پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:28:10 - شنبه 23 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
محتوای برنامه ششم توسعه برنامه خروج از رکود باشد /امروز باید متناسب با شرایط جنگ اقتصادی کشور را اداره کنیم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان کرمان اظهار کرد؛ اولویت امروز کشور بحث خروج از رکود است و باید بر این اساس محتوای برنامه ششم توسعه مطابق با خروج از رکود تدوین شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از سرویس اقتصادی “شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان”؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی  در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان کرمان که در محل فرمانداری برگزار شد؛ اظهار کرد: در کنار اقدامات مثبت صورت گرفته در بحث برجام از سوی دولت هنوز به طور کامل نتایج مطلوبی که باید در حوزه اقتصادی اتفاق می افتاد هنوزعملیاتی نشده است که دولت باید تلاش مجدانه در عرصه دفاع از حقوق کشور و مردم در دستور کار خود قرار دهد.
وی افزود؛ مشکلات اقتصادی کشور در حوزه اقتصادی علی رغم بهبودی که به واسطه فضای برجام اتفاق افتاد به قوت خود باقی است که امیداوریم این مسیر بتواند به تدریج تبدیل به شرایط مطلوبی در اقتصاد کشور شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط سخت کشور در حوزه اقتصادی افزود؛ آن چیزی که باید مبنی عمل خود قرار دهیم استفاده از ظرفیت های فارغ از ساختار سنتی در حوزه اقتصاد و مسائل اجرایی کشور باید باشد.
پورابراهیمی تصریح کرد؛ امروز اداره کشوررا بر اساس یک رویه مستمر در طی سال های قبل و بعد از انقلاب ادامه می دهیم که بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب شاهد این وضعیت فعلی در اقتصاد هستیم.
وی افزود؛ نرخ رشد اقتصادی کشور درسال های اخیر، نرخ بالای بیکاری در جامع، ضریب جینی نا متعادل و…از نظر ما قابل قبول نیست می توانستیم بهتر از این درکشور عمل کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه امروز باید متناسب با شرایط جنگ اقتصادی کشور را اداره کنیم افزود؛ با گذشت ۳۷ سال از انقلاب مملکت با ادبیات سنتی در ساختار اقتصادی کشور اداره شده است و امروز شاخص های ما در اقتصاد شرایط مطلوبی ندارد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس سهم دشمنان  را در نرسیدن به شاخص های مطلوب در اقتصاد کشور ناچیز دانست و افزود؛ بخش عمده مشکلات اقتصادی و نرسیدن به شاخص های مطلوب اقتصادی مربوط به داخل کشوراست.
 پورابراهیمی افزود؛ شاید در مقابل سهم دشمن بتوانیم اقدامات دفاعی انجام دهیم اما در مقابل سهم خودمان می توانیم اقدامات اصلاحی انجام دهیم که این اقدامات اصلاحی نیازمند یک تحول ساختاری دراقتصاد کشور است.
وی با اشاره به اینکه باید نگاهمان متفاوت با نگاه قبل در اداره کشور باشد افزود؛ اگر بخواهیم با رویکرد قبل کشور را اداره کنیم مشخص نیست بعد از چند سال می توانیم شاهد بهبود شاخص ها مطلوب در اقتصاد کشور باشیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از عوامل رکود در کشور را اجرا نشدن پروژه های عمرانی دانست و بیان کرد؛ یکی از شاخص های رونق و و رکود میزان عددهای بودجه عمرانی است که در ۴ سال گذشته متوسط بودجه های عمرانی با میانگین ۱۵ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده که بسیار اندک است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید محتوای برنامه ششم توسعه برنامه خروج از رکود باشد تصریح کرد؛ اولویت امروز کشور بحث خروج از رکود است و باید بر این اساس محتوای برنامه ششم توسعه مطابق با خروج از رکود تدوین شود.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب