پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:35:32 - پنجشنبه 17 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعلام میزان زکات فطره از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب
به گزارش”صبح رابر”به نقل از بخش استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب میزان زکات فطره را بر مبنای گندم برای هر نفر حداقل ۳ هزارو۵۰۰ تومان اعلام کرد. براساس این گزارش، بخش استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب میزان زکات فطرهدرشهرستان‌هارا نیز برای هر نفر حداقل ۳ هزار تومان دانست. این گزارش حاکی است که  زکات فطره […]

به گزارش”صبح رابر”به نقل از بخش استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب میزان زکات فطره را بر مبنای گندم برای هر نفر حداقل ۳ هزارو۵۰۰ تومان اعلام کرد.

براساس این گزارش، بخش استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب میزان زکات فطرهدرشهرستان‌هارا نیز برای هر نفر حداقل ۳ هزار تومان دانست.

این گزارش حاکی است که  زکات فطره باید شب اول ماه شوال ودرپایان آخرین روز ماه رمضان کنار گذاشته شده وپس ازاقامه نماز عید سعید فطر، به فرد مستمند داده شود.

این نوع زکات، بر هر فرد مسلمان عاقل وبالغ که توانایی گرفتن روزه و ماه رمضان رادارد و همچنین معذورین وکسانی که عمداً روزه خود را خورده‌اند، واجب است.

میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب مردم اعلام می‌شود و کسانی که قوت غالب آنها در طول سال برنج است، باید میزان فطریه را بر حسب قیمت آن بپردازند که رقم آن ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب