پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:29:21 - شنبه 30 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امروز قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران همین پشتوانه بسیج است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رابر گفت: اگر آمریکا قدرت و توان حمله نظامی به ایران را داشت، ثانیه ای درنگ نمی کرد،امروز قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران همین پشتوانه بسیج است که مسئولین ما باید به این قدرت، باور و اعتقاد داشته باشند.

به گزارش ” صبح رابر”؛ مصطفی امام بخش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر، در ما بین نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سی و ششمین سالگرد تأسیس بسیج گوشه ای ازعملکرد یکساله ناحیه مقاومت بسیج شهرستان را بیان کرد و گفت: بسیج ۲۰میلیونی به فرمان حضرت امام راحل در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ تأسیس گردید و همواره در هر صحنه ای بسیج وارد شده با توان و اقتدار توانسته آن پیش بینی و آینده نگری که حضرت امام راحل در سال ۵۸ دیده بودند ؛ را اثبات کند.

وی ادامه داد: ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رابر در راستای سازمان دهی بسیجیان در قالب های پایگاه های مقاومت و گردانهای عاشورا و الزهرا توانسته فعالیت خودش را با جذب ۴۵ درصد از جمعیت شهرستان رابر به بسیج این مأموریت را به پیش ببرد و توقعات مقام عظمای ولایت را جامع عمل بپوشاند؛ گر چه اعتقاد به این داریم همه آحاد مردم که پایبند به نظام و انقلاب هستند بسیجی می باشند، منتها ۴۵ درصد از جمعیت رابر در بسیج دارای پرونده هستند.

مصطفی امام بخش ادامه داد: امروز یکی از اصلی ترین برنامه های سازمان بسیج بحث تربیت و رویکرد تربیتی که سازمان بسیج در قالب حلقه های صالحین، این ماموریت در حال اجراست که در ناحیه رابر با راه اندازی ۳۰۰ حلقه صالحین در مساجد سازمان دهی شده است و مسائل روز وشبهاتی که در ذهن جوانان امروز می گذرد در این حلقه ها مورد بحث قرار می گیرد و پاسخ داده می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رابر یکی دیگر از ماموریت های اصلی بسیج همان ایجاد و حفظ آمادگی رزم بسیجیان دانست و تصریح کرد: در مقابله با تهدیدات سخت دشمن در این راستا ما با سازمان دهی ۱۶ گردان عاشورا و الزهرا و یک گردان بیت المقدس، با فراخوانی ها که در طول سال انجام می شود و آموزش هایی و فراخوانیهای شبانه ای که دارند ، در دو مرحله رزمایش در اسفند ماه سال گذشته و مهرماه امسال توانستند صلابت و اقتدار خودشان را به نمایش بگذارند.

وی به دیگراقدامات بسیج دربحث آمادگی رزم بسیجیان اشاره کرد و ادامه داد: فراخوانی و ایجاد راهپیمایی شبانه گردانهای الزهرا در ۶مرحله ازسال گذشته تا کنون ، دو مرحله اجرای رزمایش پدافند غیر عامل توسط بسیجیان دانش آموزی، اجرای میدان تیر درس آمادگی مدارس پسرانه و آموزش دختران همراه با کلاس های دفاعی و نظامی، برگزاری آموزشهای ارتقاء عادی به فعال که ۲۰۰نفرانجام شده است .

وی یکی دیگر از اقدامات ناحیه مقاومت را بحث فرهنگی و روشنگری دانست و بیان کرد : در این راستا با برگزاری ۵ مرحله نهضت روشنگری و استفاده از سخنرانان مطرح کشوری و استانی در بحث بصیرت دهی و بصیرت افزایی آحاد جامعه اقدام نموده که یکی از این بصیرت دهی ها در راستای طرح امام رضا و آن بصیرتی که به مردم داده می شود.

امام بخش افزود: کلاس های آموزشی سال گذشته تا کنون با بیان مضرات ماهواره ها، ۳۵ دستگاه ماهوراه، بعد ازبصیرت افزایی به صورت داوطلبانه تحویل ناحیه مقاومت شد و گیرنده دیجیتال تحویل گرفتند.

وی به اعزام ۱۲۰ نفر به مراسم ارتحال امام راحل (ره) در خردادماه امسال و نشستهای بصیرتی ۱۲ مورد برگزاری برنامه ها ومناسبت ها خاص ۱۱ مورد، ۲ موردتدوین کتاب سرگذشت شهدا اشاره کرد و عنوان کرد: یادواره های متعدد در سطح شهرستان به صورت پایگاهی ، محله ای وشهرستانی ۱۳ مورد از سال گذشته تا کنون، اعزام ۳۰۰ نفراز بسیجیان به اردوهای مشهد مقدس و اردوهای درون استانی، اعزام دانش آموزان دوم دبیرستان به مناطق جنگی درقالب کاروان راهیان نور در دو مرحله( یک مرحله ۱۶۰ و یک مرحله ۱۲۰ نفر) اعزام گردید، برگزاری آیه های تمدن برای رشد علمی دانش آموزان، برگزاری کارگاه افزایش جمعیت ۵ مورد، راه اندازی شورای امر به معروف در راستای احیای امربه معروف در پایگاه های مقاومت، سرکشی و دلجویی از خانواده معظم شهدا، ۸۰ مورد از ابتدای سال تا کنون انجام شده واعزام خانواده های معظم شهدا ۷۰ مورد به مشهدی مقدس صورت گرفته است.

امام بخش به شناسایی رزمندگان که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند که امروز شغل خاصی ندارند به برقراری مستمری ۲۰ مورد اشاره کرد و در بحث اشغالزایی یادآور شد : از سال گذشته تا کنون ۵۷۰ میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی در عرصه های پرورش زنبور عسل، دام سنگین و سبک، قارچ، کاشت زعفران و گل محمدی، پرورش مرغ ، بلدرچین و بو قلمون اشتغال زایی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در راستای علمی کردن کشاورزی طرحی با همکاری بسیج همگام با کشاورز، کلاس هایی در روستاهای کلدان، قنات ملک، قدرودخانه انجام شد و در سیه بنوئیه و گنجان در این هفته این کلاس ها انجام خواهد شد ،اعزام بسیجبان به اردوهای جهادی بازسازی مدارس ابتدایی و مدارس سطح شهر و مسجد ننیزو اقدامات ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی در بین بسیجیان و جوانان و همایش پیاده روی خانوادگی اشاره کرد .

امام بخش در بخش دیگرسخنانش به دو شاخصه اصلی بسیج اشاره کرد و گفت: شاخصه اصلی بسیج بحث ولایتمداری و ولایت پذیری است ویکی دیگر از شاخصه اصلی بسیجیان استکبار ستیزی و هراس نداشتن از دشمن است.

وی افزود: بسیجیانی که ادامه دهنده راه امام بزرگواری هستند که با دستان خالی در مقابل رژیم شاه تا دندان مسلح ایستاد و رژیم شاهنشاهی را ساقط کرد، بسیجیان امروز پیرو ولی و رهبری هستند که عزت، اقتدار و صلابت ایشان لرزه به دل دشمنان جهان انداخته و پشتوانه و امید رهبری این بسیجیان هستند.

امام بخش با بیان اینکه رهبری به پشتوانه این بسیجیان انقلاب را هدایت می کنند و اگر این پشتوانه بسیجیان از نظام و انقلاب نبود چه در عرصه جنگ تحمیلی چه پس از جنگ تحمیلی سرنوشت ما به گونه دیگر رقم می خورد و یادآور شد: برخی از مسئولین متاسفانه این پشتوانه را باور ندارند و دل در گرو دوستی با آمریکا می بندند.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز به عنوان دشمن درجه یک ماست، عنوان کرد: این ضعف اعتقاد و باور به قدرت بسیج است که متاسفانه برخی مسئولین مطرح می کنند که اگر آمریکا بخواهد می تواند در یک روز تمام پایگاه ها ایران را منهدم کند.

امام بخش افزود : اگر آمریکا قدرت و توان حمله نظامی به ایران را داشت، ثانیه ای درنگ نمی کرد، اطراف مرزها و پایگاه های نظامی ما آمریکایی ها مجهز حضور دارند؛همین الان حضور ۷۰ ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس و جاسوسی های آمریکا وجود دارد و اینکه آمریکا به کشور ما حمله نمی کند بدانید که نمی تواند وگرنه، نه به قدرت دیپلماسی بنازیم و نه به چیز دیگری، امروز قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران همین پشتوانه بسیج است که مسئولین ما باید باور داشته باشند این قدرت و اعتقاد داشته باشند و الگو بگیرند از مقام عظمای ولایت که در صحنه های سخت همواره کار را به بسیج و مردم سپرده است

وی درپایان گفت: ما بسیجیان روح الله با شهیدان عهد خون بستیم، روز اول یا علی گفتیم و تا به آخر با علی هستیم.

انتهای پیام/

Comments are closed.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب