پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:00:18 - چهارشنبه 6 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سلاح شیمیائی بهانه ای بیش نیست/ هدف واقعی حمله به روسیه است
یک روزنامه آلمانی نوشت: غرب می خواهد با از بین بردن رهبری سوریه یکی از آخرین همپیمان های روسیه را از بین برده باشد. به گزارش”صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، روزنامه آلمانی یونگه ولت طی تحلیلی درباره تحولات سوریه نوشت: “هیچ تردیدی نیست که  حمله شیمیائی  چهارشنبه گذشته کار دولت سوریه […]

یک روزنامه آلمانی نوشت: غرب می خواهد با از بین بردن رهبری سوریه یکی از آخرین همپیمان های روسیه را از بین برده باشد.

به گزارش”صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، روزنامه آلمانی یونگه ولت طی تحلیلی درباره تحولات سوریه نوشت: “هیچ تردیدی نیست که  حمله شیمیائی  چهارشنبه گذشته کار دولت سوریه بوده است»! این سخن جان کری وزیر خارجه آمریکاست که با اعتماد کامل به درستی خدشه ناپذیر  آن بر زبان آورد. جان کری به سخنان خود ادامه داد و گفت کسی که در صحت این حکم تردید کند باید به  سلامت وجدان خود شک کند و معیار ها اخلاقی خود را محک بزند. پوتین ، رئیس جمهور روسیه، روز دو شنبه تصریح کرد که  آمریکا تا کنون نه تنها سند  بلکه  حتی نشانه ای هم  که برای  درستی ادعای خود ارائه نکرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: ولی واشنگتن می خواهد در روزهای آینده اطلاعات خود را در اختیار افکار عمومی جهان قرار دهد. دست کم رسانه های آمریکائی این طور ادعا می کنند و طبق معمول  اعلام  هم نمی کنند که  منبع این خبر کیست و کجاست. آنچه قابل تردید است یکی همین باصطلاح افشای  اسناد است  و یکی هم مقصر دانستن سوریه که فعلا همه دولت های مهم غربی  بر محکومیت اثبات نشده  آن مهر تایید زده اند.
بنابر این گزارش، بازرسان سازمان ملل از  روز ۱۸ آگوست در سوریه هستند تا در باره حملات شیمیائی پیشین ــ که صدمات و تلفات آن بمراتب کمتر بود  ــ تحقیق کنند. آن کس که  درست در چنین لحظه ای دست به یک حمله شدید شیمیائی بزند فقط می تواند یک هدف داشته باشد  و آن دادن بهانه برای دخالت نظامی کشورهای غربی در سوریه است. بسیاری از کشورهای منطقه  دارای امکان و مهارت لازم برای تولید این مواد شیمیائی هستند. شلیک این بمب ها، یعنی کاری که در هفته پیش در نزدیکی دمشق رخ داد، برای   چند مامور اطلاعاتی و یا چند تروریست  کاریست آسان. ولی رد پای آنها را یافتن کاریست تقریبا غیر ممکن.
 یونگه ولت در ادامه نوشت: اتحادیه نظامی غرب حتی بدون ارائه  باصطلاح اسناد خود نیز از روزها پیش با شدت و حدت تمام مشغول تدارک جنگ است . این که بازرسان سازمان ملل که از روز دوشنبه در محل وقوع فاجعه مشغول تحقیق هستند، به چه نتیجه ای خواهند رسید، هیچ نقشی بازی نخواهد کرد . جان کری روز دوشنبه خیال همه  را راحت کرد و  گفت این تحقیقات “خیلی دیر” شروع شده است. بنظر می رسد  اوباما با داشتن جایزه صلح نوبل در دست تصور می کند که دیگر  برای جنگ هائی که می کند توضیحی به کسی بدهکار نیست نه به مردم آمریکا و نه به افکار عمومی جهان. این دکترین متهم کردن بی سند  که می توان آنرا دکترین اوباما نامید، دکترین کار آمدی است و می تواند  در مورد ایران نیز بکار گرفته شود.
صاحبان قدرت در آمریکا می خواهند با جنگ علیه سوریه  روسیه را تحقیر کنند. باید به شدت تمام به روسیه  نشان داده شود که نقش  و امکاناتش در عرصه سیاست بین المللی تا  چه حد محدود است. همین چند هفته پیش اوباما با صراحت اعلام کرد که  آمریکا تقریبا هیچ نیازی به روسیه ندارد. اینک غرب می خواهد با از بین بردن رهبری سوریه یکی از آخرین همپیمان های روسیه را از بین برده باشد.

Comments are closed.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب