پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:02:57 - جمعه 22 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماز جمعه، یک سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است
امام جمعه رابر با بیان اینکه نماز جمعه یک سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است، گفت: باید سنگر را هر چه مستحکم تر حفظ کرد و کارایی آن رابیشتر کرد.

به  گزارش ” صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر در اولین خطبه عبادی و   سیاسی  خود در این شهرستان، ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار داشت : یکی از آموزه های مهم مکتب اسلام توصیه به وحدت، همدلی و پرهیز از تفرقه است در آیات متعددی خداوند متعال به این مسئله توصیه و تأکید کرده است.DSC06457

وی با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید و نعمت خدا را بر خود یاد کنید آنگاه که دشمنان یکدیگر بودید پس میان دلهاى شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شدید و بر کنار پرتگاه آتش بودید که شما را از آن رهانید این گونه خداوند نشانه هاى خود را براى شما روشن مى کند، باشد که شما راه یابید. گفت: در روایات سه معنا برای حبل الله ذکر کردند؛ توحید، قرآن و ولایت، مسلماً کسی که به ریسمان الهی چنگ زده است به هر سه مورد معتقد و ملتزم بوده است و این سه فقط در مکتب تشیع با هم جمع شده است .

امام جمعه شهرستان رابر با بیان اینکه خداوند متعال در این آیه از وحدت بین مسلمانان به عنوان یک نعمت و رحمت الهی یاد می کند ذکر کرد و افزود: رضایت خداوند در وحدت و اتحاد است و رضایت شیطان در تفرقه و جدایی مسلمانان است هیچ چیزی در اسلام به اندازه تفرقه به مسلمانان ضربه نزده است .

وی با اشاره به اینکه دشمنان از تفرقه بین مسلمانان نهایت استفاده را می کند ادامه داد: دشمنان دین، با ایجاد فرقه های افراطی مثل وهابیت، تکفیری ها و داعش و دیگر گروهک ها بیشترین ضربه را به پیکر اسلام وارد کردند.

حجت الاسلام مهدی صادقی با اشاره به آیه ۴۶ سوره انفال گفت: نزاع باعث سستی مسلمانان می شود و نیرویی که باید علیه دشمن مصرف شود، نیرویی که باید برای پیشرفت اسلام هزینه شود بر علیه خود مسلمانان هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه در روایات توصیه های فراوانی به اتحاد و پرهیز از نزاع و تفرقه شده است، یادآورد شد: امیرالمومنین علی (ع) می فرماید: همراه جماعت باشید که خدا بالای سر جماعت است و از افتراق و جدائی بپرهیزید برای این که هر گوسفندی که از گله جدا شود طعمه گرگ می شود.

حجت الاسلام صادقی در ادامه گفت: اگر می خواهید دین شما حفظ شود با هم متحد باشید چرا اگر که با هم تفرقه پیدا کردید طعمه شیطان می شوید و شیطان راحتتر در شما نفوذ پیدا می کند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری توصیه به وحدت و اتحاد کرد و تصریح کرد: اگر تفرقه در بین ما مسلمانان رخنه کند، می تواند ضربه بزند.

خطیب جمعه رابر با بیان توصیه اسلام به احترام به مسلمانان و حفظ مهربانی، الفت و دوستی ابراز داشت : همدلی،  وحدت، مهربانی، الفت و دوستی مردم شهرستان رابر زبان زد عام و خاص است ان شاءالله همه با الفت و دوستی پشت سر ولی فقیه بودن را حفظ کنید.

وی با تأکید اسلام به اجتماع در برخی فروع دین مثل نماز جماعت و نماز جمعه عنوان داشت: اتحاد را باید حفظ کنیم، بنده الان خاضعانه به عنوان یک خدمتگذار دستم را به سمت شما دراز می کنم که در امور فرهنگی بنده را یاری کنید.

حجت الاسلام صادقی، امام جمعه را به عنوان یک محور دانست و افزود: امام جمعه به عنوان پدر روحانی و معنوی در بین امت است.

وی با بیان اینکه با یاری و همت شما بتوانیم با مشکلات فرهنگی که دشمن عجیب هزینه کرده با آن مقابله کنیم، خاطر نشان کرد: از برکت اسلام و اجتماع در برخی از فروع دین مثل اجتماع در نماز جماعت و نماز جمعه است، ارتباط و دیدار مردم با مسئولین و مسئولین با مردم به راحتی در نماز جمعه صورت می گیرد و مردم می تواند مشکلات و معضلات شهرشان را به گوش مسئولین برساند و مشکلات در نماز جمعه حل شود.

حجت الاسلام صادقی در خطبه دوم با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) که نماز جمعه را حج مساکین دانسته و آن را موجب آمرزش گناهان بر شمرده است، گفت: کسانی زودتر به بهشت می روند که زودتر در نماز جمعه حاضر شودند. .

وی به اشاره به روایتی از امام صادق می فرمایند خداوند جمعه را بر دیگر روزها برتر دانسته است در این روز بالهای بهشتی زینت می یابند و به زیبایی می گرایند و  افزود: کسی که در نماز جمعه حضور می یابد شما همان قدر در رفتن به نماز جمعه پیشی می گیرید همان قدر هم در رفتن به بهشت سبقت می گیرید این خاصیت نماز جمعه است .

خطیب جمعه رابر به فلسفه نماز جمعه اشاره کرد و عنوان داشت : تربیت روح همبستگی اسلامی و رشد افکار اجتماعی مسلمانان، ایجاد وحدت و الفت بیشتر مسلمانان اسلام، تزکیه قلب و جامعه با اطلاع رسانی عمومی، تأکید بر آموزش احکام اسلامی و دیگر مطرح کردن مسائل مهم اجتماعی و سیاسی نماز جمعه از فلسفه نماز جمعه خواند.

وی نماز جمعه را یک فریضه عبادی و سیاسی دانست و بیان داشت: خطیب جمعه در خطبه دوم بیانات را که لازم می داند از لحاظ سیاسی برای مردم ایراد می کند، بنده به عنوان یک امام جمعه از لحاظ سیاسی هیچ وابستگی به جناح و گروهی ندارم و در  دفاع از ارزشها پشت سر مقام معظم رهبری حرکت می کنم .

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: مقام معظم رهبری   الگو سرمشق من است، بیانات مقام معظم رهبری سرلوحه کار ماست اگر مطلبی را مقام معظم رهبری مطرح کرده اند وظیفه ما این است که آن مطلب را پرورش دهیم و روی آن مطلب کار کنیم .

وی گفت : مقام معظم رهبری سکاندار این نظام اند وظیفه همه ما این است که از ایشان پیروی داشته باشیم و در دفاع از ارزشها حمایت کنیم، دفاع از ارزشها یعنی ادامه دهنده راه خون شهید، احترام به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

امام جمعه رابر با بیان اینکه شرکت در نماز جمعه مردم را به استقامت در راه خدا وا می دارند،مردم را از اشتباهات دور می کند ذهن مردم را با معارف آشنا می سازند، ادامه داد: از اینکه دشمن بتواند روی مردم اثر سوء بگذارد مردم را به حرکت و تلاش وادار می کنند این خاصیت نماز جمعه است.

وی افزود : کسانی که در نماز جمعه شرکت می کنند اشتباهاتشان  نسبت به کسانی که شرکت نمی کنند کمتر است امروز در بین افکار فرهنگی یکی از بهترینها نماز جمعه است .

امام جمعه رابر با بیان اینکه نماز جمعه یک سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است، افزود: باید سنگر را هر چه مستحکم تر حفظ کرد و کارایی آن رابیشتر کرد؛ باید از نماز جمعه مراقبت کنیم.

وی با اشاره به امروز جمعه ۲۲ آبان ماه مصادف با اول ماه صفر، ورود کاروان امام حسین (ع) به شام در پایان ذکر توسلی داشت . و از همه مسئولین و مردم شرکت کننده تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب