پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:24:16 - چهارشنبه 25 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چگونه با یک «مقاله» نظر استاد را جلب کنیم؟
مقاله نویسی و آشنایی با فنون تهیه و تنظیم یک مقاله ارزشمند دانشجویی که نظر استاد را جلب کند، معمولا چم و خم‌های خاص خود را دارد که آگاهی از آن می‌تواند راهکار ارائه یک اثر خوب را نشان دهد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  نوشتن مقاله شاید در وحله اول ساده و معمولی به نظر برسد اما ریزه‌کاری‌هایی که می‌تواند یک مقاله را در جایگاه بالای علمی و فنی قرار دهد، کم نیست.

شاید مقاله‌ای باشد که دانشجو برای آن زحمت زیادی کشیده و حتی محتوای علمی آن بسیار ارزشمند باشد و اسناد به منابع ناب و کمیاب در آن به وفور دیده شود اما اگر خروجی و نحوه تهیه و تنظیم  مناسب و قابل درکی برای مخاطب نداشته باشد، از ارزش آن کاسته خواهد شد.

به همین منظور توصیه می‌شود تا دانشجویان برای نوشتن مقالات، از همان ابتدا بر مسیر درست تهیه یک مقاله بی عیب و نقص حرکت کنند.

مقاله یا نثر علمی پژوهش، شش ویژگی اصلی دارد که از جمله آنها می‌توان به ساختار، داشتن یک سیر پژوهشی مشخص، رویکرد تحلیلی، قرار داشتن در یک بافت علمی، صریح بودن متن و زبان علمی اشاره کرد.

بر همین اساس «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی چهار بخش، فنون مقاله نویسی را به مخاطبین گرامی ارائه می‌کند.

در بخش اول، آشنایی مختصری با تاریخچه مقالات علمی پژوهشی و توضیحاتی درباره شش ویژگی مهم و برجسته در هر مقاله خواهیم پرداخت.

برای دریافت فایل اولین بخش مقاله نویسی، اینجـــــــا کلیک کنید.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب