پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:21:54 - پنجشنبه 20 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طوفان الاقصی دستاورد فرهنگ مقاومت است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیرجان گفت: در فرهنگ مقاومت یک ملت ۷۰ سال بزرگ‌ترین ظلم‌ها در حق آنها محاصره سنگین از مقاومت با سنگ به مقاومت موشکی رسیدند امروز هیچ امنیتی صهیونیست‌ها ندارد و طوفان الاقصی دستاورد فرهنگ مقاومت است.

 به گزارش “صبح رابر”؛ یادواره شهدا شهرستان رابر به میزبانی ۱۲ شهید روستای شهید آباد با حضور خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم با خیرمقدم گویی سرهنگ خواجه حسنی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج رابر، سخنرانی سرهنگ دستوری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سیرجان، مداحی حاج جواد حسین‌خانی، روایتگری محسن رسایی از یادگاران دفاع مقدس و برپایی موکب با همراهی زینلی بخشدار مرکزی، علیجان سلیمانی مدیر روابط‌عمومی فولاد بافت مردم محلی در گلزار شهدا این روستا برگزار شد.


سرهنگ علیرضا خواجه حسنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر ضمن خیرمقدم گفت: امروز اینجا آمده‌ایم که نام پهلوانان بی‌ادعا و عارفان آشنا زنده کنیم و از کرامات و سجایای آنها سخن بگوییم.
وی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سیدالشهدا جبهه مقاومت شهید حاج‌قاسم سلیمانی، ۱۲ شهید میزبان روستای شهید آباد و ۳۵۰ شهید شهرستان و ۷ شهید گمنام رابر تأکید کرد و گفت: امروز در جوار گلزار شهدا بتوانیم یاد خاطر شهدا را زنده نگه داریم.


 سرهنگ دستوری فرمانده سپاه سیرجان با گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج‌قاسم سلیمانی و ۱۲ شهید روستای شهید آباد و ۳۵۰ شهید شهرستان رابر گفت: اگر بخواهیم از عظمت و هنر و بزرگی شهدا، جانبازان، ایثارگران و رشادت رزمندگان و خانواده معظم بگوییم بتوانیم به‌نوعی این عظمت را ترسیم کنیم باید از دفاع مقدس حرف بزنیم.


 وی افزود: وقتی صحبت از دفاع مقدس می‌شود حرف از یک جنگ نظامی بین دو کشور نیست، صحبت از ائتلاف و متحدشدن چند کشور با همدیگر و جنگیدن سر موضوعات متعدد نیست چرا جنگ جهانی هست؛ اما جنگ چند کشور با چند کشور متحد دیگر نیست؛ بلکه اتحاد همه قدرت‌های استکباری آن زمان با یک کشور و یک ملت مظلوم و تنهاست.


 وی ادامه داد: وقتی می‌خواهیم فتوحات یک جنگ را بگوییم این‌گونه که همه قدرت‌های جهانی هم قسم شدند اعجاز و شگفتی آن اینجاست چشم دنیا را خیره و متحیر کرده است.
 سرهنگ دستوری با اشاره به اهداف دشمن گفت: دشمن به دنبال شکستن مرزهای سرزمینی کشور ما بود و مهم‌ترین هدف آنها به دنبال زدن هویت ملی یک کشور بودند.


 فرمانده سپاه سیرجان اظهار کرد: یک ملت پرچمی را در گوشه از دنیا برافراشته تحت عنوان پرچم استقلال زیر لوای اسلام و می‌گوید نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی.


 وی افزود: ما به هیچ قدرت مادی و استکباری دنیا متکی نیستیم، با اینکه ارتباط و مذاکره اقتصادی و تجاری هست؛ ولی به لحاظ استقلال هویت ملی، ما زیر بار هیچ استکباری نمی‌رویم و این برای دشمنان ما سخت بود.
 دستوری اذعان کرد: همه قدرت‌های استکباری هم شرقی و غربی از ایران سیلی خوردند؛ ازاین‌رو به دنبال این هستند شکوهمندترین و بزرگ‌ترین انقلاب مردمی، دینی و اسلامی را که سابقه‌ای در طول تاریخ نداشته از بین ببرند و نابود کنند و آن انقلاب اسلامی ایران بود که حرف نو در دنیا مطرح کرد.


 وی افزود: حکومتی به وجود آمده و انقلابی که ملت را بیدار و استبداد به ضعف می‌کشاند و زنگ خطر رژیم جعلی صهیونیستی به صدا درآورده دشمن با این مؤلفه‌ها به جنگ ما آمده؛ لذا اجماع جهانی ایجاد کردند و می‌ترسیدند این تفکری که ملت‌های آزاده دنیا را در بر بگیرد.


 وی ادامه داد: همه قدرت‌های استکباری دنیا در مقابل یک ملت و یک کشور و نظام اسلامی به‌زانو در آمدند و شکست خوردند به هیچ یک از اهداف خودش دست پیدا نکردند شگفتی این بیشتر است.


 دستوری عنوان کرد: ۸ سال قریب ۹۶ ماه بیش از ۳ هزار روز این ملت در مقابل تمام قدرت‌های استکباری بایستد صدام تا دندان مسلح شده همه زورگویان دنیا ملت ایران به همه قدرت‌های استکباری سیلی زدند.
 وی افزود: در خاطرات و وصایای شهدا می‌بینید جنگ ما با همه جنگ‌های سراسر دنیا فرق دارد و همین هم باعث شده همه قدرت‌های استکباری در مقابل این ملت به‌زانو درآیند.


 دستوری گفت: دفاع مقدس ما فرق با جنگ‌های کلاسیک دنیا، چرا که با رهنمودها و فرمان امام به فرموده شهید حاج‌قاسم امام عزیز سخت‌ترین تهدید را به بهترین و بزرگ‌ترین فرصت‌ها تبدیل کرد.


 وی ادامه داد: در پاسخ حمله صدام از زمین دریا و هوا به ایران امام فرمودند دیوانه‌ای سنگی پرتاب کرده این ملت جواب این دیوانه را خواهد داد.


 دستوری با بیان تفاوت این جنگ با همه جنگ‌های کلاسیک دنیا تأکید کرد: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی خط مقدم جنگ و جبهه ما محراب عبادت بود محل نماز اول وقت، شهید آوینی می‌فرماید؛ جنگ ما با شیطان از محراب نماز شروع شد جبهه‌های ما؛ محل زمزمه‌های قرآن، دعاها و نماز شب بود این ملت به این اعتقاد رسید وعده الهی محقق می‌شود.


 وی ادامه داد: عبور از اروند خروشان دست را به این آب بزنید، این آب مهریه زهراست قسم دهید حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها تا بتوانیم عبور کنیم در همه جنگ‌های دنیا اعزام از پادگان‌های نظامی نیرو به جبهه صورت می‌گیرد؛ ولی در این جنگ علاوه بر پادگان‌ها، مدرسه، مسجد، هیأت‌های مذهبی، دانشگاه، حوزه‌های علمیه محل اعزام نیرو بود از نوجوان تا پیرمرد ۷۰ساله رزمندگان این جنگ نابرابر هست، کجای عالم مادری تک‌فرزندش را در راه خداداده است.


 دستوری با بیان اینکه ماه‌ها فراخوان زده‌اند تبلیغات کردند فریب‌خوردگانی را با خود همراهی کند ما دیدیم سالگرد مهسا امینی که هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام بود بدون هیچ فراخوانی پنج میلیون دلداده امام رضا علیه‌السلام در مشهد جمع شد این یعنی سیلی به استکبار.


وی ادامه داد: گفتند روز تعطیل مردم تهران گردش رفتند اما دیدید ساعت ۳ جمعیت چند صدنفری تهران روز شهادت امام رضا علیه‌السلام در میدان امام حسین علیه‌السلام جمع شد.


 دستوری با بیان اینکه هشت سال در مقابل همه قدرت‌های دنیا ایستاده و یک وجب از خاک کشور را به بیگانه نداده‌ایم و تمامیت ارضی ما حفظ شد گفت: ۱۲۸ هزار شهید دوران دفاع مقدس داریم بخش عمده این شهدا جوان هستند شهدا خود را شناختند امروز در عرصه پزشکی جز پنج کشور جهان و در عرصه هوافضا جزو ۱۰ کشور دنیا شده‌ایم و بحران را به فرصت‌ها تبدیل کرده و فرهنگ مقاومت و امنیت در کشور ما نهادینه شد.


وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان و درایت و هوشیاری و نیروهای امنیتی بسیجیان مخلص رهرو شهدا نگذاشتند آب در دل مردم تکان بخورد افزود: به لطف خدا و هوشمندی ملت و تدبیر رهبری در همه عرصه‌ها دشمن شکست خوردند فرهنگ مقاومت مرزهای ما را درنوردید از تنگه جبل‌الطارق امروز جبهه مقاومت این حرکت طوفانی آغاز کرد.


 دستوری با بیان اینکه فلسطین جدید در حال شکل‌گیری است گفت: در فرهنگ مقاومت یک ملت ۷۰ سال بزرگ‌ترین ظلم‌ها در حق آنها محاصره سنگین از مقاومت با سنگ به مقاومت موشکی رسیدند امروز هیچ امنیتی صهیونیست‌ها ندارد و طوفان الاقصی دستاورد فرهنگ مقاومت است.


وی ادامه داد: ۷۵ سال دنیا قضاوت می‌کند که مظلوم است این ظلم آنها و رشادت بچه‌های حماس است به فرموده مقام معظم رهبری جوانان فلسطین را نشناختند.


دستوری گفت: فضل الهی اسرائیل غده سرطانی از روی کره خاکی محو خواهد شد امروز به فرمایش رهبری در نزدیکی قله هستیم در راه آرمان‌های شهدا در خط مقدم بمانیم دنیا در حال گذر از پیچ تاریخی است اینها پرچم به دست امام‌زمان (عج) خواهد رساند.


 انتهای خبر /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب