پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:03:28 - یکشنبه 7 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت اخلاص شهیدان است/عدالت محوری و مبارزه با تبعیض یادگار شهدا است/نظام اداری نباید کمترین فساد را تحمل کند
نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت اخلاص شهیدان است ، افزود: دشمن در مقابل انقلاب غافل گیر شده بود و اگر احتمال می داد که انقلاب به این روز برسد قطعا با دخالت نظامی کار انقلاب را در روز آغازین تمام می کرد.

به گزارش “ صبح رابر“؛ به نقل از “شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان”؛ آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در همایش قشر بسیج کارمندان  با بیان اینکه باید شناسنامه شهرها با شهدا بیاید، اظهار داشت: ایران با بیش از ۲۰۰ هزار شهید بعد از ۳۷ سال هنوز طراوت خون پاکشان نشاط بخش است و این در حالیست که در کشورهایی همچون الجزایر با انقلابی که کرد  بیش از یک میلیون کشته داد ولی  آثاری از آن نیست.

وی بااشاره به اینکه از ۲۱ هزار شهید کارمند ۳۳۰ نفر آنان متعلق به استان کرمان است ، گفت:  این آمار مایه افتخار برای کارمندان در این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده خبرگان رهبری با توجه به قرآن کریم در باب شهید در سوره محمد (ص) افزود: آنها که در راه خدا به شهادت رسیدند اعمالشان گم نمی شود و هدایت معنوی را شامل حالشان می کند و آنها را وارد بهشتی می کند که قبلا معرفی کرده است.

آیت الله خاتمی بیان داشت:   قرآن می فرماید : شهدا اعمالشان گم نمی شود یعنی اینکه تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مصادیق بازر شهداست.

وی با بیان اینکه تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت اخلاص شهیدان است ، افزود:   دشمن در مقابل انقلاب غافل گیر شده بود و اگر احتمال می داد که انقلاب به این روز برسد قطعا با دخالت نظامی کار انقلاب را در روز آغازین تمام می کرد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: تدبیر امام به فضل خدا غافلگیرشان کرد و این نظام اسلامی شکل گرفت “شب ۲۲ بهمن بنا بر کودتایی که قرار  بود  حداقل یک میلیون نفر کشته شوند و سردمداران با حکومت نظامی می خواستند روحانیت و غیر روحانیت را یکجا بکشند و برای مقابله با مردم، پیش بینی یک میلیون کشته را داشتند و این پیام  امام بود که مردم به خیابان بریزند و توطئه کودتا خنثی شد.

وی با بیان اینکه از جمله مصادیق بارز اعمال شهدا که گم شدنی نیست همین نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اذعان داشت:  ازاوایل انقلاب تاکنون دشمن برای براندازی انقلاب جمهوری اسلامی هرگونه توطئه  داشت به میدان آورد در دل جنگ قومیت ها ،توطئه های کور منافقین که دشمنان در صدد احیاء آنان هستند هزاران نفر را ترور کردند ازجمله عالمان دینی، کارگران، کارمندان.

آیت الله خاتمی گفت: این داعشی هایی که این روز جنایاتشان را می شنوید داعشی های سال ۶۰ _ ۵۹ بودند که اگر نظام اسلامی و مدیریت اما نبود انقلاب طور دیگر بود.

نماینده خبرگان رهبری تغییر نظام اداری را از دیگر اعمال شهدا دانست و گفت: نظام اداری در زمان طاغوت بنگاهی نان آور برای هزار فامیل وابسته به پهلوی بود آنچنان که حضرت علی (ع) در این رابطه می فرماید: من نگران هستم یک مشت آدم بی دین و بی خرد دنیا را در دست بگیرند و آن را ملک شخصی خود و مردم را برده خود بدانند و هر چه آدم بد عوضی هست می شود آدم آنان.

آیت الله خاتمی طاغوت ۵۷ ساله پهلوی را در “آمدند، زدند، کشتند، بردند و رفتند “خلاصه کرد و عنوان داشت: ۵۷ سال حکومت سیاه این چنینی نظام اداری بنگاهی بود.

وی با بیان اینکه نظام طاغوت، نظام فاسدی بود، اذعان داشت:  به برکت خون  شهیدان نظام اداری ما تغییر کرد و نظام اداری شد خدمت به مردم و این به این  معنا نیست که ایراد و اشکال ندارد همین حقوق های ظالمانه دارای اشکال است می گویند قانونی گرفتند بایستی قانون اصلاح شود که تغییر آن راهکار دارد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: اگر می بینید یک قانونی منفذی برای حقوق ظالمان است آن منفذ را ببندید این مسئله توجیه بردار نیست و اما  نظام اداری حال با نظام طاغوت فرقش در این است که استاندار دیروز خود را مالک کرمان و ذخایر  آن می دانست اما استاندار امروز از روز اول یک حرف زد و تا امروز همان حرف را تکرار می کند و آن این است که “من آمدم تا خدمت کنم” .

وی ادامه داد: البته این به معنای این نیست که خدمات پیشینیان را نادیده بگیریم ، هر کدام به نوبه خود خدمت کردند و ایرادی به آنان نیز بوده است و هرگز امروز مثل دیروز نیست.

آیت الله خاتمی به نیروی بسیج اشاره کرد و  گفت : امنیت امروز را مدیون این عزیزان هستیم و هرتوطئه ای را که دشمن به کار می بندد آنها را خنثی می کنند اکنون یک فضای ناامنی در حاشیه ایران ایجاد شده است  و ما درحلقه  آتشیم اما به لطف خدا وند کشور ما گلستان است واین را از اعمال و اخلاص شهیدان داریم ولی این در حالیست که درکشورهایی همچون عراق، پاکستان و یا افغانستان که داعش از یک طرف، طالبان و آمریکایی ها از طرف دیگرآنها را احاطه کرده است.

نماینده خبرگان رهبری ابراز داشت: این  نظام مقدس جمهوری اسلامی ، عدالت محوری و مبارزه با تبعیض  یادگار شهیدان است  که این ارزش ها باید حفظ شود و این نظام باید به این سمت و سو حرکت کند و هر جا که این سمت و سو دیده نشود نظام دچار مشکل می شود.

وی با بیان اینکه عمل شهیدان این بود که نظامی تشکیل دهند که همه عادلانه حقوق بگیرند ، عنوان کرد:چنین تصور نشود که حقوق های نجومی آمد و رفت و کسی هم اقدام نکرد بلکه از طرف قوه قضائیه اقدام شد و ۴ میلیارد تومان به بیت المال برگشت .

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شهیدان نظامی عدالت محور به مسند آوردند، ابراز داشت:عدالت محوری مقام معظم رهبری به این عنایت دارند که ارزشها آسیب نبیند.

وی بیان داشت: کسی که مسئولیتش را لقمه چرب می داند از تمامی فرصت ها سوء استفاده می کند ولی وقتی بینش امانت دارانه شد خدمت به مردم محور می شود و مردم را ارباب می کند.

آیت الله خاتمی افزود: سیدالشهدا (ع) در این رابطه می فرمایند: اینکه شما مورد رجوع مردمید و گره مردم به دست شما باز می شود این نعمت خداست و قدر آن را بدانید.

وی همچنین ادامه داد: مرحوم بهشتی می گوید که مهم ترین عامل ریزش رژیم شاه فساد اداری او بود و کم ترین فساد را نظام اداری نباید تحمل کند زیرا کمترین به بزرگترین فساد تبدیل می شود.

آیت الله خاتمی ولایت مداری را از دیگر اعمال شهدا دانست و گفت: حاکمیت ولایت است خدا گواه است که نظام ولایت فقیه نشان داد که نظام موفقی است و از فجر پیروزی انقلاب تا به اکنون توطئه ها هر کدام می توانست انقلاب را از  پای درآورد .

لازم به یادآوری است که در پایان مراسم از سند هویتی بسیجی قهرمان و شهید اسلام مسعود مستقیمی شهید شاخص بسیج کارمندان استان رونمایی شد.

,,,

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب