پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:44:06 - چهارشنبه 18 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اندر حکایت عزل و نصبهای شبانه انتخاباتی
ین تغییرات در آستانه انتخابات آن هم در شرایطی که حفظ آرامش و ثبات در شهرها بیش از هر زمان دیگری لازم است بسیار قابل تامل است.

به گزارش” صبح رابر”، به نقل از ”اقطاع“، حدوداً سه ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و چند روز به شروع رسمی برنامه های انتخاباتی کشور مانده است که اخیراً به صورت ناگهانی تغییر و تحولاتی در برخی مدیریتهای اجرایی شهرستانها ایجاد شده است ، این تغییرات ضرب‌الاجلی بسیاری را شوکه و به تأمل وا می دارد که علت چیست؟

 

در گوشه و کنار این شهر کوچک صحبت از برخی تغییرات در بدنه اجرایی شنیده می شود دیالوگ هایی نظیر ” فلان مدیر جایش را به فلان مدیر داد” یا ” امروز تودیع و معارفه فلان مدیر بود” یا ” فلان شخص دارد به آب و آتش میزند تا فلان مدیریت را به وی واگذار کنند ”

این تغییرات در آستانه انتخابات آن هم در شرایطی که حفظ آرامش و ثبات در شهرها بیش از هر زمان دیگری لازم است بسیار قابل تامل است.

یک تحلیلگر مسائل سیاسی در این خصوص در گفتگو با “اقطاع” اظهار داشت: این عزل و نصبها آن هم در آستانه انتخابات بیش از آنکه رنگ و بوی خدمت به مردم را داشته باشید بیشتر جنبه جناحی دارد.

این تحلیلگر ادامه داد: به نظر می رسد چنین تصمیمات ناگهانی اهدافی از جمله کنترل هر چه بیشتر روند اجرایی انتخابات توسط یک جناح خاص را دنبال می کند.

در اینجا با توجه به اینکه در آستانه رحلت جانسوز نبی اکرم(ص) هستیم یادآوری روایتی در خصوص اهمیت مسئولیت مسئولین از ایشان لازم است:

قال رسول‌الله (صلّی الله علیه و آله): مَن وَلّی شَیئاً مِن اُمُورِ المُسلِمینَ اِلاّ اُتِی بِهِ یومَ القِیامَه وَ یداهُ مَغلُولَتانِ اِلی عُنُقِهِ لا یفُکُّهُما اِلاّ عَدلٌ.”رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمود: هر که ولایت و مسئولیت کاری از امور مسلمانان به او واگذار شود، روز قیامت او را در حالی که دستان او را به گردنش بسته اند می آورند و چیزی جز عدالت او را از غل و زنجیر آزاد نمی سازد.   عوالی اللآلی، ج ۱، ص ۳۶۶

 

در همین راستا این تصمیمات ناگهانی این سؤال‌ها را در ذهن برخی به وجود آورده که در این عزل و نصبها چقدر به منافع جمعی و به عبارتی کمک به توسعه و آبادانی و خدمت به خلق اندیشیده شده است؟ و اینکه آیا در انتخاب این گزینه ها به صلاحیت و شایستگی فرد برای تصدی سمت توجهی شده است؟ و آیا این انتخابها اوضاع را بهتر خواهد کرد یا خیر؟

 

رسیدن به پاسخ به این سؤالات گذر زمان را می‌طلبد، باید چند سال صبر کرد و نتیجه این عزل و نصبها را دید، اگر انتصابی به جا بوده که جای شکر دارد اما اگر فرض را بر نظر برخی تحلیلگران بدانیم و فقط منافع جناحی را در این انتخابها دخیل باشد آن وقت کسی که در این بین متضرر می شود مردم هستند و این عموم مردم هستند که باید تاوان انتخابهایی بی تدبیری را که هیچ دخلی در آن نداشته اند را بپردازند. ترس و دلهره بسیاری از تحلیلگران این است که نکند این عزل و نصبهای بی تدبیر بار دیگر سکوی پرشی برای برخی شود و باز هم سر این مردم کلاه برود و قربانی بازهای جناحی شوند.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب