پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:54:35 - شنبه 11 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: برای شناسایی دهک‌ها ۶ ماه فرصت لازم است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه حداقل ۶ ماه برای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات دهک‌های پردرآمد نیاز است، گفت: صرفه جویی در هزینه‌های جاری و اولویت بندی طرح‌های عمرانی باید مدنظر قرار بگیرد. به گزارش” صبح رابر”، سعید زمانیان دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در مورد اظهار نظر وزیر مبنی بر کسری بودجه […]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه حداقل ۶ ماه برای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات دهک‌های پردرآمد نیاز است، گفت: صرفه جویی در هزینه‌های جاری و اولویت بندی طرح‌های عمرانی باید مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش” صبح رابر”، سعید زمانیان دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در مورد اظهار نظر وزیر مبنی بر کسری بودجه دولت اظهار داشت: میزان درآمدهای دولت آن طور که باید باشد، نیست و در ۷ ماه گذشته روند به این صورت بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به پروژه‌های عمرانی و کلان در سال جاری تخصیص چندانی داده نشده است، گفت: باید در بخش هزینه‌های جاری صرفه‌جویی شود و این موضوع در اصلاحیه مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده هم دولت باید بودجه عملیاتی و شفافی ارائه دهد و لازم است، کلیات را در بودجه ارائه کند و بودجه را در بخش هزینه‌های جاری و عمرانی به صورت عملیاتی ارائه کند.

این نماینده مجلس در مورد اصلاحیه بودجه ۹۲ گفت: یکی از راهکارهای پیش‌بینی شده اختصاص ۶ درصد از صندوق توسعه به پروژه‌های عمرانی است.

وی استفاده از ۳ راهکار حذف ۳۰ درصد از پردرآمدها از یارانه نقدی، دادن اجازه جابه‌جایی منابع به میزان ۱۰درصد به دولت و همچنین اجتناب از پیشنهادات غیرضروری در استفاده از منابع صندوق توسعه به پروژه‌های عمرانی را از جمله موارد مهم دانست.

زمانیان گفت: متأسفانه اغلب پروژه‌های عمرانی و ملی در حال حاضر راکد است و باید تخصیص بودجه به سمت پروژه‌هایی برود که بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، یا اینکه مبنایی قرار دهیم که مثلا پروژه‌های ۵۰ درصد به بالا را در اولویت قرار دهیم، تا تحرکی در این بخش ایجاد شود.

به گفته وی صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری از جمله مواردی است که اگر رعایت شود، می‌توانیم امسال را به راحتی پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس در مورد حذف دهک‌ها از یارانه نقدی گفت: دولت کارگروه‌های مختلفی برای این کار تشکیل داده، اما لازمه این اقدام این است که اطلاعات جامعی از دهک‌های مختلف جامعه در دسترس باشد.

وی افزود: این اطلاعات باید کامل باشد، تا منجر به این نشود که پرداخت‌ها با مشکل مواجه شود و در واقع باید برای پرداخت‌ها مبنا و شاخص تعیین شود.

زمانیان گفت: همچنین اطلاعات دهک‌های پایین مانند بهزیستی، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، کارگران فصلی و کارمندانی که حقوق پایینی دارند، باید در این زمینه لحاظ شود تا به نتیجه برسیم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۲.۵ میلیون نفر ایرانی در خارج از مرزها که شناسنامه ایرانی دارند و برخی هم که فوت شده‌اند، یارانه می‌گیرند که باید این موارد مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا فرصت ۳ ماهه مجلس برای شناسایی دهک‌های پردرآمد کافی است،‌ گفت: حداقل ۶ ماه فرصت برای جمع‌آوری اطلاعات و تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی نیاز است و باید این کار با برنامه‌ریزی درست و منطقی انجام شود.

وی گفت: اگر دولت بتواند مقدمات حذف دهک‌ها را تا پایان سال انجام دهد، می‌تواند این اقدام را از سال آینده آغاز کند.

زمانیان تأکید کرد: نباید بدون داشتن اطلاعات صحیح و بانک اطلاعاتی مدون دست به تغییرات بزنیم چون ممکن است، برخی افرادی که روی دریافت این مبلغ حساب کرده‌اند، با مشکل مواجه شوند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب