پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:33:12 - جمعه 17 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امربه معروف سه طایفه بزرگ را آشتی داد
این سه طایفه سالها بود که با هم اختلاف داشتند و این اختلاف موجبات تفرقه بین اهالی را فراهم کرده بود . هیچ راهی برای اتحاد آنها به چشم نمی آمد و همه تلاشهای ناموفق مانده بود حتی برنامه های عزاداری امام حسین علیه السلام هم نمی توانست آنها را با هم متحد کند. به […]

این سه طایفه سالها بود که با هم اختلاف داشتند و این اختلاف موجبات تفرقه بین اهالی را فراهم کرده بود . هیچ راهی برای اتحاد آنها به چشم نمی آمد و همه تلاشهای ناموفق مانده بود حتی برنامه های عزاداری امام حسین علیه السلام هم نمی توانست آنها را با هم متحد کند.

به گزارش ” صبح رابر”به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا سه طایفه بزرگ در شهرستان شوشتر پس از سالها اختلاف با راهنمایی شورای امر به معروف شهرستان اختلافات را کنار گذاشته و شیوه جدیدی در تعامل با یکدیگر آغاز کردند.

بنابراین گزارش این سه طایفه سالها بود که با هم اختلاف داشتند و این اختلاف موجبات تفرقه بین اهالی را فراهم کرده بود . هیچ راهی برای اتحاد آنها به چشم نمی آمد و همه تلاشهای ناموفق مانده بود حتی برنامه های عزاداری امام حسین علیه السلام هم نمی توانست آنها را با هم متحد کند.

تا این که شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان به این نتیجه رسید که احداث یک مکان مشترک مذهبی می تواند در اتحاد دو طایفه موثر باشد به این دلیل با پیگیری های انجام شده قرار شد چند شهید گمنام در شهرستان به خاک سپرده شود و مزار آنها محل زیارت عاشقان قرار گیرد . بعد از این تصمیم ۲ شهید گمنان به این شهرستان منتقل شدند و اگر چه در ابتدا کمی نسبت به این عمل واکنش نشان داده شد اما از آنجا که شهدا مورد احترام همه مردم هستند این حساسیت ها فورا فرونشست و چون این شهدا با هیچ طایفه ای مرتبط نبودند لذا هر سه طایفه مراسم عزاداری خود را در محل تدفین آنها برگزار کردند.

تمام اهالی شهرستان در مراسم تشییع این شهدا شرکت کردند و از آن به بعد این مکان مقدس محل برگزاری مراسمات متعددی همچون دعای ندبه شد . هم اکنون آن طوایف بعد از صحبتهای مسئولان شورای امر به معروف شهرستان  اختلافات را کنار گذاشتند و مراسم خود را به طور مشترک در مزار شهدای گمنام برگزار می کنند.

یکی از مسئولان شوشتر این رفع اختلاف را نتیجه فرهنگ عاشورا دانست و گفت: قیام امام حسین علیه السلام نیز برای احیای امر به معروف بود و ما خوشحالیم که این سنت در این شهرستان باعث رفع اختلافات شد.

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب