پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:52:31 - یکشنبه 24 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کتاب روح انسان را تازه می کند
یک دانشجو در پاسخ به این سوال نقش و اهمیت کتاب و کتاب خوانی در زندگی گفت: انسان موقعی که کتاب می خواند زنده می شود انگار روحش تازه می شود و جان می گیرد .

به گزارش ” صبح رابر” به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی به نمایشگاه کتاب که با ۵۰ درصد تخفیف به مدت یکماه از ۱۲ آبان در طبقه فوقانی مسجد جامع شهرستان دایر شده بود، رفتیم تا گزارشی تهیه نماییم، که در ادامه می خوانید.

یکی از دانشجویان شهرستان در بازدید از این نمایشگاه گفت : بهتر بود مکان این نمایشگاه در مدرسه اباصالح یا حسینیه جامع شهرستان بود، چرا که ممکن است خیلی ها نتوانند در طبقه دوم مسجد جامع بیایند. و  نیز اگر کارت خوان در این نماشگاه بود خیلی  راحتتر  خرید می کردیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کتابی که می خواستید در این نمایشگاه وجود داشت ، افزود: من دوست داشتم کتاب تحقیقات دانشجویان موفق در این جا ببینم اما نیافتم ، کتاب تفسیر و مفاهیم هم نداشت .
سلاجقه در پاسخ به این سوال نقش و اهمیت کتاب و کتاب خوانی در زندگی عنوان داشت: انسان موقعی که کتاب می خواند زنده می شود، انگار روحش تازه می شود و جان می گیرد .
وی ادامه داد: هر چیزی تغذیه ای دارد غذای روح انسان مطالعه است، با کتاب های عرفانی روحمان را تقویت کنیم.
این دانشجوی علوم قرآن و حدیث با اینکه خودش یک مقاله در زمینه اقتصاد مقاومتی نوشته ، بیان کرد: یک مقاله از سخنان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی به مدت دو سال نوشتم و این یک قطره ای در مقابل دریایی بی کران، تا عرض ارادتی کرده باشم.
در این میان  چند ساعتی که در نمایشگاه بودم حضور افراد مختلفی را دیدم اما کمتر خرید می کردند در همین راستا از هر کدام سوالاتی پرسیدم :
سه پسر جوانان که همراه با هم برای بازدید از این نمایشگاه آمده بودند، اما هیچ کدام از آنها خریدی نداشتند ازآنها پرسیدم چه کتاب هایی می خواستید، که نبود در پاسخ گفتند: کتاب های کمک درسی و کتاب های داستان مناسب سن مان نبود همه داستان ها یا قصه برای کودکان بود .
از فروشندگانی که آنجا بودند، علت نبود کتاب های کمک درسی را پرسیدم،گفت: به مسئول نمایشگاه هم به دلیل متقاضی زیادی که داشت پیشنهاد دادیم، ولی می گوید کتابهای کمک درسی تخفیف ندارد به همین دلیل نیاوردیم .
یک فرهنگی که برای بازدید از نمایشگاه آمده بود، از اهمیت و نقش کتاب در زندگی می گفت: زندگی یعنی کتاب و بدون کتاب زندگی معنا ندارد.
وی افزود: در این نمایشگاه اگر کتاب شرح و حال انسان های موفق برای رده های سنی از جمله نوجوانان و جوانان بود زیاد استقبال می شود اما وجود نداشت.
فرد دیگری نیز گفت : ۵ سال به طور متوالی این نمایشگاه هر سال با تخفیف ۵۰ درصد به مدت یکماه با همکاری اداره ارشاد دایرمی شود ضمن قدردانی از این کار فرهنگی اما در این نمایشگاه تنوع کتاب برای همه رده سنی کمتر دیده می شود.
محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا کتابی که می خواستید در این نمایشگاه بود، بیان کرد: من کتاب مفاتیح الحیاه می خواستم اما در نمایشگاه نبود.
گفتنی است دختران در این نمایشگاه از کتاب های رمان استقبال کردند و بیشترین فروش این نمایشگاه کتاب قرآن مجید بود .DSC06460 DSC06465 DSC06466 DSC06467 DSC06468 DSC06469 DSC06470 DSC06471 DSC06472 DSC06474 DSC06475 DSC06476 DSC06477 DSC06478 DSC06479 DSC06480 DSC06484 DSC06485 DSC06489 DSC06490 DSC06491 DSC06494

  1. mahdi   آبان ۲۵, ۱۳۹۴  

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت بانیان این نمایشگاه امید است در آینده تنوع کتاب ها بیشتر باشد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب