پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:00:13 - چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش نرخ مالیات باعث بالارفتن قیمت فولاد و رکود بازار مسکن شده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سرسام آور مالیات باعث بالارفتن قیمت فولاد و آهن و همچنین رکود مسکن برای انبوه سازان و مسکن سازان شده است.

به گزارش “صبح رابر“؛ محسن بیگلری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی کرمان ۱۴۰۰؛ در رابطه با گران شدن  قیمت فولاد، اظهار داشت: متاسفانه افزایش سرسام آور مالیات باعث شده تا بسیاری از قیمت ها  برای تولید کننده،  مصرف کننده وفروشنده افزایش داشته باشد و این باعث نگرانی اکثر مردم شده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سالیانه است، گفت: مدتی بود که قیمت فولاد  افت داشت و به همین علت قیمت آهن نیز کاهش داشت ولی در حال حاضر تغییراتی که پیدا کرده به خاطر همان افزایش نرخ  مالیات است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود : متاسفانه امروز رکود مسکن  با قیمت تمام شده ، انبوه سازان و مسکن سازان را با مشکل روبرو خواهد کرد.

بیگلری ادامه داد: ساختمان و بسیاری از مصالح دیگر که با قیمت آهن ارتباط مستقیم دارد ، نیز افزایش قیمت پیدا می کند و به همین علت برای مسکن سازان قیمت تمام شده بیشتر شده و وضعیت رکود بازار نیز افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: قبلا قیمت فولاد ثابت بود، بنابراین بدون رکود بود ولی امروز با افزایش قیمت ، رکود هم بوجود آمده است و اگر هم این رکود بخواهد تکانی بخورد میزان سرعتش بسیار کم خواهد بود.

بیگلری در رابطه با علت افزایش نرخ مالیات و هدفمند نبودن آن در کشور به خبرنگار ما گفت: ابتدا این را باید از خود مسئولین سوال کرد، زیرا یکی از مشکلات جامعه ما افزایش بیکاری در جامعه و همچنین نداشتن برنامه دراز مدت درست و حسابی از سوی دولت است.

وی خاطر نشان کرد: امروز هزاران شغل ما با مسکن ارتباط مستقیم دارد و بازار مسکن با رکود روبرو شده است و دلیل آن هم همین افزایش نرخ مالیات و نداشتن برنامه منظم و درست است که اگر این معضلات نبود قطعا این برنامه بیکاری و رکود را هم در کشور نداشتیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب