پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:46:01 - سه شنبه 6 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدال پارالمپیک تقدیم به خانواده شهید مدافع حرم شد
ایمان فرحبخش مّربی کرمانی تیم فوتبال پنج نفره پارالمپیک ریو مدال نقره این دوره از مسابقات را به خانواده سردار شهید محمّد جمالی، نخستین شهید مدافع حرم در کرمان تقدیم کرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از “ورزش خبر”  به مناسبت هفته دفاع مقدّس و در مراسمی با حضور سردار مطهّری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان، سردار حسنی مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان و جمعی از ورزشکاران و خانواده شهید، ایمان فرحبخش مرّبی کرمانی تیم فوتبال پنج نفره نابینایان کشور در مسابقات پارالمپیک ریو، مدال نقره این دوره از مسابقات را به خانواده سردار شهید محمّد جمالی از شهدای مدافع حرم تقدیم کرد.

در این مراسم ایمان فرحبخش با اشاره به اینکه کسب مدال من در مقابل افتخار آفرینی شهیدان مدافع حرم اقدام بسیار ناچیزی است، گفت: امنیّت موجود در در کشوررا مرهون خون شهیدان و شهدای مدافع حرم هستیم و اهدای مدال کمترین و کوچکترین کاری است که می‌توانستم در مقابل عظمت شهدای مدافع حرم و به‌ویژه سردار شهید محمّد جمالی انجام دهم.

وی از برگزاری ۱۲ مرحله اردوی تیم در داخل کشور و در کمال آسایش و آرامش سخن گفت و ادامه داد: این درحالی است که ورزشکاران تیم عراق به دلیل مشکلات امنیّبتی مجبور به تمرین در سایر کشورها هستند.

وی ادامه داد: اردوهای تیم فوتبال پنج نفره نابینایان که قرار بود در ترکیه برگزار شود، به دلیل مسائل امنیتی لغو شد.

در این مراسم سردار حسنی سعدی مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان و سردار مطهّری جانشین سپاه ثارالله استان کرمانبه بیان خاطراتی از این شهیدبزرگوارپرداختند.

سردار حسنی سعدی با اشاره به زمان دفن سردار شهید محمّد جمالی، گفت: به اصرار سردار سلیمانی برای دفن شهید جمالی به داخل قبر رفتیم که سردار سلیمانی پایین پای شهید ایستاد و من بالای سر شهید و جنازه را تحویل گرفته و داخل قبر گذاشتیم.

در پایان دیدم سردار سلیمانی خم شد و پای شهید جمالی را بوسید و با گریه گفت: به نمایندگی از همه رزمندگان اسلام پایت را می‌بوسم.

وی ادامه داد: شهید محمّد جمالی در جنگ تحمیلی هم بسیار شجاع و باهوش بود . او دوره‌های مختلف فرماندهی را گذرانده بود و تمام محاسباتش دقیق بود.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان، گفت : این شهید بزرگوار بعد از دوران دفاع مقدّس در منطقه جنوب شرق استان کرمان در درگیری با اشرار و برقراری امنیّت در این منطقه بسیار فعّال بود. وی خستگی ناپذیر بود و بعد از پاکسازی منطقه از اشرار نیز در این زمان به جمع مدافعان حرم پیوست و شهید شد.

مطهّری به بیان خاطراتیاز این شهید بزرگوار پرداخت وگفت : تحت فرماندهی سردار سلیمانی در دو تیپ یک و دو که من در تیپ دو بودم و شهید جمالی در تیپ یک بود، در پاکسازی جنوب شرق کشور، مشغول پاکسازی منطقه از اشرار مسلح بودیم.

پس از اهدای مدال نقره پارالمپیک توسط ایمان فرحبخش ورزشکار کرمانی به خانواده سردار شهید محمّد جمالی از شهدای مدافع حرم، همسر و فرزند شهید نیز با اهدای یک تابلو از این اقدام ارزشی ورزشکار کرمانی قدردانی کردند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب