پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:36:11 - جمعه 9 اردیبهشت 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
یکی از دستاوردهای امام خمینی نجات ملت فلسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوای زجر دهنده بین المللی بود
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت از دیگر دستآوردهای مهم امام (ره) در اعلام روز قدس، نجات ملت فلسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوای زجر دهنده بین المللی بود.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های نماز جمعه روز قدس با اشاره به امروز ۲۷ ماه مبارک رمضان ، جمعه پایانی ماه مبارک رمضان روز قدس است گفت: روز قدس که یادگار حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است در این روز فریاد مسلمانان علیه غاصبان، که خون بی گناهان را روی زمین می ریختند و سرزمین آنها را غصب کردند؛بلند است.
وی افزود: اعلام روز جهانی قدس از سوی رهبر کبیر انقلاب و به تبع آن تأکید خلف صالحش مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) بر بزرگداشت این روز دستاوردهای بی شماری را برای مردم مظلوم فلسطین و منطقه و زنده نگه داشتن آرمان قدس داشته است.
خطیب جمعه رابر یکی از دستآوردها را جلوگیری از عدم فراموشی مسئله قدس و مظلومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان خواند و عنوان کرد: از دیگر دستآوردهای مهم امام (ره) در اعلام روز قدس، نجات ملت فلسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوای زجر دهنده بین المللی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در میان مردم و جوانان فلسطین به مثابه دمیدن روح کالبد بی رمق انتفاضه و ایجاد فصلی جدید و تغییر بنیادین در شکل و ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی بود.
وی ادامه داد: بیداری که در جهان اسلام حاکم است از مهمترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس است .
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی برگزاری این راهپیمایی باشکوه شما در شهرستان رابر و سایر بلاد می تواند زمینه ساز نبودی رژیم صهیونیستی و هم دستان منطقه ای آنان گردد.
وی ضمن قدردانی از حضور گرم همه روزه داران عزیزی که به شکوه و عظمت راهپیمایی افزوند؛ گفت: امیدوارم خداوند به همه شما جزای خیر عنایت فرماید .
خطیب جمعه رابر با بیان چرایی روز قدس اظهار کرد: یکی از مهمترین پرسش هایی است که باید برای نسل جدید تبیین گردد. در جنگ بدر که مشرکین قصد نابودی جامعه اسلامی را داشتند بسیاری از مسلمانان بر پایه اعتقادات اسلامی خود در برایر برادر یا پدر یا خویشاوندان مشرک خود قرار داشتند و به آنها جنگیدند و خویشاوندی های خونی را کاملا نادیده گرفتند این حوادث نشان داد مناسب اجتماعی در جامعه اسلامی با جامعه جاهلی بسیار متفاوت است.
وی افزود: نبی بزرگوار اسلام (ص) می فرمایند: هر کس شب را به صبح برساند و به امور مسلمی بی تفاوت باشد مسلمان نیست و این نشان از این رابطه مستحکم دینی است که مسلمانان را نسبت به یکدیگر مسئول می کند و آنان را عضو یک خانواده بزرگ امت اسلامی می شمارد .
خطیب جمعه رابر بیان کرد: امروز جامعه فلسطینی ۱۳میلیون جمعیت دارد بیش از نیمی از این جمعیت در آوارگی در خارج از سرزمین فلسطین زندگی می کنند و مردم غزه در محاصره و مردم کرانه زیر یوغ اشغال اند.
وی تصریح کرد: مردم مظلوم فلسطین از ساده ترین حقوق انسانی از جمله تعیین حق سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین خود محروم هستند .
خطیب جمعه رابر افزود: مهمترین ویژگی این نامعادله این است که در یک طرف آن رژیم صهیونیستی با حمایت گسترده همه کشورهای غربی قرار دارد و در طرف مقابل آن، جامعه فلسطینی تک و تنها است .
وی ادامه داد: این شرایط غیر انسانی ایجاب می کند که مسلمانان و آزادگان جهان با حمایت از جامعه مظلوم فلسطین به این ظلم بزرگ پایان دهند و زمینه احقاق حوق مردم مظلوم فلسطین را فراهم سازند.
حجت االاسلام علی علیدادی سلیمانی با بیان اینکه روز قدس فقط یک مسأله فلسطینی و عربی نیست، گفت: یک درد و رنج جانگاه انسانی و بشری است و ثالثاً یک موضوع بین المللی اسلامی است لذا تا محور رژیم صهیونیستی این روز قدس باشکوه تر ازهمیشه برگزار می شود .
وی ادامه داد: روز قدس امسال در شرایطی برگزار می شود که بسیاری از معادلات به نفع آرمان آزادی سازی فلسطین تغییر یافته است و رژیم صهیونیستی شیشه عمرش را در حال شکسته شدن می بیند و به فضل الهی این صدای شنیدن این شیشه عمر را هم دستانش در منطقه خواهند شنید .
خطیب جمعه رابر با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطرو تقان این روز با روز شهادت استاد مرتضی مطهری که روز معلم نامگذاری شده است گفت : یاد و خاطره استاد معلم شهید مطهری را گرامی می داریم.
وی گفت : نماز عید سعید فطر در همین مکان مسجد مصلای بزرگ حضرت زهرا (سلام الله علیها) راس ساعت ۷:۳۰صبح برگزار می شود امید است حضوری باشکوه داشته باشید.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب