پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:46:33 - جمعه 9 اردیبهشت 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۲۰۰منزل مسکونی مجاورت گلزار شهدای گمنام رابر در پیچ و خم تغییر کاربری/ نگاه ویژه‌ای به زادگاه سردار دلهاشود
حسین آقا ملایی گفت: ۲۰۰منزل مسکونی مجاورت گلزار شهدای گمنام رابر در پیج و خم تغییر کاربری است.

به گزارش صبح رابر؛ فرماندار رابر در جلسه امروز با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در فرمانداری رابر برگزار شد، گفت: مردم شهرستان رابر با تقدیم ۳۵۶شهید والامقام به نظام جمهوری اسلامی به گردن انقلاب و نظام حق دارند و این شهرستان با دارابودن دومین روستای نمونه شهیدداده کشوری گنجان و زادگاه سرداردلها مسئولیت ما دوچندان می کند.

آقاملایی با اشاره به بحث ایثار و شهادت در رابر گفت: این شهرستان بعنوان قبله مقاومت معرفی شده و در آینده نزدیک شاهدحضور زائرانی از اقصی نقاط جهان در این شهرستان خواهیم بود که می طلبد با نگاه ویژه مسئولین انقلابی دولت و مدیران انقلابی شهرستان رابر از این وضعیت خارج و به زیرساخت هاتوجه ویژه ای شود.

وی بابیان اینکه درشهرستان رابراقدامات خوبی در حوزه بنیادمسکن صورت گرفته گفت: هنوز ۴۰ روستای ما نیاز به اجرای طرح هادی دارند،کوچه های خاکی، معابر، راههای روستایی خاکی درحوزه شهرستان وجود دارد.

آقاملایی بااشاره به اینکه در شهرستان رابردرحوزه مسکن محرومین بامشکل مواجه هستیم گفت:برای مسکن ملی در شهرستان رابر از گذشته اقدامی صورت نگرفته و در طرح جهش مسکن، باتوجه به وضعیت توپوگرافی شهرستان با مشکل زمین مواجه هستیم.

وی، عنوان کرد: درحال حاضر برای این طرح ۴ نقطه در شهر شناسایی که همه نیاز به تسطیح دارد و می‌طلبد که بنیاد مسکن در باب تسطیح و آماده سازی زمین ما را یاری کند.

آقاملایی افزود: تاکنون از ۹۰۰نفرثبت نام نهضت جهش مسکن در شهرستان ۴۵۰ نفر واجد شرایط هستند.

وی گفت: ۱۴نفر از ثبت نام شدگان مسکن مهر دوازده سال قبل در بحث مسکن هزینه ای پرداخت کردند و متاسفانه هیچ اقدامی برای آنها صورت نگرفته است و باعث بی اعتمادی این افراد به مسئولین شده است.

آقاملایی بابیان اینکه اگرزمین های مورد نظر طرح نهضت جهش مسکن تسطیح و آماده سازی نشوند مردم اعتماد نمی کنند که ثبت نامشان را کامل کنند گفت: این مشکلی است که برای زیرساخت های شهرستان بعداز منفک شدن از شهرستان بافت اقدام عملیاتی صورت نگرفته و زیرساخت های شهرستان وحوزه ادارات گاها استقلال و تکمیل چارت و امکانات و خودرو و ماشین آلات سنگین بسیار با مشکل مواجه هستیم که می طلبد در این حوزه به غیر از اعتبارات شهرستان نگاه ویژه ای به زادگاه سرداردلها با ظرفیت اعتبارات ملی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰روستای رابر بوستان روستایی مناسبی ندارند، افزود: اکثریت روستاهای شهرستان در معرض سیل هستند که جابجایی برخی از منازل باید با بازنگری طرح هادی در دستور کار قرار گیرد، و از اعتباری ویژه برای انحراف مسیر سیل روستای پدوم آباد و سایر روستاهای در معرض سیل اختصاص یابد.

فرماندار رابر همچنین از بلاتکلیفی ۹ساله روستاهای بالادست سدشهیدان امیرتیموری گلایه کرد وگفت: یا باید بطورکامل تملک شوند یابه مردم امکانات و خدمات داده شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی روستای قنات ملک مصوب شده اظهار کرد: باید در این مورد اعتباراتی تخصیص یابد که هرچه سریعتر بتوانیم این روستا را درخور شان زادگاه سردار دلها و راهیان مزار سردار عزیز بسازیم.

آقاملایی با بیان اینکه ۸سال از تصویب نقشه جامع تفصیلی شهررابر می گذرد،گفت: هنوز ۲۰۰منزل مسکونی درمجاورت گلزار شهدای گمنام درپبچ وخم تغییر کاربری بلاتکلیف مانده است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب