پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:18:58 - شنبه 12 تیر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شیوع کرونای هندی در استان تایید شد
دکتر حمیدرضا رشیدی‌نژاد، گفت : متوسط بستری روزانه به ۳۳۰ نفر رسیده است۱۴۰ بیمار در آی‌سی‌یو داریم و ۱۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از ایسنا کرمان، دکتر حمیدرضا رشیدی‌نژاد، ۱۲ تیرماه در جلسه‌ی ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: «در روزهای اخیر وضعیت شهرهای ما در استان وارد بحران جدیدی شده و الگوی ویروس، دلتا است».

وی افزود: «اکنون بیش از هزار و ۱۰۰ بیمار در استان کرمان با تشخیص کرونا بستری هستند که ۶۰ درصد آن‌ها تست‌شان مثبت بوده و تشخیص بالینی بقیه، کرونا است».

رشیدی‌نژاد با اشاره به این‌که فوتی‌های کرونایی در پیک قبلی حدود ۲۰۰ مورد در هفته بود اما هفته‌ی قبل ۶۲ مرگ و میر در کل استان ثبت شده، بیان کرد: «درصد مراجعه و تست‌های مثبت سرپایی در هفته‌ی گذشته نسبت به هفته‌ی قبل از آن دو برابر شده و نشان می‌دهد بیماری با بروز جدی‌تر و شدیدتری همراه است».

وی ادامه داد: «متوسط بستری روزانه در هفته‌ی قبل حدود ۳۳۰ بیمار در سطح استان کرمان بوده و شهرستان‌های جنوبی ما، بم و رفسنجان نیز به صورت جدی افزایش موارد داشته‌اند».

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه بنا به اعلام وزارت بهداشت، اکنون کرمان دومین استان در شیوع و بروز بیماری و گرفتاری شدید است، گفت: «در حال حاضر در حوزه‌ی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۶۳۸ بیمار، رفسنجان ۴۶، جیرفت ۲۱۵، بم ۱۱۰ و سیرجان ۱۳۸ بیمار کرونایی بستری داریم».

رشیدی‌نژاد با اشاره به این‌که تخت‌های بیمارستانی در جنوب و شرق استان کرمان در حال تکمیل شدن است، اضافه کرد: «نزدیک به ۱۴۰ بیمار در آی‌سی‌یو بستری و ۴۵ بیمار تحت ونتیلاتور هستند که متاسفانه این موارد بر اساس تجربه بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد دچار مرگ می‌شوند».

وی بیان کرد: «در حال حاضر نسبت به پیک قبل، مرگ و میر موارد کرونایی کمتر شده که حدس زده می‌شود به دلیل واکسیناسیون باشد؛ در پیک قبلی روزانه حدود ۳۰ فوتی داشتیم و اکنون ۹ فوتی داریم».

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان این‌که لازم است ظرفیت تخت‌ها حفظ شود و مسائل دیگر مربوط به همکاری‌های بین‌بخشی و رعایت مردم است، افزود: «مردم عادی‌انگاری می‌کنند اما برخی رفتارها و تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند به مردم هشدار بدهد و از مسئولان انتظار داریم محدودیت‌ها سختگیرانه‌تر اعمال شود که در این صورت مردم حواسشان را جمع می‌کنند».

وی یادآور شد: «بنده طی نامه‌ای درخواست دادم همه‌ی مراکز درمانی دولتی و خصوصی کرمان از پذیرش اعمال جراحی غیراورژانسی خودداری کنند تا ظرفیت تخت‌ها و کارکنان برای بخش کووید۱۹ حفظ شود».

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب