پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:41:41 - جمعه 4 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قضیه حقوق‌های نجومی باید پیگیری و به مردم هم اطلاع رسانی شود/ مردم مسئله اختلاس سه هزار میلیاردی و مسئله کرسنت را به یاد دارند
امام جمعه مشهد مقدس گفت: مسئله اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و مسئله کرسنت را مردم به یاد دارند و فراموش نمی‌کنند. خوشبختانه مردم ما بصیرت دارند و خوب و بد را تشخیص می‌دهند.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از صبح توس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در آیات نخست سوره انسان، فرجام و سرنوشت زندگی انسان الگوی قرآن معرفی شد؛ در آیات این سوره درباره سه ویژگی زندگی بهشتی معرفی شده که شامل وضعیت پوشش بهشتیان، زیورآلات و زینت بهشتیان و خصوصیت سوم نوشیدنی‌های بهشتی است.

وی افزود: انسان دارای دو بستر برای زندگی خود است که یکی از آن‌ها عرصه مادیت است که شامل زندگی روزمره انسانی است و جنبه مادی و جسمانی دارد و بستر دوم بخش معنوی زندگی است و انسانیت انسان و توده عقاید وی و پیش بینی و تصورات وی از آینده را شامل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی تاکید کرد: همه انسان‌ها پایبند هر ایده‌ای که باشند و در هر تفکری که باشند در یک بستر دومی غیر از عرصه خورد و خوراک و لذت و شهوت به سر می‌برند و آن بستر معنوی زندگی است و بهشت نقطه تکامل این دو بستر زندگی است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: بهشت نقطه تکامل زندگی در هر دو عرصه است و در کمال جسمی و کمال معنوی انسان به شکوفایی می‌رسد؛ عده‌ای می‌پندارند بهشت یک عشرتکده است و انواع و اقسام لذت‌ها در اوج است اما عده دوم به عکس فکر می‌کنند و آن را نقطه کمال نهایی معنوی می‌دانند و البته هر دو تحلیل اشتباه است.

وی بیان کرد: بهشت جایگاهی است که انسانی را که خداوند هدفمند آفریده است باید به آن نقطه کمال نائل شود و این شامل جسمی و معنوی است. بهشت جایگاه تمام لذایذ و خوشی‌های مادی و معنوی است.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امام علی(ع) پس از ضربت خوردن از ابن ملجم به وی فرمودند آیا من برای تو امام بدی بودم؟ آنچه مهم بوده این است که حضرت علی(ع) شهید محراب سال ۴۰ هجری نبود بلکه عنصر زنده و امام حی امروز ما است و امروز باید دنباله‌رو ایشان باشیم. ایشان در تمام شئون سیاسی و مدیریتی آموزه دارند. کسانی که مسئولیت می‌پذیرند غیر از خدا و حقوق مردم، یک بازخواست‌کننده آن‌ها امیرالمومنین(ع) است؛ ایشان در نامه به یکی از استانداران می‌نویسند: تو که مدیریت بخش پهناوری را عهده‌دار هستی بدان، این شغل و مسئولیت تو، کاسبی و طعمه و حقوق و درآمد نیست بلکه یک امانت است.

وی با طرح این سئوال که با این آموزه، این حقوق‌های نجومی در کشور ما چه می‌کند؟ تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این حقوق‌های نجومی تهاجم به ارزش‌ها است. ما در این نظام دوره دفاع مقدس را گذرانده‌ایم، تمام کفر جهانی در این معرکه از آمریکا و شوروی با تکیه بر ارزش‌ها به خاک کشیده شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: خدای نکرده مردم فکر نکنند این حقوق‌های نجومی مال مسئولان است. مدیران ما پاک‌نیت هستند و با اقل قلیلی زندگی خود را می‌گذرانند، خادمان این نظام در عرصه اخلاص و یکدل بودن با مردم در روی کره زمین بی‌نظیر هستند اما این چند مدیری که منصب را طعمه قرار داده‌اند، عده معدودی هستند که باید رسیدگی شود و این قضیه باید پیگیری شده و به مردم هم اطلاع داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این مردم باید در جریان قرار گیرند و مال به بیت‌المال بازگردد، نهادهای نظارتی قوی‌ای داریم، قوه قضائیه دارای نهاد بازرسی کل کشور است که یک چشم بینا بر عملکردها است و مجلس هم دارای دستگاه نظارتی دیوان محاسبات است و خود دولت نیز دارای نهاد نظارتی است. باید قضیه را جدی گرفت چراکه برای مردم قابل تحمل نیست یک کارگر ۶ ماه حقوقش را نگرفته و نان خوردن ندارد و از آن طرف هزینه اوقات فراغت دختر یا پسر فلان مسئول از بیت‌المال پرداخت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: این قضیه باید با کمال قاطعیت بررسی شود؛ مردم هیچ چیز را فراموش نمی‌کنند. مسئله اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و مسئله کرسنت را مردم به یاد دارند و فراموش نمی‌کنند. خوشبختانه مردم ما بصیرت دارند و خوب و بد را تشخیص می‌دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش پایانی اظهار داشت: در فلوجه رزمندگان ما پیروز شدند و پادشاه عربستان نامه نوشت که فشار بر شیعه زیاد شود و یک رهبر انقلابی را سلب تابعیت کردند و خواستند وی را اخراج کنند؛ این مردم مقابله با دشمن را فراموش نمی‌کنند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب