پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:29:38 - جمعه 17 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه کرمان: امر به معروف و نهی از منکر نباید به زد و خورد منتهی شود
امام جمعه کرمان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید به زد و خورد منتهی شود و اگر لازم باشد، شخصی دستگیر و تنبیه شود، مربوط به قوای مختلف کشور است. به گزارش” صبح رابر” به نقل از ”بوتیا”: آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام […]

امام جمعه کرمان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید به زد و خورد منتهی شود و اگر لازم باشد، شخصی دستگیر و تنبیه شود، مربوط به قوای مختلف کشور است.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از ”بوتیا”: آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و عمل به واجبات و اجتناب از گناهان اظهار داشت: فرا رسیدن ماه عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) را به شما عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم با حضور در آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حداکثر بهره را از این مجالس ببرید.

043

امام جمعه کرمان عنوان کرد: امام حسین (ع) می‌فرماید «علم و دانش ریشه شناخت و آگاهی است» و ما اگر بخواهیم با مسائل مختلف آشنایی پیدا کنیم و شناخت برای ما حاصل شود، فقط از راه کسب علم و دانش این امر میسر است.

جعفری ابراز داشت: یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی عقل و خرد است که ما به دلیل داشتن عقل به عنوان اشرف مخلوقات هستیم و حتی بر فرشتگان برتری داریم.

وی بیان کرد: خداوند غرایزی مانند غریزه جنسی، خودخواهی، خودبینی، خشم و غضب و … را در وجود ما به ودیعه گذاشته است، لذا اگر انسان بتواند بر نفس اماره تسلط یابد و از عقل پیروی کند و آنچه را که شرع مقدس برایش مقرر داشته مورد عمل درآورد، این انسان اشرف مخلوقات می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان داشت: انسان که قابلیت اشرف مخلوقات بودن را دارد، ممکن است به علت جهالت و غلبه شهوات از پست‌ترین موجودات عالم خلقت قرار بگیرد.

جعفری تصریح کرد: علم و دانش مسئله بسیار مهمی است، تمام عزت جوامع بشری به واسطه علم و دانشی است که فرا گرفته‌اند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تمام توطئه‌ها و ایجاد مشکلات فراوان برای ملت ایران توانسته‌ایم، گام‌های بلندی در رابطه با کسب انواع علوم و فناوری‌ها بردارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به این موضوع اشاره فرمودند که ما در بین کشورهای منطقه در علم و دانش پیشرفت کرده‌ایم، اما هنوز با دنیای علم و دانش فاصله زیادی داریم و ایران اسلامی خود را به قله‌های علم و معرفت می‌رساند.

جعفری با اشاره به این سخن سیدالشهدا (ع) مبنی بر اینکه اگر کسی تجربه بیندوزد، تجارب عقل انسان را بالا می‌برد، ابراز داشت: تجربه‌ها سبب افزایش عقل و خرد انسان‌ها است.

وی گفت: امام حسین (ع) می‌فرماید «هر کس دوستت دارد، ممکن است تو را از کارهای غلط، لرزش‌ها و اشتباهات نهی کند و کسی که دشمنت است از تو با وجود عیب‌هایی که داری، تعریف می‌کند» و عقل، دین، ادب، حیا و شرم و حسن خلق از جمله خصلت‌های برگزیده انسان است.

جعفری بیان داشت: تنها دارویی که درمان همه دردها است، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است و باید معنای صحیح آن را بدانیم و خود به آنچه در این باره می‌دانیم، عمل کنیم.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر به زد و خورد نباید منتهی شود و اگر لازم باشد، شخصی دستگیر و تنبیه شود مربوط به قوای مختلف کشور است.

جعفری افزود: ما اگر با مردم درست صحبت کنیم، امر به معروف و نهی از منکر است و این امر تمام مشکلات را برطرف می‌کند، اما ما در این زمینه غفلت داریم.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ائمه جماعت، روحانیان، خطبا و وعاظ باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند و آن را برای مردم تبیین و تشریح کنند تا مردم به وظیفه خود در این رابطه آشنا شوند.

جعفری گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود نداشته باشد، جامعه به سوی تباهی پیش می‌رود و ارزش‌ها نابود می‌شود.

وی با اشاره به روز ملی کیفیت گفت: کیفیت در کشور ما از مسائل مهم و ضروری است که همه مردم باید کارشان را صحیح و درست و با کیفیت مطلوب انجام دهند.

جعفری با اشاره به سخنان رهبری در مورد افزایش کیفیت کالاها افزود: اگر ما کیفیت را لحاظ می‌کردیم، مردم دنبال جنس خارجی نمی‌رفتند، زیرا زمانی که جنس ایرانی بی‌کیفیت باشد، دنبال جنس ایرانی نمی‌رود.

خطیب جمعه کرمان ابراز داشت: همه کسبه و مسئولان باید دقت و تلاش داشته باشند که کارشان با کیفیت مناسب انجام شود و محصول خود را با کیفیت به جامعه مسلمان عرضه کنند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب