پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:40:54 - چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسکن مهر حلقه مفقوده شهرستان رابر است/ مکان های گردشگری رابر فاقد زیر ساخت های اولیه است
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: مسکن مهر حلقه مفقوده شهرستان رابر است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر در جلسه ای که با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در فرمانداری رابر برگزار شد، با عرض خیرمقدم گفت: مسکن مهر در شهرستان رابر زادگاه سردار دلها حلقه مفقوده ایست که باید خلاَآن درطرح جهش ملی مسکن باساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی طی این ۴سال کامل شود.

وی با اشاره به وجود معدن درآلو در رابر تصریح کرد: درحوزه تأمین مسکن هیچ اقدمی برای کارکنان این معدن انجام نشده و می طلبد با احداث شهرک شهید سلیمانی مشکل مسکن آنها برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهار کرد: رابر با قریب ۴۰هزار نفر جمعیت وشهر رابر با ۱۳هزار نفر جمعیت یک خانه عالم دارد و در سطح شهرستان ۷۰ مسجد بنا شده که ما مشکل خانه عالم داریم.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۶۰۰ متر زمین جهت ساخت مسکن طلاب آماده واگذاری است، گفت: می طلبد که به این حوزه نگاه ویژه ای شود تا با ساخت مسکن طلاب و استقرار طلاب مردم از واعظین بهره ببرند.

امام‌جمعه رابر با اشاره به اینکه مصلای شهرستان هیچ بودجه دولتی نداشته و توسط خیرنیکوکار مرحوم جهانشاهی با ۱۵ میلیارد هزینه ساخته ومردم استفاده می کنندگفت: ۶۰۰ متر زمین در مجاور مصلای حضرت زهرا سلام الله علیها رابر که چهره مصلای شهرستان را مخدوش کرده و نیازمند تأمین اعتبار جهت آزادسازی این محدوه هستیم.

وی با اشاره به اقلیم،آب و هوا و طبیعت گردش‌ پذیر رابرگفت: متاسفانه با همه ظرفیت های گردشگری موجود در شهرستان مناطق گردشگری آن از زیرساخت های‌اولیه بی بهره هستند و باید کار احداث ۳۰۰سرویس بهداشتی در روستاها ومناطق گردشگری شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به وجود محرومیت درشهرستان رابر بیان کرد: ۳۰ خانواده فاقد سرپرست و ۲۰ خانواده یتیم در شهر رابر داریم که توان پرداخت وام ندارند که اگرمشکل مسکن این ۵۰ خانوار در سال جاری حل شودشهید سلیمانی ازما راضی خواهد بود.

امام‌جمعه رابر با اشاره به سیل خیزبودن شهرستان گفت: همه روستاها، مزارع وکشاورزی شهرستان درمواقع سیل دچار آسیب دیدگی می شوند و با توجه به کمبود ماشین آلات ماهها شاهد قطع مسیرعبور و مرور ساکنین مناطق صعب العبور هستیم.

وی افزود: درحال حاضر پس از گذشت چندین ماه ازسیل اخیر هنوز راه ارتباطی تخت سرتشتک رابر که محل سکونت عشایر بسته است و عشایر باید با طی مسافت طولانی از سمت راین وارد منطقه شود.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب