پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:14:45 - دوشنبه 15 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یک فرش کرمانی به قیمت بیش از ۱۰۰ میلیارد
یک فرش کم نظیر ایرانی، در حراج «ساتبی» در نیویورک به بهای بیسابقه ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به فروش رسید.نام خریدار این فرش فاش نشده است.  به گزارش ”صبح رابر” , یک فرش کم نظیر ایرانی، در حراج «ساتبی» در نیویورک به بهای بیسابقه ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به فروش رسید.نام […]

یک فرش کم نظیر ایرانی، در حراج «ساتبی» در نیویورک به بهای بیسابقه ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به فروش رسید.نام خریدار این فرش فاش نشده است.

 به گزارش ”صبح رابر” , یک فرش کم نظیر ایرانی، در حراج «ساتبی» در نیویورک به بهای بیسابقه ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به فروش رسید.نام خریدار این فرش فاش نشده است.

بهای نخستینِ در نظر گرفته شده برای این فرش ۷ میلیون دلار بود.

این فرش که در دوران صفویه، در کرمان بافته شده است، در اوایل قرن بیستم توسط ویلیام کلارک، سرمایه دار آمریکایی خریده شد بود و پس از مرگ وی در سال ۱۹۲۵ به موزه «کورکوران » اهدا شد.

این موزه چند ماه پیش تصمیم گرفت برای پرداخت برخی هزینه‌های خود آن را برای فروش عرضه کند.

رکورد قبلی برای یک فرش ایرانی ۹ میلیون و۵۹۰ هزار دلاربود که در سال ۲۰۱۰ در حراجی کریستی در لندن به فروش رسید. این برای چندمین بار است که فرش های گرانبها و دستباف کرمانی در حراجی های بزرگ دنیا با قیمت زیاد به فروش می رسند. این  فروش  عظیم فرش های ایرانی در حالی است که اخیرا بهای زیادی به فرش دستباف در ایران نمی دهند و خیلی از بافنده های کرمانی و سنتی به دلایل مختلف رغبتی برای بافت فرش دستباف ندارند. لذا این موضوع باید بیش از پیش توسط مسئولین زیربط  مورد بازنگری و اهمیت قرار داده شود تا از بافنده های سنتی فرش دستباف حمایت شود تا ایران به جایگاه اصلی فرش خود در جهان دست پیدا کند.

انتهای گزارش/ اختصاصی بوتیا / مرتضی کارآموزیان

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب