پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:08:01 - دوشنبه 12 اردیبهشت 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیرجان:
مکتب و مقام شهدا ارتباط با خداست/ شهید زنده و احیا می کند
علی دستوری گفت: مکتب شهدا و مقام شهدا ارتباط با خداست، نماز اول وقت است، مقام شهدا؛ مقام اخلاص و مقام تقواست، به گونه ای که حرکت راه رفتن و کار کردن برای خدا باشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ سرهنگ پاسدار علیرضا خواجه حسنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر،در مراسم یادواره شهدای روستای شهید آباد، ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با تبریک پیشاپیش  فرارسیدن عید سعید فطر و عید بندگی  گفت: در واپسین لحظات ملکوتی ماه مبارک  رمضان قرار داریم و توفیق شده در مجلس شهدا این لحظات انتهایی ماه مبارک رمضان را پشت سر بگذاریم؛ امید است ما لیاقت و مصداق این آیه قرآن باشیم  که در پایان ماه مبارک رمضان اهل تقوا شده باشیم.

وی، معنای تقوا را انجام واجبات و ترک محرمات دانست و افزود: اگراین دو خصوصیت شامل حالمان شده؛ همه سعادتمند هستیم و سعادت بزرگتر این که در این  لحظات انتهایی ماه اگر از خدا بخواهیم ما را به آبروی شهدا مورد آمرزش و بخشش قرار دهد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابرضمن قدردانی از مردم و برگزارکنندگان این مراسم شهدا و همچنین از گروه جهادی کانون بسیج جامعه پزشکی که از زمان تأسیس در فاصله کمتر از دو ماه این هفتمین برنامه برپایی  اردوی جهادی  کانون بسیج جامعه پزشکی است؛ قدردانی کرد.

سرهنگ پاسدارعلی دستوری  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیرجان در این مراسم با گرامیداشت یاد و  خاطر شهدای شهرستان به ویژه ۱۲ ستاره خفته در گلزار شهید آباد و بالاخص سید الشهدای مقاومت علمدار ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مجلس به نام  و ذکر شهداست چند نکته همیشه مد نظر همگی است اولاً تمام هم و غم خود را بگذاریم که شهدا را بشناسیم و نسبت به شهدای عزیزمان معرفت و ایمان به مقام و جایگاه شهدا  پیدا کنیم .

  وی افزود: ما برای اینکه شهدا را  الگوی خود قرار دهیم باید باور داشته باشیم به این که شهدا زنده اند و نزد خدا روزی می خورند؛ این کلام صریح  قرآن است.

دستوری بیان کرد : خدا هر جا ما را هشدار به مرگ می دهد و وارد شدن به عرصه قیامت و عبور از این دنیا می گوید شما میت هستید ولی به شهدا که می رسد می گوید حق ندارید به آنها مرده بگویید فکر نکنید آنهایی که درراه خدا کشته شدند مردگان اند  این خطاب خدای متعال است.

وی با بیان اینکه تمام انبیا و اولیای الهی مقام رستگاری آنها شهادت است، گفت: امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)  شهید ماه رمضان  با تمام افتخارات بزرگی  که دارد اینکه اول مسلمان است، اول کسی به پیغمبر (ص) ایمان آورده، داماد  پیغمبر (ص) و همسر حضرت زهرا (س) و فاتح خیبر است ودر جنگ احد اگر حضرت نبود پیغمبر (ص) نمی ماند و سرنوشت اسلام و دین اسلام  نا معلوم بود، یک ضربه شمشیر امیرالمؤمنین در جنگ  خندق از همه عبادت جن و انس سنگین تراست، هیچ جا فخر و افتخار نکردند و به دنبال لحظه شهادت می گشتند تنها لحظه ای که در آستانه شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام قرار گرفتند؛ فرمودند: «فزت و رب الکعبه» یعنی رستگار شدم، من رسیدم (مثل حاج قاسم میگفت؛ من رسیدم من بردم)، عشق و شوق به شهادت مقامی که به هر کسی نمی دهند.

دستوری عنوان کرد: همه باید این آرزوی شهادت را داشته باشیم  و از خدا و شهدا بخواهیم که به این مقام برسیم واقعا مقام بزرگی است که به هر کسی نمی دهند بهترین خیر و نیکی بالاتر از شهادت نیست.

وی افزود: شهید زنده است و نزد خدا روزی می خورد، شهید زنده و احیا می کند چه نفسی  و قدرتی می توانست شما را در این باد و خاک و در این هوای بارانی بیاورد غیر از این نفس قدسی؛ غیر از اینکه شهید زنده است و زنده می کند، شهید دنیا را بیدار می کند.

دستوری، بابیان اینکه دشمان ما از شهید سلیمانی گفتند: شهید سلیمانی از ژنرال سلیمانی برای ما خطرناک تر است گفت: پس مقام شهید؛ مقامی است که همه باید به آن عارف شویم و شهدا را بشناسیم و گفتن  از شهدا در حد و اندازه ما نیست ، خداوند امام حسین (علیه السلام ) را بزرگ و گرامی بدارد شهادت را نصیبش کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهدا را بشناسید و وصیت نامه شهدا را بخوانید و توصیه آنها را جدی بگیرید  تصریح کرد: حضرت امام فرمودند که ۵۰سال عبادت و بندگی کردید یکبار وصیت نامه شهدا را بخوانید ستاره هایی هستند که راه نشان می دهد لذا بشناسید و در متن خانواده و جامعه آورید .

دستوری بیان کرد: امروزببینید آیا جامعه ما شهدایی است سبک جامعه اسلامی و سیره شهداست زحمت و تلاش ما در زمانی شهدا به لحاظ ظاهری در جمع ما نیستند وبه لحاظ معنوی در جمع ما حضور دارند؛ خواسته شهدا از ما چیست؟.

وی با بیان راه و مسیر شهدا، سبک زندگی و ویژگی های شهدا گفت: مقام شهدا؛ مقام عبودیت، بندگی و طاعت خداست ، مقام ارتباط با خدا است این ماه مبارک رمضان قطعه ای از بهشت خدا در این جهنم سوزان دنیا است.

دستوری گفت: مکتب شهدا و مقام شهدا ارتباط با خداست، نماز اول وقت است، مقام شهدا؛ مقام اخلاص و مقام تقواست، به گونه ای که حرکت، راه رفتن و کار کردن برای خدا باشد.

وی با اشاره به اخلاص ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم اخلاص را از حضرت زهرا (سلام الله علیها) یاد گرفتند که مکتب شهید سلیمانی شد.

دستوری با اشاره به سوره هل اتی در قرآن کریم  گفت: کار را  برای خدا انجام دهید؛ مقام شهدا؛ مقام تقواست شهدا به زن و بچه اهمیت دادند ولی اسیر دنیا نشدند.

وی با اشاره به پاک چشمی، پاک لقمه ای  از ویژگی های شهدا گفت: اردوگاه شهدا؛  مقام بصیرت است، بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری گوش دهید و برای تحقق فرمان حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی ) کم نگذاریم.

دستوری با اشاره به نقشه های شوم دشمنان افزود: دشمن؛ ما را  گام به گام ازاصول عقب نراند، مقامات رژیم صهیونسیتی به سردمداران آمریکا میگوید شما برای دست یابی به خاورمیانه طرف اصلی شما منطقه مهم ایران است ایران مثل عراق در ۲۰سال قبل نیست.

وی ادامه داد: دشمنان می گویند؛  تسخیر ایران  با جنگ نظامی نیست،برای اینکه  ایران را  به تسخیر خودتان در بیاورید با سبک زندگی غربی  مردم را از ارزش ها دور کنید و با کوچکترین حمله نظامی میتوانید آنها را به تسلط خود در آورید.

دستوری توصیه کرد: پای ارزش ها و فرهنگ شهدایمان بایستیم؛ دشمن ناکام خواهد ماند، شهید حاج قاسم سلیمانی این شهید قدس ترویج فرهنگ اسلامی، انقلاب اسلامی تفکر نورانی انقلاب اسلامی را تا مدیترانه و دروازه های مدیترانه رسانده و دشمن در همه جبهه ها علیه ایران شکست خورد چه در سوریه، عراق  و افغانستان و حتی در بزرگترین جنگ آمریکا در افغانستان با خفت و خاری بیرون انداخت.

وی گفت: رژیم صهیونسیتی ضعیف تر از هر زمان دیگری است و جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است به گونه ای که  سنگ در جبهه مقاومت تبدیل به موشک های نقطه زن شده و دشمنان هم از درون و برون متلاشی شده اند با جبهه یکپارچه مقاومت ایجاد و این رژیم به نقطه نابودی نزدیک می کند

دستوری با بیان اینکه جنگ اوکراین و روسیه در آستانه نظم نوین جهانی خواند وخاطرنشان کرد: این شمارش معکوس ۲۰سال باقیمانده است و به فضل الهی توفیق ادامه راه شهدا را تانابودی استکبار و اسرائیل داشته باشیم و در بیت المقدس نماز بخوانم.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب