در نامه به رییس جمهور، حفره‌هایی را که در برجام از دید هیئت مذاکره کننده و مجلس شورای اسلامی دور مانده بود را پر کردند و راه نفوذ دشمن از طریق روزنه‌های برجام را بستند.

به گزارش“صبح رابر”؛ سید هادی سید افقهی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح توس، اظهار کرد: طرح مذاکرات هسته‌ای از ابتدا با پیشنهاد مقامات آمریکایی و به‌واسطه سلطان قابوس پادشاه عمان مطرح شد و آنها ادعا کردند که ۶ ماهه همه تحریم‌ها را لغو می‌کنند و ایران هسته‌ای را به رسمیت می شناسند، برخلاف آن وعده‌ها، مذاکرات بیش از ۲ سال به طول انجامید و در نهایت هم ایران به خواسته‌ها و امتیازات مد نظر خود نرسید.

 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری از ابتدای شکل گیری مذاکرات هسته ای، ضمن اجازه به تیم مذاکره کننده و حمایت از ایشان، روند گفتگوها را بصورت دقیق رصد کرده و در رابطه با نقشه اصلی و نیت آمریکا از مذاکرات و موذی گری و شیطنت طرف مقابل هشدارهای لازم را گوشزد می کردند.

 

کارشناس ارشد روابط بین الملل با اشاره به صحت تشکیک مقام معظم رهبری نسبت به هدف و قصد طرف مقابل از مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: اظهارات مقامات آمریکایی (اوباما، کری و وندی شرمن) که برجام را وسیله ای برای ورود به ایران می دانستند، تشکیک مقام معظم رهبری را نسبت به اینکه آنها به دنبال اهداف دیگری غیر از حل و فصل مناقشات هسته ای هستند، تایید کرد.

 

وی افزود: از آنجا که طرف مقابل مذاکرات تلاش داشت از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند، وقتی بعضی خطوط قرمز نظام در مذاکرات رعایت نشد، فرصت پیدا کردند و ضربه زدند، اما مقام معظم رهبری با ترسیم جغرافیای نفوذ دشمن، محورهای نفوذ را در عرصه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی دانستند و نسبت به نفوذ دشمن در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر هشدار دادند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تغییر رفتار و تغییر ماهیت انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: آنها می خواهند با وارد کردن عوامل خود (ایرانی های وابسته به آمریکا) در مراکز تصمیم گیر کشور مثل مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه و با نقشه های موذیانه و شیطانی آنها برای کشور و نظام تعیین تکلیف و تصمیم سازی کنند که یک نمونه در این مورد جیسون رضاییان بود که ماموریت داشت در دفتر ریاست جمهوری نفوذ کند.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در نامه به ریاست جمهور با اضافه کردن ۹ شرط به شروطی که در پیش از آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، حفره هایی که در برجام از زیر دست هیئت مذاکره کننده و مجلس شورای اسلامی در رفته بود، را پر کردند و راه نفوذ دشمن از طریق روزنه های برجام را بستند و به این ترتیب آمریکا الان دیگر تمایل و انگیزه ای برای اجرای برجام ندارد چون هدف اصلی وی خود توافق هسته ای نبود بلکه نفوذ از طریق توافق هسته ای بود.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب