پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:46:02 - جمعه 2 اردیبهشت 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
اهانت به قرآن؛ نشانگر استیصال غرب در مقابله با امواج اسلام گرایی است
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: اهانت به قرآن کریم نشانه ضعف و منطق غرب در برابر اسلام عزیز است؛ این اقدام بی منطق نشانگر استیصال غرب در مقابله با امواج اسلام گرایی در جهان اسلام است.

به گزارش “صبح رابر”؛حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام  تمام ویژگی انبیا قبل و بعد از خود را داراست؛ بعد از رسول اکرم(ص) اول شخصیت اسلام است و جهان اسلام با وجود امیرالمومنین(ع) به خود می بالد؛حلم و بردباری حضرت علی (علیه السلام ) زبانزد بود.

وی با اشاره به شیوه های امیرالمومنین علیه السلام در اقامه امر به معروف و برخورد با منکر و مبارزه با ناهنجاری ها در جامعه افزود: در حکمت ۳۷۴نهج البلاغه می فرمایند” مردم چهار دسته هستند بهترینشان دسته اول و بدترینشان دسته اخر است دسته اول اهل فضیلت هستند و دسته آخر مرده متحرک؛ دسته اول  با دست و زبان و قلبشان با منکر برخورد می کند، دسته دوم دو ویژگی دارد و یکی را ندارد ناراحت می شود و می گوید ولی کاری انجام نمی دهد، دسته سوم کسی که به قلب و عمل نهی از منکر می کند ولی با زبان نه، گروه چهارم مرده متحرک اند؛ نه با زبان نه در عمل هیچ واکنشی نشان نمی دهند”.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: امیرمومنان علی علیه السلام فرمودند” اگر همه واجبات حتی جهاد در یک طرف باشد و امر به معروف در طرف دیگر آن مثل قطره است در برابر دریا و این امر و نهی دریا بیکران الهی است”.

وی گفت: اولین و کلیدی ترین روش و شیوه امیرالمومنین(علیه السلام ) در نهج البلاغه حکمت ۷۳ می فرماید” اولین راه اجرایی امر به معروف این است مدیران مسئولان، کارگزاران خودشان اول بسازند بعد به دیگران تذکر دهند و دومین شیوه امر و نهی زبانی و سومین شیوه امر و نهی عملی است”.

امام جمعه رابر با تسلیت فرارسیدن۲۱ماه رمضان سالروز شهادت مظلومانه امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: پیامبر اسلام(ص) در بیانی نورانی برکات مهمی برای گوهر محبت حضرت مولی الموحدین علی علیه السلام  بیان فرمودند” علی جان! هر کس تو را دوست بدارد آرامش و ایمان او را فرامی گیرد و هر کس با تو دشمنی ورزد، خداوند او را به مرگ جاهلی  می میراند و مؤاخذه خواهد کرد هر چند به آیین اسلام عمل کرده باشد”.

وی با بیان اینکه دوست داشتن علی علیه السلام  رهایی از آتش است،  ادامه داد: همچنین حضرت فرمودند” هر کس علی دوست بدارد، خداوند نماز و روزه و شب زنده داری او را می پذیرد و دعایش را مستجاب می گرداند هر کس علی را دوست بدارد نماز و روزه و شب زنده داری او می پذیرد و دعایش را مستجاب می کند”.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه امشب شب ۲۱ماه رمضان ، شب راز و نیاز و شب زنده داری و شب احیاست، اظهار کرد: شب قدر بهتر از هزار ماه عبادت است، شب تجسم حدیث و کلام نبی بزرگوار اسلام است که فرمودند” من دو چیز گرانبها در میان شما به ودیعه میگذارم اول قرآن و  دوم اهل بیت علیه السلام در شب های هر دوی اینها را احیا کنیم قرآن بی اهل بیت و اهل بیت بی قرآن معنا نداد شب احیا شب تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است”.

وی افزود: همان طور در شب نوزدهم روزه دارن با حضور چشم گیری در مساجد به احیا تا سحر مشغول بودند و از فیوضات شب های قدر و برکات سحر قدر بهره مند شود؛ در این دو شب احیا از فیوضات شب قدر بهره مند شویم.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی با گرامیداشت امروز جمعه  2 اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام  راحل گفت: این روز را به سبزپوشان و پاسداران تبریک عرض می کنم و برای این مجاهدین فی سبیل الله آرزوی صحت و سلامتی و موفقیت از خداوند منان خواهانم.

وی با اشاره به راهپیمایی روز قدس امسال که در آخرین جمعه ماه مبارک  رمضان ۲۷ رمضان برگزار می شود که از حساسیت بسیار ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: بعد از دو سال تعطیلی راهپیمایی های ۲۲ بهمن و روز قدس این اولین راهپیمایی سراسری کشور است و شرایط منطقه به ویژه فلسطبن و حوادثی که در کرانه غربی اردون و  عزه در حال وقوع است بر مظلومیت مردم سلحشور و مقاومت فلسطین افزوده است.

امام جمعه رابر بیان کرد: توطئه عادی سازی در کشور روابط توسط برخی کشورهای عربی حتی ترکیه باعث خشم و انزجار مردم شده است؛ بیش از ۷۰سال است با اشتغالگران صهیونیسم اربابان آمریکایی و اروپایی همراهی مرتجع عربی، مردم مظلوم فلسطین در حال مبارزه و مقاومت هستند.

وی ادامه داد: اکنون بیش از هر زمانی به این حمایت سراسر کشور محور مقاومت یعنی جمهوری اسلامی ایران نیازمند است؛ نباید بگذاریم جوانان و دلاورمندان فلسطینی احساس تنهایی و  غربت کند؛ در این شرایط بحرانی و حساس بر همه ما لازم است که از جوان محور مقاومت حمایت کنیم.

خطیب جمعه رابر با اشاره به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد در  روزهای گذشته گفت: بارها سوئدی ها و غربی ها به قرآن کریم اهانت کردند؛ اهانت به قرآن کریم نشانه ضعف و منطق غرب در برابر اسلام عزیز است؛ این اقدام بی منطق نشانگر استیصال غرب در مقابله با امواج اسلام گرایی در جهان اسلام است.

وی ادامه داد: آنها از انتشار اسلام  واهمه دارند آنها از  نشر اسلام واهمه دارنداینگونه حرکات وقیحانه  بیانگر رفتارهای  تبعیض آمیزدوگانه  غرب است؛ اهانت به قرآن کریم؛ کتاب مقدس ۲میلیارد مسلمان است اهانت به ساحت همه انبیای الهی به همه کتب آسمانی و توهین به همه ادیان است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب