پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:30:12 - پنجشنبه 18 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فصل پاییز جشن دانستنها ست
به گزارش ” صبح رابر “ خداوند برای این که حقایق و ملکوت هستی را برای اغلب مردم آشکار کند، از گذر زمان و فصول بهره می گیرد، شهید مطهری بر این عقیده است که در قرآن ۱۱۵ بار و بلکه بیشتر به این موضوع اشاره شده است، برای یک هدف بزرگ، یک درس، یک […]

به گزارش ” صبح رابر “ خداوند برای این که حقایق و ملکوت هستی را برای اغلب مردم آشکار کند، از گذر زمان و فصول بهره می گیرد، شهید مطهری بر این عقیده است که در قرآن ۱۱۵ بار و بلکه بیشتر به این موضوع اشاره شده است، برای یک هدف بزرگ، یک درس، یک تعلیم و آموختن یک حکمت. تاکید خداوند در آیه ۳۶ سوره حج بر دو اسم لطیف و خبیر بیانگر این معناست که رستاخیز انسان همانند رستاخیز گیاهان با تمام دقت، لطافت، زیبایی و آگاهی بر جزئیات انجام می شود. بنابراین، هیچ چیز در رستاخیز، بیرون از علم و احاطه کامل خداوندی و به دور از زیبایی، لطافت و دقت نخواهد بود.

 

 خورشید مثل رنگ پاییز طلایی است،  آغاز صبح را با روشنایی خورشید که برای  بیداری و آگاهی مردم و  تشخیص راه هموار از نا هموار جاده زندگی این نشان دهنده حکمت الهی است .


آغاز خواب طبیعت به زیباترین شکل. که آغازش با جشن اول مهر و صدای زنگ مدرسه وپایانش با  جشن  صدای شب یلدا.

 

برگ های درختان به زردی می گرایند ؛ اما بعضی از برگ ها هم در راه زرد شدن گاه قرمز و قهوه ای می شوند. پاییز همان فصلی است که در آن برگ درختان می ریزند و در زیر پای رهگذران بی تفاوت خش خش می کنند.

 

 

آمدن فصل پاییز با مهر محبت آغاز می شود فصل آرزوها ، فصل شروع امیدها ، فصل بهار دلهاست ، ملکه فصل هاست !برگ درختان پاییز در فصل بهار همراه غنچه های می روید در فصل تابستان همراه میوه ها ی درختان می ماند .و در فصل پاییز هر یک برگ که میافته یک دونه  امید سبز می شود، دانش  آموزان و دانشجویان در فصل پاییز به مدرسه یا دانشگاه  می روند تا در فصل تابستان کارنامه شون را بهشون بدهند دانش آموختن را از فصل پاییز یاد گرفتند .  برگ های پاییزی سرشار از شعور ِ درخت اندو خاطرات ِ سه فصل را بر دوش می کشند،این برگها حُرمت دارند می پسـندم پاییـز راکه معافـم می کنـداز پنـهان کردن به خاطر سادگی اش.پاییز برای بعضی ها  همان فصل غفلت است و رخوت و برای خیلی ها  فصل هوشیاری و تدبر است.پاییز همان موسیقی خوش خش خش برگ هاست .

 

پاییز فصل انتظار هاست ، برگ  پاییزی وقتی می ریزه که فکر می کنه طلاست !
کسی که رنگ پریدگی پاییز را درک کرده باشد ، به نیرنگ گلهای رنگ رنگ دل نخواهد سپرد . . .
 برگ سبز درخت، “معرفت کردگارو برگ زرد درخت، “معرفت روزگار” است . . .شستن گرد غم و اندوه و درد  معرفت کردگار . رنگ به رنگ شدن برگ ها و باریدن اشک های آسمان معرفت روزگار .

 

 

هیچ کس بوی پاییزی و آسمان ابری پاییز را درک نکرد ،
فصل پاییز ، فصل  رسیدن انارهای سرخ است. که  خنده اش خونیست اشک آمیز ،فصل رسیدن زغفران، فصل رسیدن زیتون  است . رنگ بوی پاییزی و رنگ آرزوهای پاییز  با خود دارند  ….

منبع : دیار سر سبز رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب