پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:17:38 - سه شنبه 27 بهمن 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واردات هواپیما وخودروی خارجی تنها بیکاری و تورم را در کشور تشدید می کند/ برنامه مدون و مشخصی از سوی دولت برای اصلاح اقتصاد ندیده ایم
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: ورود کالاها و خودروهای خارجی و هواپیما تنها ناکارآمدی، بیکاری و تورم را در کشور تشدید می کند و اگر قرار است پس از برجام کالای خارجی وارد کنیم، فاتحه اقتصاد مقاومتی و درون زای کشور خوانده است در حالیکه باید ساختار اقتصاد را درست و مشکلات را حل کنیم.

به گزارش ” صبح رابر“؛ روح الله ایزدخواه کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در گفتگو با ” شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان” در خصوص ادعاهای دولت مبنی بر کاهش تورم در پسابرجام گفت: در واقع فقط بخشی از تحریم ها در پسابرجام برداشته شد؛ البته اگر به قطع و کامل هم لغو برداشته شود این مسئله به معنی بهبود اقتصاد کشور نیست که ادعا کنیم مسائل اقتصادی رو به شده و در این زمینه مشکلی نداریم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تحریم تنها یک عامل بیرونی بوده است که با برداشته شدن آن محیط بیرونی مناسب تر می شود و اما اصل بهبود مربوط به ساختار داخلی است نه فاکتورهای بیرونی و عوامل داخلی هستند که تعیین کننده می باشند و باید بهبود یابند.

وی عنوان کرد: در واقع باید برنامه ریزی، مدیریت، سازماندهی و اصلاح ساختاری صورت گرفته و اصلاح شود؛ صرف برداشته شدن تحریم ها نه تورم را کم می کند و نه بیکار را از بین می برد.

ایزدخواه تاکید کرد: اینکه در یک مقطع زمانی بازار تکانی می خورد و قیمت ها کاهش می یابند، ملاک نیست بلکه این ها اثراتی مقطعی هستند که مجدد به جای خود بر می گردند.

وی افزود: ملاک این است که این است که این تغییرات به صورت پایدار صورت گیرد که این مسئله با مدیریت و برنامه ریزی امکان پذیر است.

این پژوهشگر اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه باید ببینیم برنامه دولتمردان برای اصلاح ساختار کشور چه می باشد، اذعان داشت: ورود کالاها و خودروهای خارجی و هواپیما تنها ناکارآمدی، بیکاری و تورم را در کشور تشدید می کند و اگر قرار است پس از برجام کالای خارجی وارد کنیم، فاتحه اقتصاد مقاومتی و درون زای کشور خوانده است در حالیکه باید ساختار اقتصاد را درست و مشکلات را حل کنیم.

ایزدخواه با اشاره به اینکه تا به حال از سوی دولت کاری برای اصلاح اقتصاد از درون صورت نگرفته است، اظهار کرد: خریدهای خارجی و امثال آن نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه بیماری های اقتصادی را تشدید خواهد کرد چرا که خرید کالاهای خارجی، ضد تولید و اقتصاد مقاومتی می باشد

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: ما هنوز برنامه مدون، مشخص و هدفمندی از سوی دولت برای اقتصاد در دوران پسا برجام ندیده ایم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب