پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:43:33 - سه شنبه 30 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دست رد دختر مسلمان به یک مرد مسیحی/باربی چادری
سایت حرف تو هر روز گلچینی از بهترین مطالب وبلاگ‌نویسان کشور را با عنوان «بهترین های وبلاگی» در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. به گزارش” صبح رابر به نقل از سایت حرف تو بسته گلدون وبلاگی امروز دوشنبه را منتشر کرد. حرف تو به منظور گسترش دادن مطالب نخبگان وبلاگ نویس، از تمامی اصحاب رسانه خواسته […]

سایت حرف تو هر روز گلچینی از بهترین مطالب وبلاگ‌نویسان کشور را با عنوان «بهترین های وبلاگی» در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد.

به گزارش” صبح رابر به نقل از سایت حرف تو بسته گلدون وبلاگی امروز دوشنبه را منتشر کرد.

حرف تو به منظور گسترش دادن مطالب نخبگان وبلاگ نویس، از تمامی اصحاب رسانه خواسته تا در باز نشر این بسته به آن‌ها کمک کنند.

لازم به ذکر است یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترینها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد.

———————————————————————————–

چه شد که بر روی “ولی” شمشیر کشیدند؟

 

وبلاگ(شیفتگان) نوشت:

از ابتدای نهضت همراه رهبر کبیر انقلاب بود.جزو یاران خاص انقلاب بود و برای اسلام سختی های زیادی را متحمل شد.از موثرترین افراد در جنگ بود.از دوستان نزدیک “ولی” بود.گویی دو برادر که از ابتدای مبارزات دوشادوش هم و در کنار رهبر کبیر ، جهاد می کردند.رهبر رحلت می کند و “علی” به “ولایت” می رسد. در ابتدا در دفاع از او بر می خیزد.در مجلس به نفع او رای می دهد.اما وقتی دوران انقلابی گری دستخوش تسامح و تساهل می شود، چرب و شیرین دنیا و قدرت او را می فریبد.از وقتی فرزندش وارد سیاست می شود ، تغییر او آغاز می شود.کم کم تلاش می کند “ولی” را نسبت به اینکه دوران تغییر کرده است، متقاعد کند.وقتی موفق نمی شود ، آرام آرام سر به مخالفت می گذارد.تا جایی که پرچم دار کسانی می شود که رو به “ولی” شمشیر کشیده اند.”ولی” او را نصیحت می کند.از او می خواهد که توصیه های رهبر فقیدشان را به یاد آورد و از آرمان های انقلاب دور نشود.با “ولی” وارد جنگ نمی شود اما…

این ماجرای “زبیر” است از ابتدای انقلاب جهانی اسلام به رهبری پیامبراعظم(ص).ماجرایی تلخ از مردی که شمشیرش پیروزی اسلام را بیمه کرد.مردی که در شورای شش نفره ، از علی(ع) برای خلافت حمایت کرد و در جمل به تحریک فرزندش  پرچمدارمخالفین او بود.

این ماجرا این روزها هم برای من آشناست.تاریخ تکرار می شود.

ادامه مطلب

*******************************************

پاسخ دختر مسلمان به یک مرد مسیحی که میخواست با او دست بدهد

وبلاگ(زندگی پر از خاطره) نوشت:

بعد یک آقایی از ردیف کناری آمد و خواست با من دست بدهد(فکر کنم گفت شلام-سلام به زبان عبری) و من سلامش را پاسخ دادم و عذرخواهی کردم و گفتم دست نمی دهم. اون تعجب کرد و گفت اصلا دست نمی دین؟ پس موقع سلام چی کار می کنین؟ گفتم مسلمانان مردها با مردها و زنها با زن ها دست می دهند.

همه مشغول حرف زدن و میل کردن شدند. یک خانوم فکر کنم مسیحی آمد سمت ما و برگه را ترجمه قرآن بود نشانمان داد و گفت اینجا نوشته که زن و مرد با هم برابرند. اشاره اش به ترجمه آیه ۱۹۵ سوره آل عمران بود:

ادامه مطلب

 

**********************************************************

بزرگترین کلاهبرداری تاریخ

وبلاگ انعکاس نوشت:

میگن دو نفر کلاهبردار وارد شهری شدند و ادعا کردند بهترین و منحصر به فردترین لباس دنیا را می بافند، پادشاه آن کشور، که مرد بل هوسی بود، دستور داد آنها را به خدمتش ببرند و به آنها گفت: باید اولین و تنها لباستان را در این کشور برای من ببافید… آنها قبول کردند و گفتند: پادشاها ما بهترین لباس را برای شما می بافیم و این لباس یک خصوصیت منحصر به فرد دارد آن اینکه فقط عقلا و افراد باهوش می توانند آن را ببینند، پادشاه سرمست از این خصوصیت گفت چه بهتر…

روزها گذشت و یک روز پادشاه، غلام خود را فرستاد تا لباس را ببیند، غلام وقتی به محل کار آن دو نفر رفت… تنها دو چوب دید و لباسی ندید، اما وقتی به حضور پادشاه رسید از ترس اینکه بگویند خنگ است شروع کرد به توصیف زیبایی لباس، روز دیگر وزیر رفت و همین اتفاق تکرار شد، هر روز کسی می رفت و اوصاف لباس نبوده را برای پادشاه نقل می کرد و در پایان پادشاه خودش برای پوشیدن لباس رفت، وقتی وارد شد… لباسی ندید.

***********************************************

وقتی خودم را ندیدم، خدا را دیدم

وبلاگ “سفیر رحمت” نوشت:

باران راخدابرای ما می فرستد. گلهای باغچه ی حیاطمان بعد از باران خیلی نازمی شدند. مادرم می گفت: زیبایی ها را خدا آفریده و همه چیز مال خداست. مادر بزرگم که از دنیا رفت من خیلی بهانه می گرفتم و آرام نمی شدم، خاله ام گفت: مادر بزرگ الان پیش خدا است و خدا خیلی مهربان است.
با اوصافی که از خدا شنیدم، در همان عالم کودکی تصمیم گرفتم خدا بشوم؛ تا همه ی زیبایی ها مال من باشد و مادر بزرگ پیش من بیاید و اینگونه شد که:

“خدا شدن آرزوی کودکی های من بود.”

ادامه مطلب

*********************************************

تنفس در سَبکی آسمانی

وبلاگ “حدیث منتظران قائم (عج) ” نوشت:

تقدیم به اهالی خوب ِ بهشت  ، در همین نزدیکی

شاید اینکه انتظار داشته باشیم وقتی از پرتقال در آبمیوه گیری استفاده می کنیم  به آب سیب برسیم کمی دور از عقلانیت باشد ولی جالب اینجاست که برخی از ما ها این انتظار را داریم ! اینکه از از پرتقال ، آب پرتقال استخراج می شود به این دلیل است که شاکله اش اینگونه است . در واقعیت و بسترهای فرهنگ درونی ما هم همینگونه است . در واقع شاکله هر انسانی رابطه خطی و مستقیم با سبک زندگی اش دارد . نکته کلیدی و مهم در خصوص سبک زندگی ، همین تغییر و احیاناً تعمیر مولفه های تشکیل دهنده شاکله وجودی هر فرد است .

یکی از روانشناسان بزرگ در این خصوص نظری قابل تامل دارد ؛ لوچیانی می گوید : افسردگی نوعی عادت است و این عادت را می توان با گزینش ها و انتخابهایی که بر اساس محورهای آگاهانه تبیین و تعریف می شوند ، تغییر داد . برای من نامأنوس است اگر بشنوم انسانی با این همه توانایی و البته دارای اختیار زیاد در انتخاب و اِعمال نظر ، سبکی غیر از سبک زندگی آسمانی و الهی را برگزیند و خود را اسیر بندهای سُست زمینی کند.

ادامه مطلب

**********************************************

  نظام اموزشی غریبه

آزادمهر به نقل از وبلاگ انعکاس:

می خواهم اگر خدا بخواهد به خیلی سوالات یک جواب بدهم می خواهم یک مسبب ، یک مقصر را به شما معرفی کنم ….

سوالات:

چرا ما انسان تراز انقلاب کم داریم، چرا شهید همت کم داریم ،چرا شهردار تراز انقلاب کم داریم، چرا فرماندار و نانوا و راننده تراز انقلاب کم داریم ؟؟

چرا بعضی ها هنوز حرف شبکه های ماهواره ای که از انگلیس و امریکا (همانها که در یک ورق تاریخ این کشور ، به اندازه یک خط به این کشور روی خوش و وفا و تعهد نشان دادند) باور می کنند ؟؟ چرا هنوز هم با ابتدایی ترین ترفندها، جوانان ما فریب می خورندو نمیتوانند کوچکترین تحلیلها را از اوضاع سیاسی و اجتماعی و… کشورداشته باشند؟ چرا وقتی حرف از تقلب در انتخابات میشود ( بعضیها که مغرضند  ،هیچ) بعضی ها به راحتی یک کودک فریب می خورند؟؟ چرا بعضی نخبه های ما تو زرد در می ایند و نمیتوانند نماینده خوبی برای انقلاب ،در سطح بین الملل باشند؟؟؟

 

ادامه مطلب

**********************************************

باربی، به دست من چادری شد!

پیوند به باربی، به دست من چادری شد!

وبلاگ نجوای عشق نوشت:

زانوهای باربی‌ام شکست… چون با من نماز میخوند و من، وقت

 تشهد برای اینکه روی دو زانو بشینه، زانوهاش رو تا ته خم می‌کردم…

تقریباً الان همه می‌دانند که «باربی»، یکی از سلاح‌های موثر تهاجم فرهنگی استعمار برای کودکان و حتی بزرگسالان است که خیلی از اهداف خود را با این اسلحه پیش می‌برد که فقط یک نمونه‌اش، الگوسازی در ناخودآگاه ذهن کودکان ماست.

ادامه مطلب

***************************************

دفترچه گناهان یومیه
پیوند به دفترچه گناهان یومیه

وبلاگ پلاک شهادت نوشت:

دفترچه گناهان یومیه شهید کاظم رستگار نجفی (فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) )

یکشنبه ۶۲/۲/۲۵
یک ساعت خواب اضافی در بین الطلوعین
توجه الهی نداشتن در …
احساس خستگی در عبادت
غیبت بسیار و تاکید بر آن

ادامه مطلب

*****************************************

طعم تلخ تکذیب

وبلاگ “بصیرتیها” نوشت:

بعد از سال ۸۸ آقای هاشمی رفسنجانی یه زاویه ی ۹۰ درجه با اصول انقلاب گرفتند…
با انقلابی که خود ایشان و دوستان ایشان به این جا رساندند ….
حالا  نمی دانم چه شده منکر اصول اصیل انقلابی شده اند ….
همه این ها به کنار جدیدا که زمزمه های ارتباط با آمریکا به گوش می رسد
یک عده برای حفظ منافع خودشان دست به کار های عجیبی می زنند
مثلا تحریف سخنان امام
خدا را شکر که معمار انقلاب راه را به ما نشان داد و حتی بی راهه ها را هم به ما گوش زد کردند …

ادامه مطلب

******************************************

 

روز جهانی کمردرد!

46818206679663013513

وبلاگ مبنا نوشت:

چهارشنبه ای که گذشت، روز پایانی اولین دور مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه E3+3 یا همان ۱+۵ خودمان، در دولت یازدهم بود. البته ما در این جا قصد نداریم به ماجرای این مذاکرات بپردازیم و خدای نکرده «وارد جزئیات آن شویم!» زیرا طبق توافق طرفین، مذاکرات، «محرمانه» بوده است و مثل این که دیگر خیلی خیلی محرمانه بوده است که بنده خدا خانم اشتون، از هر پنج جمله ای که در کنفرانس خبری اش می گفت، چهارتا و نصف آن، این بود که وارد جزئیات نمی شویم و این حرف ها!

ادامه مطلب…

***************************************************

آماده سازی ذهن بچه ها برای عید غدیر

وبلاگ(تجربه های آموزش قرآنی)‌نوشت:

  از شنبه تا روز عید غدیر پنج روز فرصت هست.منم پنج برگه کار تنظیم کردم که توی این روزها به بچه ها بدهید و ذهن آنها را راجع به امام علی آماده کنید و بعد موضوع غدیر را با آنها کار کنید.

 

برگه کار ولادت امام علی ع

برگه کار حدیث حب علی ع

برگه کار شعر یتیم نوازی علی ع

برگه کار داستان کلاس درس علی ع به زبان شعر

برگه کار داستان بازی علی ع با بچه ها

*******************************************************

شیعه شناسی با مدرک های معتبر اهل تسنن…

 

وبلاگ “همت من ” نوشت: :

ایا حضرت زهرا با خلفاءاهل تسنن مشکلی نداشت ؟ در کتاب صحیح بخاری جلد ۵ راوی حدیث عایشه:حضرت زهرا از ابوبکر غضب ناک بودوناراضی. ۲. حدیث ۲:صحیخ مسلم جلد ۴صفحه ی.۱۹۰۳پیامبر فاطمه پاره جگر من است وهر کس فاطمه را بیازاردمرا ازرده است ۳. درایات ۵۲سوره احزاب امده است هر کس خداوپیامبر رااذیت کند خداوند انهارادر دنیا وهم دراخرت لعنت کرده وبرای انها عذابی از ذلت وخواری اماده کرده ام

ادامه مطلب

******************************************

شهید  و یک مسئله ریاضی

وبلاگ “استاذنا” نوشت :

می توانید این مسئله را حل کنید

* داده ها:

۱- در طول دو ماه جنگ تقریبا ۱۷۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان اشغال شد؛

۲- در طول هشت سال دفاع مقدس تقریبا ۲۱۳۲۵۰ نفر شهید شدند؛

۳- در بدن انسان سالم تقریبا ۵/۵ نیم لیتر خون وجود دارد؛

۴- مساحت کف دست انسان تقریبا ۷۶ سانتی متر مربع است؛

* حال حساب کنید:

مسئله: برای پس گرفتن هر وجب این خــاک چــــقدر خون ریخــــــته شـــــده؟

ادامه مطلب

*******************************************

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب