پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:41:04 - یکشنبه 20 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقدام کارگروه FATF کاملا سیاسی و در راستای تقویت اسرائیل در منطقه است/اروپایی ها می خواهند یک تعهد شوم را به ایران تحمیل کنند/اجازه نمی دهیم هیچ اطلاعاتی از نظام بانکی و مالی کشور در اختیار غربی ها قرار گیرد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در خصوص تعهد ایران با FATF قطعا هیچ کدام از ارکان نظام جمهوری اسلامی موافق نیستند که اطلاعات نظام مالی و بانکی ما در اختیار اشخاصی قرار دهند که خود حامی ماالی تروریسم ها هستندو اروپایی ها با این کارگروه می خواهند یک تعهد شوم را بر ما تحمیل کنند و لذا ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

به گزارش “صبح رابر”؛ محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار “ پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” در خصوص توافق بانک مرکزی با “سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی” و “کارگروه ویژه اقدام مالی” این سازمان  ” FATF ” گفت: در خصوص مبارزه با پولشویی و مختصات مربوط به آن از سال های قبل در کشور ایران اقداماتی انجام شده است و هر اقدامی که به عنوان پولشویی در اقتصاد جهانی جرم محسوب می شود آن را پذیرفته ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قانون مبارزه با پولشویی در ایران در سال ۸۶ در مجلس به تصویب رسید، خاطر نشان کرد: ایران به عنوان یکی از کشورهایی که با کلیه عوامل مربوط به خطاهایی که در حوزه مالی است مبارزه می کند و اقداماتی مانند آدم ربایی، قتل و مواد مخدر که منابع مالی آن ها مربوط به آن کشور است، برای ما هم قابل قبول نیست.

پورابراهیمی اقتصاد ایران را یک اقتثاد کاملا شفاف و پاک را تعریف کرد و اذعان داشت:  کشور ایران در راستای مبارزه با پولشویی اقداماتی که منجر به ترور می شود را هم مد نظر قرار داده است ولی در تعاریف و مصادیقی که کشورهای اروپایی خصوصا آمریکا در خصوص مبارزه با تروریسم مطرح می کنند قاعدتا یک اختلاف مبنایی و جدی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی وجود دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: اقداماتی که در خصوص منابع ناشی از کمک به حوزه تروریسم در کشورها مطرح می شود، مصادیق آن از نظر جمهوری اسلامی کاملا مشهود و مشخص است و کسانی که در هر کشوری اقدام به کشتن مسئولین و مردم کنند از نظر ما یک اقدام تروریستی محسوب می شود.

غربی ها به جای اینکه اسرائل و تکفیری ها را ترورییسم بخوانند حزب اللهی را که از کشور خود دفاع می کند تروریسم می خواند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: متاسفانه در لیستی که توسط کشورهای اروپایی و آمریکایی ها در خصوص تروریسم منتشر کردند، کشورها و جریان هایی مثل حماس در فسطین و یا حزب الله در لبنان را که برای صیانت از کشور، مکتب و دین خود اقدام می کنند، را در زمره کشورهای تروریستی قرار داده اند و به جای اینکه کشورهایی که به آن ها تجاوز کردند را به عنوان عوامل ترور محکوم کنند این ها را تروریسم می خوانند.

غربی ها و خصوصا آمریکایی ها خود حامی مالی تروریسم ها هستند

پورابراهیمی ابراز کرد: این تفاوت مبنایی در کشور ما با کشورهای غربی و آمریکایی ها از ابتدای انقلاب بوده و این ها حامی مالی افردی بودند که اصلی ترین و بالاترین مقامات کشور ما را ترور کردند و اگر ما بخواهیم تخلفات مالی کشورهای اروپایی را بر شمریم یکی از این موارد همین کمک های مالی است که به منافقین کردند و این ها با ترور مسئولین و مردم ایران امروز در اروپا راست راست راه می روند و کمک مالی هم می شوند.

وی با بیان اینکه مجموعه ” کارگروه ویژه اقدام مالی ” که ذیل گروه G7 تشکیل شد تا اقدامات مالی کشورها را در راستای مبارزه با پولشویی رصد کند، عنوان کرد: مصادیق تعریف شده برای این کارگروه برای حمایت مالی یک کشور از تروریسم از نظر ایران به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در کشور ایران بر اساس مبانی انقلاب و جمهوری اسلامی، قانون اساسی و فرمایشات امام و رهبری،  نسبت به حوزه حمایت خود از گروه های مظلوم در دنیا تشخیص داده و اقدام می کنیم.

اروپایی ها با کارگروه FATF می خواهند یک تعهد شوم را به ایران تحمیل کنند

عضو شورای پول و اعتبار کشور خاطر نشان کرد:  اروپایی ها با این کارگروه می خواهند یک تعهد شوم را بر ما تحمیل کنند که حمایت از حزب الله حمایت از تروریسم بخوانند و این مسئله از نظر ما قابل قبول نیست.

پورابراهیمی به استفاده ابزاری غربی ها از حقوق بشر  اشاره کرد و اذعان کرد: حقوق بشر هم یکی از مواردی است که کشورهای غربی بر مبنای سلیقه خود آ ن را تعریف کردند و لذا جمهوری اسلامی ایران بر اساس چار چوب نظام جمهوری اسلامی به هیچ عنوان این قوانین را قبول ندارد و  رویکرد مبنایی جمهوری اسلامی ایران حمایت از مردم مظلوم جهان خصوصا مسلمانانی است که امروز گرفتار جریان های تکفیری شدند.

اقدام کارگروه FATF کاملا سیاسی و در راستای تقویت اسرائیل در منطقه است

وی اقدام کارگروه FATF را کاملا سیاسی و در راستای تقویت اسرائیل در منطقه خواند و اظهار کرد: این کارگروه اخیرا انتخاباتی داشتند و مسئولیت هایی را تقسیم کردند که عقبه این جریان لابی صهیونیست است و عملا وابستگی به جریان وهابیت و اسرائیل در پشت آن پنهان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: غربی ها سر خود برای ایران تعیین تکلیف می کنند که اطلاعات مالی خود را در اختیار آن ها قرار دهد، همان طور که در طول این ۳۷ سال درخواست های زیادی از ایران کردند که ما را موظف به انجام آن کردند ولی جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع خود تشخیص می دهد که چه کاری را باید انجام دهد.

اجازه نمی دهیم هیچ اطلاعاتی از نظام بانکی و مالی کشور در اختیار غربی ها قرار گیرد

پورابراهیمی افزود: قطعا نه دولت و نه مجلس هر گونه اقدامی که دخالت در امور داخلی ایران محسوب می شود نخواهند پپذیرفت و لذا این موضوع منتفی است و اینکه بخواهند به اطلاعات مالی و بانکی ما دسترسی پیدا کنند از اساس و بنیان خیالی باطل است که هیچ وقت محق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با اصل تعهد مشکلی ندارد و اختلاف ما بر سر مصادیق تعریف شده است، گفت: ما هم می گوئیم هر اقدامی که مثل قتل، آدم ربایی و مواد مخدر اتفاق بیفتد و عقبه مالی آن در کشورها باشد باید با ان مبارزه شود و کشورها موظف هستند اطلاعات ان را افشا کنندولی اگر قرار باشد این مصادیق را در کمک به حزب الله و حماس ببینند، کاملا واضح است که جمهوری اسلامی ایران زیر بار این قضیه نخواهد رفت.

عضو شورای پول و اعتبار کشور خاطر نشان کرد: همه دولت های گذشته و حتی دولت فعلی ما به صورت محکم از حزب الله دفاع کردند و جمهوری اسلامی ایران از اساس و بنیان با این موضوع مخالف است نه در سطح قوه قضائیه بلکه در تمام نهاد های مسئولیتی ایران این مسئله قابل قبول نیست.

پورابراهیمی تشریح کرد: چارچوب این موضع کاملا مشخص است و در خصوص تعهد ایران با FATF قطعا هیچ کدام از ارکان نظام جمهوری اسلامی موافق نیستند که اطلاعات نظام مالی و بانکی ما در اختیار اشخاصی قرار دهند که بخواهند در خصوص بحث حمایت ما از حزب الله تصمیم بگیرند و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بر اساس رویکرد مبنایی خود تصمیم می گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر دولت هم زمانی بخواهد این کار را که با دیدگاه های رهبر و ارکان نظام منافات دارد، انجام دهد حتما مجلس و سایر دستگاه ها با این اقدام به نحو مقتضی برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب