پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:11:04 - سه شنبه 29 اسفند 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم مطهر امام رضا(علیه‌السلام)
ویژه برنامه‌های مراسم تحویل سال حرم مطهر مطهر رضوی از چهارشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰ بامداد در ۵ بخش در حرم مطهر رضوی آغاز خواهد شد و تا ساعتی پس از لحظه تحویل سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ویژه برنامه‌های مراسم تحویل سال حرم مطهر مطهر رضوی از چهارشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰ بامداد در ۵ بخش در حرم مطهر رضوی آغاز خواهد شد و تا ساعتی پس از لحظه تحویل سال ادامه خواهد داشت.

نخستین بخش از این مراسم با اجرای محمدرضا حسینیان از ساعت ۱:۵۰ بامداد با آیات روح بخش کلام‌الله مجید شروع می‌شود و پس از تلاوت فاخر حامد علیزاده قاری برجسته حرم مطهر رضوی، گروه سرود حضرت ولیعصر(عج) به اجرای برنامه می‌پردازد و ضمن پخش کلیپ‌هایی از بیانات امام خمینی(ره) و تبریک اقوام مختلف، گروه تواشیح به اجرای همخوانی می‌پردازد.

در دومین بخش از این مراسم که از ساعت ۳:۰۰ بامداد آغاز می‌شود مناجات سحری توسط ابوالفضل مشکینی قرائت خواهد شد و دعای سحر را مهدی سماواتی از مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زمزمه می‌کند.

در ادامه این مراسم، معارف اذان‌گاهی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین مهریزیان بیان می‌شود و علیرضا رضایی قرآن قبل از اذان را تلاوت می‌کند، همچنین پس از پخش کلیپ دعای حضرت امام خمینی(ره)، اذان صبحگاهی به صورت جمع خوانی توسط مکبرین و موذنین حرم مطهر رضوی قرائت می‌شود.

 ساعت ۴:۱۰ صبح پس از همخوانی اذان توسط نوجوانان، حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی به تبیین آئین نوروزی پرداخته و نماز جماعت صبح به امامت آیت الله تحریری اقامه می‌شود.

پس از اقامه نماز صبح، کلیپ‌های بیان معارف از فرمایشات امام خمینی(ره)، احکام سفر و روزه پخش می‌شود سپس در ادامه سخنگوی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان مهمان ویژه به تبیین دستاوردهای انقلاب می‌پردازد، این بخش از برنامه با اجرای مسابقه کتابخوانی به پایان می‌رسد.

در بخش چهارم این مراسم که از ساعت ۴:۵۹ تدارک دیده شده، گروه گلدسته‌های حرم به اجرای سرود تعاملی می‌پردازد و پس از سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی، نغمه‌خوانی و مناجات‌خوانی توسط ذاکری فر، مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام می‌شود و سپس این بخش با شعر خوانی صابر خراسانی و قرائت دعای توسل و مدیحه سرایی مهدی رسولی به پایان می‌رسد.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، آخرین بخش از این مراسم ساعت ۶:۲۹  با کلیپ تحویل سال و نقاره‌نوازی آغاز می‌شود و پس از آن زائران و مجاوران از بیانات مقام معظم رهبری بهره‌مند خواهند شد و قرائت دعای عهد پایان بخش این مراسم خواهد بود.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب