پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:00:48 - شنبه 17 بهمن 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دولت سهمی از پول های آزاد شده ندارد/در خصوص پول های آزاد شده مجلس حتما نظارت خواهد کرد
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: بخش زیادی از منابع آزاد شده ایران، مربوط به دولت بوده است که دولت به دلیل نیاز های مالی شدید خود قبلا این ها را پیش خورد کرده است یعنی عملا سهم زیادی از پول های آزاد شده ندارد.

به گزارش “صبح رابر”؛ محمد رضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ” پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” در خصوص پول های آزاد شده ایران و نحوه نظارت بر آن ها گفت: در خصوص منابع آزاد شده پس از تحریم ها اینکه دقیقا چه میزان پول آزاد شده هنوز بانک مرکزی گزارشی به مجلس ارائه نکرده است که در ماه آینده پیگیر این مسئله خوهیم بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: این منابع در واقع مربوط است به فعالیت های اقتصادی ایران در خارج از کشور که به دلیل تحریم در بانک های خارجی امکان انتقال آن به ایران وجود نداشت.

پورابراهیمی تصریح کرد: بخش زیادی از این منابع مربوط به دولت بوده است که البته دولت به دلیل نیاز های مالی شدید خود قبلا این ها را پیش خورد کرده است یعنی دولت از بانک مرکزی منابعی را گرفته است که ارز آن در خارج از کشور بوده است و بانک مرکزی را به ارز خارج از کشور حواله داده است.

وی خاطر نشان کرد: لذا ارزی که در حال حاضر آزاد می شود اگر چه بخشی از آن متعلق به دولت است ولی سهم دولت بابت این مسئله، قبلا به صورت ریال توسط بانک مرکزی به دولت پرداخت شده و عملا دولت سهم زیادی از این پول ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تا امروز ارقام متفاوتی از میزان پول های آژاد شده ایران مطرح شده است، عنوان کرد:  طبق گزارشات ارائه شده آخرین مبلغی که برای میزان پول های آزا شده ایران مطرح شد ۴۰۰ میلیارد دلار است که در صورتی که ارز آن در داخل کشور در دسترس بانک مرکزی باشد می تواند ریالی از آن به دولت داده شود.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه روند جابه جایی این پول ها باید در چارچوب قانون باشد، تاکید کرد:  اصل این منابع در اختیار بانک مرکزی است که بخشی از آن مربوط به صندوق توسعه ملی است،بخشی متعلق به دولت است که باید به بانک مرکزی تحویل داده شود و بخشی هم  متعلق خود بانک مرکزی است.

وی اذعان کرد: مجلس حتما بر روند جابه جایی پول های آزد شده نظارت خواهد کرد چرا که یکی از وظایف مجلس نظارت بر دخل و خرج دولت است که این دخل و خرج در خصوص پول های آزاد شده نیز می تواند با ارائه گزارش دیوان محاسبات به مجلس بررسی شود.

فرمایشات رهبری باید مبنای کار همه مسئولین نظام قرار گیرد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش رهبری در جلوگیری از نفوذ اقتصادی و غذایی در ایران، تشریح کرد: امروز رهبری سکان دار نظام جمهوری اسلامی ایران است، وجود نعمت رهبری زمانی برای ما مشخص می شود که با نگاه به کشورهای همسایه، ببینیم آن هایی که فاقد یک رهبرآگاه،بصیر و شجاع هستند چگونه درگیر اختلافات و جنگ های داخلی شدند.

پورابراهیمی در ادامه ابراز داشت: در همه زمینه نقش رهبری نقش مثبتی بوده است چه در زمان حیات امام خمینی(ره) و چه در حال حاضر که آیت الله خامنه ای رهبری نظام جمهوری اسلامی را عهده دار هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: این مسئله کاملا مشهود است که فرمایشات مقام معظم رهبری علاوه بر حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه غذایی مسیر را برای مسئولین هموار کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است همه مسولین نظام در هر سه قوه با تمام وجود به فرمایشات ایشان توجه کنند و آن ها را مبنای کار خود قرار دهند تا بتوانیم موفقیت های نظام را در سایه رهبری ایشان روز به روز گسترش دهیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب