پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:57:08 - چهارشنبه 6 تیر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دلار ۴۲۰۰ تومانی دچار بحران و رانت است/تیم اقتصادی دولت بسیار کند عمل می کند
حسن پور گفت: دلار تک نرخی پاسخگو نیست و تعدادی افراد فرصت طلب و سود جو طمع می کنند و کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود را ثبت سفارش می دهند.

به گزارش “صبح رابر”؛ شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه اقتصاد یک علم است که آن به صورت دستوری تعیین و تکلیف نمی شود، گفت: تعیین نرخ دلار فرمول علمی دارد و مشخص بود که دلار ۴۲۰۰ تومانی دچار بحران و رانت می گردد.

 

 

وی ادامه داد: دلار تک نرخی پاسخگو نیست و در شرایط فعلی چنین تصمیمی فساد می آورد که از ابتدا این مسئله مشخص بود.

 

 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ دلار باید شناور باشد، اظهار کرد: دولت موظف است برای برخی از کالاهای اساسی و ضروری مردم نرخی را مشخص کند؛ به این صورت نباشد که عنوان شود آمادگی پرداخت هر میزان دلار را داریم و از طرف دیگر نتواند پاسخگو باشند.

 

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: با این شرایط تعدادی افراد فرصت طلب و سود جو طمع می کنند و کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود را ثبت سفارش می دهند.

 

 

حسن پور تصریح کرد: در دو روز گذشته دولت اعلام کرده است که به کالاهایی که در داخل تولید می شوند به هیچ عنوان اجازه ثبت سفارش داده نخواهد شد و این اقدام شایسته و به جایی بود.

 

 

وی با بیان اینکه نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان باید برای کالاهای اساسی و داروی بیماران در نظر گرفته شود، نه برای سفرهای تفریحی برخی افراد ابراز کرد: درخصوص بازار سکه معتقدم باید افرادی که نیاز دارند در این راستا اقدام کنند.

 

 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید این گونه باشد که نفر اول ۳۸ هزار  سکه ، نفر دوم ۲۸ هزار سکه، نفر سوم ۲۴ هزار سکه و بیش از ۵ هزار  نفر، ۴ هزار سکه ثبت نام کنند؛ این مسئله نشان می دهد که برخی دل در گرو کشور و مشکلات مردم ندارند.

 

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق گفت: برخی فقط به دنبال منافع و دید شخصی خودشان هستند و هم اکنون این افراد باید مالیات بر در آمد خود را پرداخت کنند  چرا که در آمد کلانی را به دست آورده اند.

 

 

حسن پور با اشاره به جلسه غیر علنی دو روز گذشته اذعان کرد:در این جلسه با توجه به مناسب بودن وضعیت انبارها در راستای تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تصمیم گیری شد.

 

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن ابراز تأسف از اینکه تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست، خاطر نشان کرد: تیم اقتصادی دولت ناکارآمد، ضعیف و بسیار کند عمل می کند در حالی که ما معتقدیم این تیم باید جسور، تصمیم گیر، شاداب و امید بخش باشد.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب