پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:36:46 - جمعه 25 تیر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
قطعنامه ۵۹۸ نماد عقلانیت و تدبیر انقلابی/ شورای نگهبان ضامن اقتدار و سلامت نظام مقدس جمهوری اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: نهادی که ضامن اقتدار و سلامت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که یکی از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش صبح رابر، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام باقر علیه‌السلام روایتی از آن حضرت نقل میکنم که با خطبه های قبل راجع به قیامت بود، مرتبط می شود؛ امام باقر علیه‌السلام میفرمایند: در روز قیامت همه چشم ها گریانند مگر سه گروه ، گروه اول کسانی چشم خود را کنترل می‌کنند به نامحرم نگاه نکنند این چشم گریان نیست.

وی، افزود: دومین گروه کسانی برای عبادت خدا شب زنده داری کرده باشند و کسانی از خوف عذاب الهی اهل گریه و ناله هستند، از ترس عذاب الهی اشک می ریزند حضرت موسی علیه السلام به اصحابش چنین سفارش میکرد مبادا به نامحرم نظر کنید این نظر کردن بذر شهوت کاشتن است همین برای فتنه صاحبش کافی است.


خطیب جمعه رابر با بیان اینکه از امتیازات مؤمن گریه در دل شب و مناجات خداست، عنوان کرد: چشمی که گریان و بیداری کشیده و از محارم الهی خود را بپوشاند مسلما آتش دوزخ را نمی بیند و این چشم گریان نیست.

وی با تسلیت هفتم ذی الحجه سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک امامت حضرت امام باقر علیه‌السلام به ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت گفت: ۹ذی الحجه شهادت جانسوز مسلم بن عقیل اولین شهید نهضت حسینی و نماینده امام حسین علیه السلام در کوفه است.
خطیب جمعه رابر با اشاره به یکی از مناسبت های نهم ذی الحجه روز عرفه است، گفت: یکی از اعمال مهم روز عرفه خواندن دعای امام حسین علیه السلام است دعای پرفیض که راه فراگیری تعلیم و تربیت و تقاضای بهترین معنوی ها را بر ما ارزانی داشته امیدوارم از این فرصت پرفیض دعای عرفه در گلزار شهدای گمنام رابر همگان بهره کافی را ببریم.


وی با اشاره به دهم ذی الحجه عید سعید قربان از بزرگترین اعیاد مسلمان و تبریک این روز گفت: عید سعید قربان عید رهایی از هر چیزی غیر خداست به شمار می‌رود ، از اعمال عید قربان خواندن نماز عید قربان است که در همین مسجد مصلای حضرت زهرا(س) در روز عیدبا حضور با شکوه شما مردم نماز عید قربان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلیمین علیدادی سلیمانی ادامه داد : یکی دیگر از اعمال این روز ، سنت حسنه قربان قربانی کردن است امیدوارم در طرح هر مسجد یک قربانی مشارکت کنید و نذر قربانی را به دست نیازمندان برسانیم.

وی ۲۵تیرماه سالروز تاسیس نهادبهزیستی وتامین اجتماعی را نیز تبریک گفت و از زحمات دست اندرکاران این عرصه های اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه رابر با گرامیداشت ۲۶تیرماه در تاریخ انقلاب اسلامی سالروز تأسیس شورای نگهبان درسال ۵۹ گفت : نهادی که ضامن اقتدار و سلامت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که یکی از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود .

وی ادامه داد : شورای نگهبان جایگاهی بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد به همین دلیل یکی از نهاد هایی که بیشتر هجمه دشمنان را به خود اختصاص داده است.

خطیب جمعه رابر افزود : شورای نگهبان؛ دیدگاه بلند صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام است .

وی با اشاره به ۲۷تیرماه در تاریخ دفاع مقدس پذیرش رسمی قطعنامه ۵۹۸شورلی امنیت در سال ۶۸گفت : یک روز پر خاطره برای ملت است شاید غمگین ترین آحاد ملت رزمندگان بودند که با حسرت تمام و بسته شدن باب جهاد و شهادت را با نگرانی تمام نظاره می‌کردند.
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی افزود : اگر نبود پیام امام راحل، چه بسا آن غم سنگین و بزرگ به این راحتی التیام نمی‌یافت اکنون با گذشت ۳۳سال از واقعه عبرت آموز و تاثیر گذار جای آن است که به وظایفی درباره دفاع مقدس و حادثه بزرگ قطعنامه داریم؛ بیشتر بپردازیم، باید به درستی بد عهدی دشمن پس از پذیرش قطعنامه روایت شود.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: پس از قبول آتش بس صدام و منافقین با چراغ سبز آمریکا و اروپا وارد حمله با مرز جمهوری اسلامی ایران شدند این نشان می دهد در هیچ شرایطی نمی توان به دشمن اعتماد کرد، چرا که قابل اعتماد نیست از این رو این موضوع در نسل جوان ما به درستی باید روایت شود.

وی تأکید کرد: پذیرش قطعنامه نه از سر ترس بلکه از روی تدبیر و عقلانیت بود، قطعنامه ۵۹۸ نماد عقلانیت و تدبیر انقلابی است به این دلیل که با پذیرش قطعنامه دشمن احمق تصور کرد کار نظام تمام شده است و با چند حمله برق آسا نظام اسلامی از هم پاشیده خواهد شد.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: اما عملیات غدیر در پاسخ تک سنگین دشمن در جنوب و عملیات مرصاد در پاسخ عملیات منافقین ، تمام تصویر سازی دشمن و تصورات خام دشمن مخدوش ساخت و قدرت نرم انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشاند.

وی اظهار کرد: بعضی شرایط کنونی ایران را مانند تیرماه سال ۶۷ میدانند؛ در حالی که این یک مغالطه آشکار و دروغی بزرگ است که عده ای در این ۸سال بر این دروغ تلاش کردند واقعیت این است شرایط ایران سال ۱۴۰۰ با ایران سال ۶۷تفاوت بسیاری دارد، ایران امروز یک ابر قدرت بین المللی با مولفه‌های قدرت و اقتدار واقعی است .

خطیب جمعه رابر گفت: ایران امروز در مسایل راهبردی و فرامنطقی تاثیر گذار و تاثیر ساز است دشمنان کشور ما، رو به افول و آثار نابودی دشمنان ما هویداست و بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: درخاورمیانه هرمشکلی که توان حل آن نیست با گشوده شدن پای نظام جمهوری به آن برطرف می شود واین نتیجه مقاومت جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا وسیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی است.


امام جمعه رابر درپایان با اشاره به فراگیری موج جدید ویروس منحوس کرونا از مردم خواست: بارعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های ستاد کرونا تلاش کنند تازنجیره این ویروس منحوس قطع گردد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب